Hoi,
Als ik stuur in een wat scherper bochtje of bij het inparkeren bijvoorbeeld, piept m'n stuur een beetje. Dit is nu een week of 2 zo...
Daarvoor had ik wel eens bij het inparkeren dat er een heel harde en hoge piep te horen was, maar dat kwam zelden voor.
Ik heb de stuurbekrachtigingsvloeistof nagekeken, en dat is ok.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat de kosten bij reparatie ongeveer zullen zijn (bij een originele rover-dealer)?
Alvast bedankt!
Zacht piepend geluid bij sturen
-
klaas
Ik wil je niet ongerust maken maar als je harde pieptonen krijgt bij snel insturen(stuurbekrachtiging moet dan eens wat doen) dan kan het zijn dat je stuurpomp aan het verslijten is. Heeft mijn rover namelijk 2 jaar lang gehad en dat was 40.000 km tot dat ie uiteindelijk vele bijgeluiden gaf. Dan stuurt ie nog steeds goed maar dan heb je echt herrie... ik heb rond juni een andere stuurpomp erin laten zetten, 2ehands . Was zo rond de 200 eurie dacht ik. Rekening is weg... ik had rond die tijd meer sores.
Dus lijkt me doorrijden voorlopig heb beste, tenzij je echt dit niet kan hebben natuurlijk
.
Klaas
Rover 416Si 1996
160.000km, vorig jaar koppakking, stuurpomp, uitlaat vanaf kat, banden, remblokken, distr riem, klepstoters, verdeler, bougiedoppen, kabels, rotor heel de rotzooi.
Nog te doen; raam links voor mechaniek versleten, spruitstuk + koppelstuk rot (net niet afgekeurd :P )
Dus lijkt me doorrijden voorlopig heb beste, tenzij je echt dit niet kan hebben natuurlijk
Klaas
Rover 416Si 1996
160.000km, vorig jaar koppakking, stuurpomp, uitlaat vanaf kat, banden, remblokken, distr riem, klepstoters, verdeler, bougiedoppen, kabels, rotor heel de rotzooi.
Nog te doen; raam links voor mechaniek versleten, spruitstuk + koppelstuk rot (net niet afgekeurd :P )
-
Brutus
stuurbekrachtigings pomp
is idd je pomp die het aan het begeven is.. Waarschijnlijk teveel speling op de lagers waardoor er een bijgeluid geproduceerd wordt..