Turbo op de ZR160
Turbo op de ZR160
Hallo,
Ik heb effe een vraagje. Zit er een turbo op de ZR 160?
Ik ben van plan binnenkort een ZR te kopen.
Groetjes Stefan
Ik heb effe een vraagje. Zit er een turbo op de ZR 160?
Ik ben van plan binnenkort een ZR te kopen.
Groetjes Stefan
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
op het moment dat de fabrikant het zelf maakt, denk ik niet dat je het tuning kunt noemen.(dat geeft toch een aftermarket-smaakje)
De grote voordelen die een VVC heeft t.o.v. een gewone 1.8 zijn de grotere kleppen, de variabele nokassen(die een extreme duratie kunnen hebben), en in minder mater upgrades aan zowel het inlaatspruitstuk als de uitlaat.
Maar echt extreem is 160pk uit een 1.8 nou ook weer niet.
De grote voordelen die een VVC heeft t.o.v. een gewone 1.8 zijn de grotere kleppen, de variabele nokassen(die een extreme duratie kunnen hebben), en in minder mater upgrades aan zowel het inlaatspruitstuk als de uitlaat.
Maar echt extreem is 160pk uit een 1.8 nou ook weer niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ff een off topic vraagje. Die MG X badge in de avatar van j.d.m..... weet iemand waar die los te krijgen zijn? Ook de badge voor op de neus. (zoals de SV-R op de RAI ook had)j.d.m schreef:honda heeft de snelste 4 cyl ter wereld
(zonder turbo)
de honda s2000 heeft een 2.0i 16v R blok met 240 pk
Hoor het graag!
PS: hoe krijg je die originele badges eraf? Fohn? Dat werkt i.i.g. wel met die klotevisjes achterop auto's.....
Striker schreef:[offtopic]Het zijn originele MG-Rover badges, dus ik neem aan dat die via de dealer wel te krijgen zijn (tegen een niet al te zachte prijs uiteraard)
Logos krijg je er idd prima af met een fohn.[/offtopic]
LOL,
Wie gaat dat aan de dealers vertellen? Mijn dealer heeft i.i.g. geen idee. Ik heb nog een bedragje aan korting op m'n nieuwe auto staan en dat leek me nou een mooie finishing touch, 2 brushed alu MG X logo's d'r op!