De Vi is stuk

214 216 218 220 25
Plaats reactie
lex

De Vi is stuk

Bericht door lex »

Sta ik voor het verkeerslicht niks aan de hand,trek ik op loopt de motor op twee of drie pitten 300 mtr verder gereden tot aan de deur gas los en niks meer. Een Rover in de regen vraagt om moeilijkheden. Ik sleep hem morgen wel een straatje verder (dan staat hij in Rijswijk ) dan kan ik de wegenwacht bellen. Ooooooo dit gaat weer geld kosten gelukkig is vorige week wel ons huis verkocht, een zorg minder 4 dagen later er weer 1 bij.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als hij niet heet was valt het echt wel mee, typisch geval van die raar lange bougiekabels van de VVC's je bent niet de eerst met een dergelijk probleem.

Als de boel weer droog is werkt het waarschijnlijk allemaal weer prima, en dan kun je overwegen om een paar mooie siliconen kabels te kopen en de boel waterdicht te maken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Klinkt als wat ik ook met de Rover heb gehad.
Alles nagekeken en in eerste instantie niets gevonden.
1e ingeving was bougies, bougiekabels en verdelerkap.
En dat was inderdaad het geval.
Bougiekabels waren de hoofdoorzaak.
Maar gelijk de bougies + verdeelkap vervangen.
Daarna was alles weer in orde.

Ps, ook bij een warme motor kunnen de bougiekabels slecht functioneren.
Ik had er namelijk al 15km mee gereden, een uurtje stil gestaan, weer een paar km gereden en toen gaf hij het op het rechte stuk op.
lex

Bericht door lex »

Wel raar de motor was warm ik had er toch al een kwartiertje mee gereden, we zien morgen wel weer verder ik heb alle bougiekabels al nagekeken en ik kan geen rare dingen zien ik heb de langste kabel al in silicone dus hoef ik er nog maar 3.
lex

Bericht door lex »

LAATSTE NIEUWS . met de vonken is niets aan de hand, maar ik heb geen compressie op twee cilinders oeps!!!!!!!!!!!!. ze zijn op onderzoek ik heb wel ff een tekening gefaxt van het vvc systeem want de inlaatnokkenas bestaat uit 2 delen misschien is dan 1 deel uitgevallen (drive pin of distributie riempje) maar dat gok ik. Op hoop van zege dan maar.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

geen compressie.........

nix geks gehoord dus iets van tikkende kleppen ofzo??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Damn dat is wel serieus.

en idd de inlaat kant wordt door 2 distributieriemen bedient, als het echter de grote was, dan had je ook op de andere cilinders geen compressie gehad.

dus wellicht de kleine distributriem(versnellingsbak kant), of iets in 1 van de dubbele-nokassen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
lex

Bericht door lex »

Het probleem is boven water.De 4 inlaatkleppen van cil 3 en 4 staan vast :( . De oorzaak is ook gevonden het 2e distributie riempje is stuk en dat bij 76dkm. kutzooi hij had het nog 2 weken langer moeten vol houden, de afspraak voor een grote beurt en apk was al gemaakt. De kleppen zijn tegen de zuigers gekomen en door de klap is gelukkig de spie tussen de poelie en de nokkenas gebroken waardoor de zuigers en drijfstangen geen schaden hebben en het vvc systeem. De kleppen zijn besteld bij Rover nederland.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tja klinkt lullig, maar dat valt zeker mee. Kost je nog steeds een klein fortuin aan arbeid, die kleppen zelf kosten vrij weinig. 20 euro/s gok ik zo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

lex

Bericht door lex »

Ik heb geld gespaard deze week ( heb maar 1 keer kunnen tanken :lol: )
en de vi staat bij een goed garage bedrijf www.toncar.nl die mij altijd matsen (de eigenaren zijn broers van mijn collega) dus ik maak me niet echt druk.
lex

Bericht door lex »

Ik heb vandaag op mijn verjaardag de Vi weer terug gekregen met een envelopje erbij nee geen cadeaubonnetje maar DE REKENING 1700 euro
22 uur arbeid apk grote beurt 4 kleppen distributie kop gereviseerd spie vvc systeem nieuwe poelie enz,enz maar hij rijd heerlijk.
Ik heb de onderdelen gezien en uitleg van de monteur gekregen wat er verkeerd is gegaan.
De poelie van de inlaatnokkenas zuiger 3 en 4 is los gaan zitten en heeft ruimte gekregen waardoor er teveel kracht op de spie is gekomen en is gebroken.
DUS EEN TIP VAN LEX, CHECK FF OF DE POELIES NOG VAST ZITTEN !!!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Pff, wat een geld :? (niet echt een leuk verjaardagskado ;) ). Maar gelukkig is ie nu weer in orde.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

DE REKENING 1700 euro
Auw. Dat is een flinke berg geld.
Daar wordt je inderdaad niet blij van.
Hopelijk kun je nu weer lang zonder kosten van de auto genieten.
Fallout

Bericht door Fallout »

Halleluja.. dat zijn geen leuke grappen! Gelukkig ben je professioneel geholpen.

Gefeliciflapstaart trouwens.
Plaats reactie