Revisie, Nieuw of een Turbo van de sloop?
Revisie, Nieuw of een Turbo van de sloop?
Zit momenteel met een Rover 220TdiC,1998 met 250000 op de teller, die niet harder gaat dat 130 km per uur. Voor (heel) weinig gekocht met de mededeling dat de Turbo kapot is. Scheelt mij wel wat bekeuringen maar ff snel een auto passeren zit er niet in. Aankomende zondag voor de zekerheid ff checken of het niet de slang van de intercooler is, zie ervaring andere eigenaar. Volgens mijn automonteur is de luchtmassameter kapot, uitgelezen in de garage. Nu kan ik voor 300 Euro een Turbo en een luchtmassameter krijgen van de sloop. Volgens de eigenaar van het bedrijf met 90000km achter de rug. Kan ik het risico nemen of toch maar kiezen voor reviseren of eventueel een nieuwe kopen. Het prijsverschil is erg groot en gezien het feit dat ik een leek ben zou ik graag wat advies hebben van de experts!!
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Alvast bedankt voor jullie reactie's
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Het gaat hier om sterke motoren met een eenvoudige turbo,voor de turbo geen probleem. Maar de massamrter: NIEUW
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Staat van de turbo is vrij makelijk te controleren. Er mag geen olie hangen aan de binnenkant van de chargeleiding. Liefst weinig of geen speling op de rotor. en de rotor moet vrij kunnen ronddraaien. Die LMM zou ik toch ook nieuw kopen. Dan ben je zeker dat je een goede hebt en dan gaat hij hopelijk een stuk langer mee.
Greetz roverdude
Greetz roverdude
Toch niet de turbo?
Aankomende woensdag gaat die naar de garage. Volgens een andere turbo-expert, die zegt dat de turbo wel ok is, kan het een verstopte uitlaat zijn. Donderdag weet ik meer en zal ik de bevindingen van de garage even laten weten.
Je kunt ook een turbo bestellen bij de op dit forum genoemde engelse leverancier (mocht het niet opgelost zijn met vervanging van de luchtmassa meter) die is volgensmij goedkoper dan de 300 euro voor een sloop turbo. Dan hou je alleen nog de transportkosten over. Maar iig succes en laat de uitslag even weten (owja als ik zo vrij mag zijn: hoe goedkoop trouwens?)
groet gekske
groet gekske
Hoe goedkoop?
800 Euro, niet te veel
Is van een bedrijf geweest waarmee ik goede contacten hebt. De auto zei "plof" toen ze met een snelheid van 180km per uur richting Rotterdam reden. Maar als de reparatie ook 800 euro kost dan heb ik voor 1600 eurie een leuke auto.

Re: Hoe goedkoop?
jopashan schreef:800 Euro, niet te veelIs van een bedrijf geweest waarmee ik goede contacten hebt. De auto zei "plof" toen ze met een snelheid van 180km per uur richting Rotterdam reden. Maar als de reparatie ook 800 euro kost dan heb ik voor 1600 eurie een leuke auto.


Bam
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ik blijf lachen
Kosten 54 Eurie
..... slang naar de intercooler zat een scheur in.
Remblokken vervangen en opnieuw laten uitlijnen en voor een totaal van 175 Euro rij ik nu heel veel links op de snelweg.

Remblokken vervangen en opnieuw laten uitlijnen en voor een totaal van 175 Euro rij ik nu heel veel links op de snelweg.