technische gegevens na auto ongeluk
technische gegevens na auto ongeluk
Beste rover fans,
Ik ben op zoek naar crash test gegevens (over bumperschades) van de rover 200 serie uit 1998 of 1997.
Ik ben van achteren aangereden. Mijn bumper had geen schade, ikzelf wel. de verzekering zegt dat de rover 200 serie bumperschade zou hebben bij 10 kilometer per uur. Ze zeggen ook dat bij een snelheid onder de 10 kilometer per uur iemand niet gewond kan raken. Ze betalen dus niets. geen dokter, geen thuiszorg, niets.
Bij zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat heel veel (vanaf de jaren 90) auto's een verende bumper hebben en soms zelfs bij 17 miles per hour (Honda accord) nog geen schade vertonen.
De importeur zegt dat ze (voorlopig) niet aan gegevens over zulke 'oude' auto's kunnen komen. Kan iemand mij op weg helpen?
alvast heel erg bedankt voor de moeite.
groet, Marion
Ik ben op zoek naar crash test gegevens (over bumperschades) van de rover 200 serie uit 1998 of 1997.
Ik ben van achteren aangereden. Mijn bumper had geen schade, ikzelf wel. de verzekering zegt dat de rover 200 serie bumperschade zou hebben bij 10 kilometer per uur. Ze zeggen ook dat bij een snelheid onder de 10 kilometer per uur iemand niet gewond kan raken. Ze betalen dus niets. geen dokter, geen thuiszorg, niets.
Bij zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat heel veel (vanaf de jaren 90) auto's een verende bumper hebben en soms zelfs bij 17 miles per hour (Honda accord) nog geen schade vertonen.
De importeur zegt dat ze (voorlopig) niet aan gegevens over zulke 'oude' auto's kunnen komen. Kan iemand mij op weg helpen?
alvast heel erg bedankt voor de moeite.
groet, Marion
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat soort informatie moet echt wel beschikbaar zijn hoor, Rover moet het zelf idd hebben. En dan zijn er nog organisaties als EuroNCAP, die tests doen, en alles noteren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jah kan, er zijn ook doden gevallen bij 3 kilometer/h(onthoofd door airbag). Of zelf bij stilstand, als de bestuurder zich maar "dood"-schrikt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
euh dennis, zegt dat je niks dan? Dat zijn die testen waar Renault altijd zo stoer mee doet, terwijl ze geen abs hebben/hadden op de instap modellen.Rover schreef:Hya 118GTR,
heeft dat "EuroNCAP" of hoe het mag heten .. een website met info?
cheers,
Dennis
http://www.euroncap.com/
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Ah okay ... staat helaas alleen geen 200 bij (voor zover ik kan zien)
Was me wel vaag iets van bekend, maar 'k verdiep me daar niet zo in.
'k heb zoiets van Die auto vind ik mooi en de lengte van de bumpers totaan de bestuurdersstoel is lang zat
Cheers,
Dennis
Was me wel vaag iets van bekend, maar 'k verdiep me daar niet zo in.
'k heb zoiets van Die auto vind ik mooi en de lengte van de bumpers totaan de bestuurdersstoel is lang zat

Cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
oke, die staat er misschien niet op. Maar aangezien de test verplicht is, hebben ze de gegeven van een R200 mk3 echt wel opgeslagen ergens.
p.s. de R25 staat er wel.
p.s. de R25 staat er wel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
kheb zo'n NCAP filmpje van een R100
http://members.lycos.nl/gta16v/crashr100.mov (doel opslaan als)
helaas wel quicktime
ohja deze R100 heeft een airbag maar volgens mij ben je gewoon alsnog dood :P
http://members.lycos.nl/gta16v/crashr100.mov (doel opslaan als)
helaas wel quicktime

ohja deze R100 heeft een airbag maar volgens mij ben je gewoon alsnog dood :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
een airbag is dan ook totaal nutteloos als je je gordel draagt(o.a. toegegeven voor NCAP en Saab, maar toch krijg je er sterren voor)
gelukkig heb ik een rollkooi tegenwoordig
gelukkig heb ik een rollkooi tegenwoordig

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
@marion
Als je bijvoorbeeld tegen een paaltje aan rijdt zou je aan de bumper zelf niks hoeven zien maar daar in tegen de bodem en of achterpaneel kan vervormt zijn.
Zelfde als je bijvoorbeeld tegen een boom aan zou rijden met een km of 20 kan zelfs je dak bol staan , dit wordt ook wel de zo geheten punt belasting genoemt.
Aan de andere kant zie het zo:
een verzekering (ook je eigen maatschappij)
doet er alles aan om zo min mogelijk of niks uit te keren en daar zijn ze naar mijn idee ook mee bezig.
Ik zou met je argumenten naar het verbond van verzekeraars stappen met je klachten waarschijnlijkm komt dit dan voor bij een geschillen commissie en die doet er dan een uitspraak over.
bij
www.focwa.nl
of www.bovag.nl moet er ergens een link over staan
Cya,
Robert
Als je bijvoorbeeld tegen een paaltje aan rijdt zou je aan de bumper zelf niks hoeven zien maar daar in tegen de bodem en of achterpaneel kan vervormt zijn.
Zelfde als je bijvoorbeeld tegen een boom aan zou rijden met een km of 20 kan zelfs je dak bol staan , dit wordt ook wel de zo geheten punt belasting genoemt.
Aan de andere kant zie het zo:
een verzekering (ook je eigen maatschappij)
doet er alles aan om zo min mogelijk of niks uit te keren en daar zijn ze naar mijn idee ook mee bezig.
Ik zou met je argumenten naar het verbond van verzekeraars stappen met je klachten waarschijnlijkm komt dit dan voor bij een geschillen commissie en die doet er dan een uitspraak over.
bij
www.focwa.nl
of www.bovag.nl moet er ergens een link over staan
Cya,
Robert