Motor valt uit bij mijn zojuist gekochte 216 SI
Motor valt uit bij mijn zojuist gekochte 216 SI
Hallo, mensen ik heb vanmiddag mijn eerste auto gekocht in Nuenen. Ik woon in Dordrecht dus ik moest nog een stuk naar huis rijden. Net nadat ik de A16 opsloeg viel mijn motor ineens uit..
Ik reed op de linker baan, naast een stel vrachtwagens, dus ik moest wat gekke capriolen uithalen om hem op de vlucht strook te krijgen.
Ik heb 10 kilometer voor de pech nog getankt. De verkoper heb ik nog gebeld over mijn probleem en zie zei dat zijn vrouw weken lang met dat ding heeft gereden, zonder problemen. Mijn vader heeft me nu met de sleepkabel naar huis weten te brengen. Hij start soms nog wel even, maar na enkele seconden slaat hij dan uit na wat gepruttel. Wat is er in hemelsnaam aan de hand!?
Ik reed op de linker baan, naast een stel vrachtwagens, dus ik moest wat gekke capriolen uithalen om hem op de vlucht strook te krijgen.
Ik heb 10 kilometer voor de pech nog getankt. De verkoper heb ik nog gebeld over mijn probleem en zie zei dat zijn vrouw weken lang met dat ding heeft gereden, zonder problemen. Mijn vader heeft me nu met de sleepkabel naar huis weten te brengen. Hij start soms nog wel even, maar na enkele seconden slaat hij dan uit na wat gepruttel. Wat is er in hemelsnaam aan de hand!?
Re: Motor valt uit bij mijn zojuist gekochte 216 SI
Toch geen diesel getankt hè?Fallout schreef:Ik heb 10 kilometer voor de pech nog getankt.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
tja als je net getankt hebt dan klinkt dat wel aannemelijk, maar dan hebben daar vaak nog veel meer auto's last van.
Direct naar de garage in iedergeval, het klinkt niet alsof er mechanisch is mis is.
Direct naar de garage in iedergeval, het klinkt niet alsof er mechanisch is mis is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Die dealer zit helemaal in Breda of Rotterdam, dus ook niet bepaald naast de deur. Maar het lijkt me inderdaad een fijn idee om door een Rover dealer naar te laten kijken.SillyTC schreef:Niet om je meteen op kosten te jagen maar ik zou naar de dichtsbijzijnde dealer gaan en hem vragen (nadat je het hele verhaal hebt verteld) om de cpu uit te lezen. Wie weet komt daar wat uit.
Sterkte ermee.
- mulder83
- MG-R Addict
- Berichten: 341
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
- Woonplaats: Straelen, Duitsland
ik weet niet of je toevallig een spuitbus hebt staan met iets van benzine ofzo erin weet niet precies hoe je het noemt wordt ook veel door anwb enzo gebruikt.
maar dan moet je als hij niet wil starten de luchtslang op de throttle body los koppellen en met die spuitbus rechtstreeks in je inlaatspruitstuk spuiten en starten tegelijk, mocht hij dan starten heb je een aantal mogelijkheden,
of je benzine pomp is kapot een paar keer met een hamer op de tank slaan wil meestal helpen maar is een beetje drastisch.
een zekering is gesprongen, dat duidt waarschijnlijk op een probleem in je kabelboom moet je proberen of een nieuwe zekering helpt als hij weer kapot springt is er ergens hoogst waarschijnlijk kortsluiting in je kabelboom.
er is iets met je computer, kan bijv zijn dat de startonderbreker blijft hangen maar dat is maar een van de problemen die kan zijn.
benzine leiding verstopt.
of een van de draadjes van je contact zit niet goed waardoor hij soms wel contact maakt en soms niet.
sorry dat het zo'n lange tekst is maar probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
hoop dat je nu verder komt,
gr jelle
maar dan moet je als hij niet wil starten de luchtslang op de throttle body los koppellen en met die spuitbus rechtstreeks in je inlaatspruitstuk spuiten en starten tegelijk, mocht hij dan starten heb je een aantal mogelijkheden,
of je benzine pomp is kapot een paar keer met een hamer op de tank slaan wil meestal helpen maar is een beetje drastisch.
een zekering is gesprongen, dat duidt waarschijnlijk op een probleem in je kabelboom moet je proberen of een nieuwe zekering helpt als hij weer kapot springt is er ergens hoogst waarschijnlijk kortsluiting in je kabelboom.
er is iets met je computer, kan bijv zijn dat de startonderbreker blijft hangen maar dat is maar een van de problemen die kan zijn.
benzine leiding verstopt.
of een van de draadjes van je contact zit niet goed waardoor hij soms wel contact maakt en soms niet.
sorry dat het zo'n lange tekst is maar probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
hoop dat je nu verder komt,
gr jelle
Zojuist heb ik de motor nog enkele minuten zonder problemen laten lopen. Er klinkt ook helemaal niets verkeerds.
Ik neem morgen eerst wel even contact op met de garage waar ik hem gekocht heb, want ik heb hier uiteraard nog garantie op. En dan stel ik voor om de auto uit te laten lezen bij de Rover dealer en enige kosten op mijn verkoper te laten verhalen.
Ik ga morgen maar weer op de fiets naar mn werk...
Enkele gegevens:
- Rover 216 SI uit 1997
- 118888 kilometer op de teller
- Foto's op http://www.visix.nl/dump
Bedankt voor de reacties tot zover
Ik neem morgen eerst wel even contact op met de garage waar ik hem gekocht heb, want ik heb hier uiteraard nog garantie op. En dan stel ik voor om de auto uit te laten lezen bij de Rover dealer en enige kosten op mijn verkoper te laten verhalen.
Ik ga morgen maar weer op de fiets naar mn werk...
Enkele gegevens:
- Rover 216 SI uit 1997
- 118888 kilometer op de teller
- Foto's op http://www.visix.nl/dump
Bedankt voor de reacties tot zover

- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Nou dat klinkt wel bekend en uit Dordt en op de snelweg, nou ik ken het gevoel
Ik weet niet weet niet hoe je auto is uitgeslagen, maar als het vrij schokkend gebeurde kan het ook zo zijn dat je toch zonder bezine ben komen te staan. Als jij gas gaf hield je auto dan juist in of was dat niet het geval ??
Bij mij was dat dus wel het geval en dat kan komen door toch een verstopping in je tank ofzo.
Bij mij stopte mijn auto steeds op een halve tank. Ook heel raar.
Bij mij was dit het begin van het eind, maar dat zal bij jou hopelijk wel meevallen.

Ik weet niet weet niet hoe je auto is uitgeslagen, maar als het vrij schokkend gebeurde kan het ook zo zijn dat je toch zonder bezine ben komen te staan. Als jij gas gaf hield je auto dan juist in of was dat niet het geval ??
Bij mij was dat dus wel het geval en dat kan komen door toch een verstopping in je tank ofzo.
Bij mij stopte mijn auto steeds op een halve tank. Ook heel raar.
Bij mij was dit het begin van het eind, maar dat zal bij jou hopelijk wel meevallen.
Ik heb vanavond de moed genomen om een stuk te gaan touren en ik heb geen enkel probleem gehad.
Ben naar Zevenbergen geweest en terug naar huis en weer naar de mac op de A16. Hij lijkt veel makkelijker te starten. Eerst was het sleutel om en een halve seconden later ging de motor aan. Nu is het direct. Mijn vertrouwen in de auto is meteen weer een stukje gestegen. Laat ik verstadig zijn en lid gaan worden van Route Mobil
Nu weet ik alleen nog steeds niet wat het probleem was
Misschien ga ik van het weekend maar effe naar de Rover dealer!
Wat een heerlijk spinnend motor geluid zeg
Ben naar Zevenbergen geweest en terug naar huis en weer naar de mac op de A16. Hij lijkt veel makkelijker te starten. Eerst was het sleutel om en een halve seconden later ging de motor aan. Nu is het direct. Mijn vertrouwen in de auto is meteen weer een stukje gestegen. Laat ik verstadig zijn en lid gaan worden van Route Mobil

Nu weet ik alleen nog steeds niet wat het probleem was

Wat een heerlijk spinnend motor geluid zeg

Kerel, beter om dat te kunnen lezen! Ik zou ook zo ontzettend balen als mij dat zou overkomen. had die hele auto in elkaar staan schoppen.
Veel plezier van je Rovert! Hope to see ya @ a m33t....
Veel plezier van je Rovert! Hope to see ya @ a m33t....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr