water in kofferbak/lekkende achterruit sproeier, ervaringen?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ramses

water in kofferbak/lekkende achterruit sproeier, ervaringen?

Bericht door Ramses »

Hoi,

ik heb al een tijdje last van vocht in de kofferbak en ben er dus gisteren achter gekomen dat de ruiten sproeier achter de boosdoener is. De slang zit niet op z'n plek en met sproeien loopt er dus water in mijn auto.

Het sijpelt achter bij de C-stijl uit het gaatje waar de sluiting van het achterruitje zit (3 deurs auto) en mogelijk ook nog op andere plaatsen.

Oplossing is dus de slang weer vast te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet namelijk niet precies wat en hoe ik diverse zaken uitelkaar haal.

Mij lijkt in ieder geval bekleding/afdekking C-stijl. Verder nog iets?

Groeten,

Ramses
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik heb/ had dit ook.

Ik gebruik de sproeier achter namelijk nooit.

De slang gaat vanuit de kofferbak langs de linkerzijkant achter de bekleding omhoog en gaat via een rubber de stijl van de achterklep in.
Vervolgens gaat hij weer omlaag naar de ruitenwisser.

Waarschijnlijk is hij in het rubber geknikt/ gescheurd.
Het beste kun je het hele deel vanuit de kofferbak naar de ruitenwisser vervangen. (dus in de kofferbak een koppelstukje maken)

Trek anders eerst een keer het rubber bovenaan de klep naast het schanier los. En kijk of daar het lek zit.

Het deel vanuit de kofferbak omhoog kun je nie loshalen.
Een nieuwe slang breng je aan d.m.v. een trekveer o.i.d.

De delen onder de klep kun je er gewoon met beleid af trekken.
(onderaan bij de ruitenwisser zitten nog wel 1 of 2 schroefjes)

Bij een nieuwe slang wel een omhulsel bij het schanier gebruiken tegen het vouwen/ scheuren van de nieuwe slang.

Zo moet het wel lukken.
Ramses

tnx

Bericht door Ramses »

Man, heb een hele vijver uit me waguh kunnen dweilen.

Dacht dat het de sproeier was en heb dit empirisch getest (dus veel sproeien om te zien wat het effect was). Het was inderdaad de sproeier. En bij -2 water uit je auto dweilen is KOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUDDDDDDD!!!!!!!!!

Greetz,

Ramses
theedge

Bericht door theedge »

Ik heb t ook gehad en heb de slang vanaf t scharnier t/m de sproeier vervangen door een nieuwe. Gewoon nieuwe slang aan de oude vastmaken met bijv ijzerdraad, en dan langzaam de oude dr uit trekken zodat je de nieuwe slang precies hetzelfde hebt te lopen als de ouwe. Kreeg toen een probleem dat wanneer ik mn kofferbak dicht deed dat de slang dubbelklapte bij t scharnier zodat er helemaal geen water meer uitkwam. Heb hier zelf een stalen mantel voor om de ruitenwisserslang gemaakt. Heel gemakkelijk je koopt wat ijzerdraad, wint dit om een schroevendraaier, als je ongeveer een mantel hebt 7 cm pulk je deze van de schroevendraaier af en schuif je m om de slang van de ruitenwisser heen, zo heb je een flexibel stalen omhulsel bij t scharnier. Werkt perfect en sindsdien nooit meer ellende gehad.
Plaats reactie