Het blijft koud in mijn rovertje
Het blijft koud in mijn rovertje
Hoi,
Heb ik eindelijk een leuke rovertje, blijft het koud binnen in de wagen.
De temp. meter loopt wel netjes op, maar als ik de kachel aan doe is het niks... Geen hete lucht.
Iemand een idee en tips wat en hoe zelf te vervangen....
ThX
p.s. zal van het weekend even foto's maken......
Heb ik eindelijk een leuke rovertje, blijft het koud binnen in de wagen.
De temp. meter loopt wel netjes op, maar als ik de kachel aan doe is het niks... Geen hete lucht.
Iemand een idee en tips wat en hoe zelf te vervangen....
ThX
p.s. zal van het weekend even foto's maken......
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tja foto's zullen niet zoveel zeggen ben ik bang. Het is duidelijk dat het koelwater wel warm is, maar niet door je kachelradiateur stroomt.
Er is dus iets mis met het mechanische die de doorstroom regelt(die warm/koud schuif rechts van het stuur)
Of er is iets verstopt, de slangen of de radiateur zelf.
Je kunt wat ontstopper proberen, die reinigt al je leidingen als het goed is. Met wat geluk doet hij het dan weer, wel naderhand al je koelwater vervangen wat het is niet het beste spul voor de onderdelen zelf.
Er is dus iets mis met het mechanische die de doorstroom regelt(die warm/koud schuif rechts van het stuur)
Of er is iets verstopt, de slangen of de radiateur zelf.
Je kunt wat ontstopper proberen, die reinigt al je leidingen als het goed is. Met wat geluk doet hij het dan weer, wel naderhand al je koelwater vervangen wat het is niet het beste spul voor de onderdelen zelf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bij mijn 114 bliezen de middelste roosters (alle 4) altijd koud. Alleen op de voorruit of je voeten is het warm...Gurt schreef:Jah klopt, er komt alleen warme lucht bij de voorruit vandaan en de twee buitenste roostertjes. De binnenste blazen alleen maar frisse lucht. Ik weet niet of dit normaal is maar die van mij heeft 't ook![]()
Succes verder groeten Geert
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
mensen toch, das toch allang een keer langs gekomen.
Het zijn 2 systemen, de vier roosters met schijfjes eraan zijn direct aangesloten op de buitenlucht.
Alle anderen(dus voeten, voorruit en de 2 roosters zonder schuifjes) worden wel door de kachelradiateur geleid.
Via de warm/koud schuif op het dashboard, kun je buitenlucht langs de kachelradiateur laten lopen, zodat ook het 2de systeem koud kan blazen.
Het zijn 2 systemen, de vier roosters met schijfjes eraan zijn direct aangesloten op de buitenlucht.
Alle anderen(dus voeten, voorruit en de 2 roosters zonder schuifjes) worden wel door de kachelradiateur geleid.
Via de warm/koud schuif op het dashboard, kun je buitenlucht langs de kachelradiateur laten lopen, zodat ook het 2de systeem koud kan blazen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!