overtuigen om 214i of SI te kopen
-
- The Big Boss
verschil tussen de 200 en de 25 is volgens mij puur cosmetisch, interieur is pas goed onder handen genomen bij de gefacelifte 25 die vorig jaar is geintroduceerd.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

- Striker
- MG-R Freak
Grootste verschillen zijn idd uiterlijk, maar bij de 25 zijn ook wat kinderziektes van de 200 verholpen. Zo wordt er een nieuwer/beter type koppakking gebruikt en de onsteking is beter (minder problemen met de lange bougiekabels).
Wat betreft dat verhaal over Rover/Honda motoren: wat een boer niet kent, dat eet hij niet
. Met andere woorden: die vrienden van je rijden in een 600 met Honda motor en kennen de Rover motoren blijkbaar niet. Als ze zelf een 200 hadden gehad hadden ze waarschijnlijk totaal anders gereageerd.
Wat betreft dat verhaal over Rover/Honda motoren: wat een boer niet kent, dat eet hij niet

ik ben even google images afgegaan om ze eens qua design naast elkaar te hebben. De 25 toont enkel aan de voorkant anders. achter en zij lijkt weinig te zijn gebeurd. 
klik hier voor vergroting: http://www.dgroot.demon.nl/rover_200_25.jpg Ik kon helaas even geen foto vinden van een 'normale' niet getunede versie of een 3 deurs 200 zijkant.

klik hier voor vergroting: http://www.dgroot.demon.nl/rover_200_25.jpg Ik kon helaas even geen foto vinden van een 'normale' niet getunede versie of een 3 deurs 200 zijkant.
hmhm :PStriker schreef:Grootste verschillen zijn idd uiterlijk, maar bij de 25 zijn ook wat kinderziektes van de 200 verholpen. Zo wordt er een nieuwer/beter type koppakking gebruikt en de onsteking is beter (minder problemen met de lange bougiekabels).
Wat betreft dat verhaal over Rover/Honda motoren: wat een boer niet kent, dat eet hij niet. Met andere woorden: die vrienden van je rijden in een 600 met Honda motor en kennen de Rover motoren blijkbaar niet. Als ze zelf een 200 hadden gehad hadden ze waarschijnlijk totaal anders gereageerd.
ik heb beide motoren gereden en ik vind de rover blokken lekkerder, zit meer pit in
en als je dan toch gebrand bent op een honda motor, koop dan gewoon een honda -_-*
mijn zicht over deze modellen.
een rover 200reeks heeft een sportieve uitstraling
een rover 25 heeft dan weer wat meer klasse door toevoeging van het chrome
een rover 25 is bijna hetzelfde als een mg zr maar dan natuurlijk zonder de bodydkit.
Een mg zr toont daardoor dus weer sportiever.
uiteindelijk is zijn de drie modellen nagenoeg hetzelfde.
velen vinden de voorkant van de 25 lelijk en andere weer prachtig (ik bv)
dat moet je voorjezelf uitmaken.
een rover 200reeks heeft een sportieve uitstraling
een rover 25 heeft dan weer wat meer klasse door toevoeging van het chrome
een rover 25 is bijna hetzelfde als een mg zr maar dan natuurlijk zonder de bodydkit.
Een mg zr toont daardoor dus weer sportiever.
uiteindelijk is zijn de drie modellen nagenoeg hetzelfde.
velen vinden de voorkant van de 25 lelijk en andere weer prachtig (ik bv)
dat moet je voorjezelf uitmaken.
-
- The Big Boss
@Ashoe: Rovermotoren hebben idd meer pit, komt doordat je een Hondablok goed op toeren moet houden, terwijl de Roverblokken ook onderin al goed trekken. (is mijn ervaring tenminste)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car

thnx voor deze bijdragen. Het is niet dat ik perse een Honda motor wil maar van horen zeggen schijnt beter te zijn. Ik zal ook eens kijken naar de MG zr hoe die eruit ziet en wat ie 2e hands kost. Ik ga zaterdag sowieso ergens in de buurt proefrit maken in Rover 25 misschien stap ik toch voor goed vergelijken nog een keer in de 214 en ik wil ook even met een Seat Ibiza 1.6 rijden. Over een paar weekjes moet de beslissing vallen en moet die irritante grijskenteken bak gedumpt zijn. Waar ik overigens 0,0 nog voor krijg.. had ik die maar nooit gekocht. shit regering! 

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Mou de mijne niet, ik ben ervan overtuigt dat een 160pk 1.6'je uit een crx wel bovenin hard trekt. Maar bijvoorbeeld de honda motor die er bij mijn opa in ligt(1997 R416si automaat), is bovenin echt helemaal niet thuis. Wel een hoop herrie, maar geen push. Terwijl het roverblok in dezelfde auto met dezelfde inhoud WEL lekker door trekt.Bart220 schreef:@Ashoe: Rovermotoren hebben idd meer pit, komt doordat je een Hondablok goed op toeren moet houden, terwijl de Roverblokken ook onderin al goed trekken. (is mijn ervaring tenminste)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
hmz
Ik heb mijn 214si voor 4000 pleuro gekocht. 1996 auto, 47000 gelopen (net een maand geleden gekocht) en hij ziet er helemaal nieuw uit. Electrisch schuifkanteldak en al. Echt een toppertje waar ik (denk ik) veel mazzel mee heb gehad.
Zoek er goed naar en je kunt een goede deal maken. Bluf ook bij de garage. Ik heb er 650 euro vanaf gekregen en grote beurt/apk erbij...
Zoek er goed naar en je kunt een goede deal maken. Bluf ook bij de garage. Ik heb er 650 euro vanaf gekregen en grote beurt/apk erbij...
sorry voor de Rover fans.. maar na veel vergelijken via Autoweek.nl, rondvragen heb ik toch een Ford Focus gekocht. Lekker complete bak enkel mist ie de afstandbediening. Zaterdag haal ik m op. Overigens kreeg ik bij de Bovag dealer waar ie stond ook best veel terug voor mijn Hyundai Lantra grijs kenteken bak. Zaterdag a.s. kan ik m waarschijnlijk ophalen. Stond wel helemaal bij A'dam.