Moet ik hem kopen of niet? Wat vinden jullie?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
mihai12move

Moet ik hem kopen of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door mihai12move »

Ik heb net mijn Rover 620i verkocht en nu ben ik op zoek naar een Rover 416Si.

Nou ben ik een Rover 416 Si tegengekomen van jan. 1998, met 83.000.
Deze auto heeft ook de volgende opties:
  • - airco
    - lichtmetalen velgen
    - lederen interieur
    - ABS
Hij geeft ook nog een nieuw APK en inruil is ook mogelijk. Eerst vroeg hij € 4.850,- voor de auto, ik had hem een bod gedaan van 3.400 om te kijken wat zijn reactie is. Ik heb net te horen gekregen dat hij voor € 3.500,- zaken wil doen.

Ik vraag me af of het allemaal niet een beetje té goedkoop is aangezien het bouwjaar, weinig km, leer, ABS, etc.

Hij zegt dat de auto goed is onderhouden bij dealer, boekjes zitten erbij. Hij heeft wel meer auto's te koop.

Wat moet ik doen? Ik vind de auto zeer mooi. (donker)groen metallic.

Is het niet verdacht goedkoop? Zou er iets aan de hand kunnen zijn met de auto, bv. koppakking of zo?

Ik wacht met spanning jullie gewardeerde reacties af.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door mihai12move op di jan 18, 2005 4:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
klaas

Bericht door klaas »

Nou op zich kan dat toch, ik heb mijn Rover 416SI van 96 drie jaar geleden gekocht voor net geen 4000 en toen stond er ook ongeveer zoveel op de teller(nu 160.000).
Dusse als jij niet verder wil.... waar staat ie :mrgreen: ?
Ewout

Bericht door Ewout »

Nee hoor dat is niet verdacht goedkoop. Het is nu eenmaal heel lastig om een rover te verkopen (en helemaal 400 modellen).
Maar als je het zelf nu verdacht vind, zeg je gewoon dat je hem eerst anwb wilt laten keuren. Wil die handelaar dat niet dan koop je hem niet.

Maar de prijs is mooi 8)
tummeke

Bericht door tummeke »

Als hij weet dat de auto kapot is zal ie t waarschijnlijk eerder tegen een normale prijs aanbieden.. Dan hebben mensen niet zo snel achterdocht ;)

Kijk er iig goed naar voor je hem koopt.. Maak een testrit, en zorg dat je iets afspreekt over garantie als dat nodig is..

Heeft ie NAP?
mihai12move

Ik zal heel goed kijken naar alles wat ik tot nu toe over auto's weet. Hij heeft nog iets van 5 andere auto's te koop, maar hij heeft niet officieel een bedrijf dus ik weet niet of garantie mogelijk is. Hij heeft iets van 15 jaar bij de dealer gewerkt (Rover-Skoda) zegt hij. Het lijkt me iemand met een leeftijd rond de 50, denk ik.

Ik heb hem net nogmaals gesproken:
Onderhoudsboekjes zijn tot op heden netjes ingevuld dus km-stand klopt volgens hem, banden hebben nog 6-8 mm profiel, airco is bijgevuld 2 maanden terug. Hij heeft de auto gekregen als inruil toen hij 2 andere auto's had verkocht.

Er zijn wel kleine parkeerkrasjes op het voorscherm ofzo, maar dat maakt mij niet zo veel uit als het maar niet te zichtbaar is.

Alleen is volgens hem de koppakking nog nooit vervangen, maar aangezien de tot op heden ingevulde onderhoudsboekjes, zegt hij dat dat blijkbaar niet nodig is geweest. Ik zal extra goed op de kleur van de rook uit de uitlaat letten en dat er geen koelvloeistof in de olie is gekomen.

Hij zorgt ook voor een nieuwe APK-keuring.

Ik ga donderdag de auto bekijken en een proefrit maken. Ik kan niet wachten!!!!

Al jullie adviezen die voor donderdag 20 jan. komen zijn van harte welkom! Ik zal met alle recties rekening houden.
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Vraag inderdaad om een ANWB keuring. Dan weet je een hele berg meer van de auto en als de ANWB dan het advies geeft om de koppakking te laten vervangen, probeer dat dan op de kosten van de verkopende partij te laten doen. Scheelt jou doekoe en heb je weer een zekerheidje extra. :roll:

Succes. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Waarom wordt er trouwens meteen vanuit gegaan dat de koppakking niet goed is? 't is echt een fabeltje dat bij iedere K-serie de koppakking 't begeeft en preventief vervangen is vrij nutteloos. Als de pakking niet kapot is, dan hoeft hij ook niet vervangen te worden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je wel goed moet controleren of er geen sporen zijn van een lekkende koppakking als je naar de auto gaat kijken.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Zou wel een heel mooi prijsje zijn voor een perfecte auto. Ik betaalde in april 2004 3450 (exclusief 250 afleveringskosten) voor een 416SI uit november 1996

en die had GEEN: leer, siervelgen, abs en verwarmde buitenspiegels

En de airbag was eruit, want stuur was vervangen door houten sportstuur.

153000 km.

Maar ik ben er wel erg blij mee. Ziet er als nieuw uit en rijd heerlijk!!
Gekocht bij een garage die gewoon vertrouwd is. Werd afgeleverd met nieuwe APK en grote beurt. 2 nieuwe banden en nog wat dingen werden vervangen.

Ik vindt het wel de moeite waard om wat meer de betalen in een goede garage!!.

Sander
tummeke

Bericht door tummeke »

Naja naar mijn mening wordt je bij iedere garage afgezet wanneer je een auto koopt.. Ze moeten er immers altijd nog hun brood mee verdienen..

Ik koop het liefst particulier, of bij een kleine handelaar aan huis zoals met mn rover.. Wel goed opletten bij aankoop dan natuurlijk.. Maar had op deze gewoon 3 maanden garantie.. plus t is echt een goeie gozer die em verkocht (bv 100 euro teruggekregen vanwege versleten gasklephuis)
Dennis

Bericht door Dennis »

tummeke schreef: Ze moeten er immers altijd nog hun brood mee verdienen..
Ja, dat klopt wel, maar elke handelaar en elk autobedrijf verdient er zijn brood mee (de een kennelijk wel met wat meer beleg dan een ander), en geeft jou echt geen korting als ie er geen winst op maakt -of op een andere manier er winst uit kan halen...toch?
markjan witte

Bericht door markjan witte »

kijk ook meteen of de distrubitieriem al vervangen is of niet want geloof me je heb een heleboel elende als die het begeeft.
mihai12move

Ik zal met alles rekening houden wat jullie me adviseren, ik kan eigenlijk niet wachten tot het donderdag is...
Plaats reactie