Hallo allemaal
Wie kan mij vertellen wat de binnendiameter van de kat is van een 416 si 16v uit 99?
Als ik het weet kan ik een katvervanger gaan maken en om eerst de oude kat onder de wagen te gaan halen en er dan weer onder te gaan monteren vind ik veel te lastig.
En als ik de maat ook via deze weg kan krijgen is het veel makkelijker.
Groeten van Texel
diameter kat.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk veel meer maten nodig, en de diameter is zo ongeveer het minst belangrijk.
grote van de flenzen
Positie en hoeveelheid boutgaten in de flenzen
Positie van de buis op de flens(natuurlijk meestal in het midden, maar toch echt niet altijd, zeker niet op die 3 hoekige flenzen waarvan er 4 boutgaten dicht bij elkaar zitten)
Eventuele hoeken in de buis
Lengte van de buis.
Zeker de posities zijn moeilijk aan te geven, en persoonlijk denk ik dat het VEEL makkelijker is om zo'n kat-vervanger te maken met een origineel er direct naast.
Misschien valt er wel een kat te regelen van iemand hier bijvoorbeeld.
Of een sloperij(een KAPOTTE kat moet niet zo duur zijn)
grote van de flenzen
Positie en hoeveelheid boutgaten in de flenzen
Positie van de buis op de flens(natuurlijk meestal in het midden, maar toch echt niet altijd, zeker niet op die 3 hoekige flenzen waarvan er 4 boutgaten dicht bij elkaar zitten)
Eventuele hoeken in de buis
Lengte van de buis.
Zeker de posities zijn moeilijk aan te geven, en persoonlijk denk ik dat het VEEL makkelijker is om zo'n kat-vervanger te maken met een origineel er direct naast.
Misschien valt er wel een kat te regelen van iemand hier bijvoorbeeld.
Of een sloperij(een KAPOTTE kat moet niet zo duur zijn)
Laatst gewijzigd door 118GTR op wo feb 23, 2005 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Järv
- Moderator
- Contacteer:
Kapotte kat is inderdaad de eenvoudigste oplossing .... en dan leeghalen en/of een rechte pijp er doorheen zetten.
Deze:

heb ik namelijk ooit zelf gemaakt voor m'n 214GSi (als het goed is nu onder Gerald z'n 200) ... maar ben toen wel ff een paar uur bezig geweest die flenzen te maken en onder de goede hoek op de pijp te lassen.
Dát met alle goede gereedschappen om me heen ... thuis zou het me dagen gekost hebben.
Cheers,
Dennis
Deze:

heb ik namelijk ooit zelf gemaakt voor m'n 214GSi (als het goed is nu onder Gerald z'n 200) ... maar ben toen wel ff een paar uur bezig geweest die flenzen te maken en onder de goede hoek op de pijp te lassen.
Dát met alle goede gereedschappen om me heen ... thuis zou het me dagen gekost hebben.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
Texron
het juiste gereedschap heb ik hier this om me heen liggen dus dat wordt geen probleem maar als ik de diameter weet weet ik ook wat voor een pijp ik er onder dan maken.
De pijp kan dan natuurlijk al op de juiste maat afgezaagt worden en de flensen daar dunnen de gaten dan ook al in.
De rest dat is dan niet meer zoveel werk omdat ik het juiste gereedschap heb en ik heb een goede hulp bij me.
Ik hoop dat iemand nog een ouwe kat heeft liggen die ik dan voor weinig kan overkopen maar als dat niet zo is maak ik gewoon zelf een kat
Groeten van Texel
De pijp kan dan natuurlijk al op de juiste maat afgezaagt worden en de flensen daar dunnen de gaten dan ook al in.
De rest dat is dan niet meer zoveel werk omdat ik het juiste gereedschap heb en ik heb een goede hulp bij me.
Ik hoop dat iemand nog een ouwe kat heeft liggen die ik dan voor weinig kan overkopen maar als dat niet zo is maak ik gewoon zelf een kat
Groeten van Texel