distrubitieriem

414 416 418 420 45
markjan witte

distrubitieriem

Bericht door markjan witte »

ik reed woensdag middag op de a 10 met me rover 416 toen er ineens een klap uit de motor kwam :?: . nog geen twee seconde later ging me olielamp branden dus ik (had me koppeling al ingetrapt toen ik de klap hoorde). was gelukkig net bij de afslag s115 dus daar op de afrit gezet en gekeken. ( ja ik weet dat je officeel meteen achter de vangrail moet gaan staan en de anwb moet bellen maar wtf dus ik kijken blijkt de distrubitieriem kapot te zijn).(zat er net 32500 km omheen)? dus ik de anwb gebeld(om 14.32). en wachten nou zeg maar gerust een eeuwigheid staan te wachten om precies te zijn tussen me eerste telefoontje en dat ze kwamen zat 184 minuten (das 3 uur en 4 minuten) (ik stond verd*mm* :twisted: langs de snelweg). dus weg gesleept naar tankstation en een lepelwagen gebeld. gelukkig had ik nog zes maanden garantie op de draaiende delen van het blok dus dat scheelt weer iets hopelijk. dus auto naar de garage gesleept was ondertussen 20.35 toen we daar aan kwamen. garage was dus al dicht. ik de volgende ochtend gebeld om te vragen wat ze nou gedaan hebben. (distrubitieriem is dus vervangen bij 162000km teglijkertijd met de koprevisie(gasauto) dus hij zo ja ik weet ook niet waarom ie stuk is gegaan het blijft rubber) (ja dat snap ik ook wel maar ik ga toch niet om de 32500km (teller staat nu dus op 194500km) me distrubietieriem laten vervangen omdat ie misschien kapot kan gaan. (nou ja ze gaan hem maandag open halen en dan hoor ik meer dus als ik weer wat weet horen jullie het wel weer).
Laatst gewijzigd door markjan witte op vr dec 24, 2004 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

D*mn, dat is knap waardeloos. Gelukkig zit er nog garantie op de auto, want het kan wel eens aardig duur uitvallen (als je kleppen ook kaduk zijn).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
markjan witte

ja idd dat had ik mezelf ook al bedacht maar ik zat meer van waarom begeeft die distrubitie riem het na 30000 km als er niks vastgelopen is :?:
En met die service (als je het zo nog mag noemen na 3uur wachten) van de anwb ben ik ook nog niet klaar (hij vroeg al aan me hoelang ik er stond (ik zei iets in de trend van hehe dat werdt wel eens tijd)dus ik zeg om precies te zijn 3 uur en 4 minuten blijkt ie dus gewoon aan eerst naar iemand die de pomp stond en ze auto niet meer wou starten gestuurd te zijn terwijl die nog maar 75 minuten heb staan te wachten.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Tja, het zal niet de eerste keer zijn dat er gezegd wordt dat de riem is vervangen, terwijl dit in werkelijkheid niet gebeurt is :evil: .

Het blijft een stuk rubber, dus het is altijd mogelijk dat 't spontaan breekt, maar ik zou wel controleren hoe de tanden eruit zien. Daaraan is wel af te leiden of de riem er 30.000 of 115.000 km (ik vermoed het laatste, gezien je km-stand :? ) om ligt.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
markjan witte

ja ik heb eigelijk niet eens naar de staat van de riem gekeken (stond ook op een donkere hoek). lag er wonder boven wonder nog in (ik reed 110-115) maar die wil ik dus wel zien. (maar ff om te vorkomen dat ie me maandag belazerd met een andere riem hoe lang en breed is een riem van een 416si bouwjaar 12-97 (hij is op 5-1-98 op kenteken gezet).(ik heb ook tegen die monteur gezegd dat ik die riem wou zien)

(of zou het door me rijstijl komen :?: nee dan had die van me eerste auto het al na 5000 km moeten begeven) :D
Laatst gewijzigd door markjan witte op zo dec 26, 2004 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Misschien een idee om op Route Mobile over te stappen. Die garanderen in uiterlijk een half uur aanwezig te zijn.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sander02 schreef:Misschien een idee om op Route Mobile over te stappen. Die garanderen in uiterlijk een half uur aanwezig te zijn.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=1360&start=896

route-mobiel is ook niet alles.

p.s. ik ben bang dat met een dergelijke zuigersnelheid er schade aan je kleppen moet zijn. distributieriem knapt, dus staan je kleppen stil, zuiger komt omhoog => schade. Je kan mazzel hebben, de klep kan immers wel weg, maar toch die klap is hard.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
markjan witte

Striker schreef:D*mn, dat is knap waardeloos. Gelukkig zit er nog garantie op de auto, want het kan wel eens aardig duur uitvallen (als je kleppen ook kaduk zijn).
ja idd ik heb nog niks gehoord dus zal eens gaan horen hoe het nou zit
markjan witte

SHIT de f*ck garage heb net gebeld hele motor legt aan puin :cry: wordt dus wel een erg dure grap om te repareren (wordt dus waarschijnlijk een andere auto. Dus als iemand nog intresse heeft in een stel 17 inch lichtmetalen velgen nimo 5 spaaks ze zijn te koop voor wat de gek er voor geeft
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

Dat is K** K** K** zeg !
Kom je net een heel eind gereden voor mijn velgen... :cry:
Vind het echt balen voor je !
Sterkte zal ik maar zeggen !
CRualA

Bericht door CRualA »

oww dat is minder
en hebben ze wat meer uitleg gegeven over hoe het zou komen?
markjan witte

riemspanner zat los of iets dergelijks maar ik blijf erbij dat ik die riem wil zien
markjan witte

maar er is ook goed nieuws heb net nog een set koplampen en een voorbumper verkocht van me ouwe auto (die ik dus voor me rover had en er is ook al intresse voor me velgen (helaas blijven op het eiland of heb ik dan al veraden wie ze koopt)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik heb wel een leuk blokkie dat je erin kunt hangen.

trouwens, een losse spanner doet exact wat je beschreven hebt. De riem blijft heel, maar een zooitje kleppen zijn naar de haaien. Verder blijft de boel redelijk heel, omdat het van afbreek-kleppen zijn (narrow waist)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
eggbert

Bericht door eggbert »

wow dik van m'n kloten... als ik dit meemaak wordt ik gek,

misschien kleine tip informeer eens naar het blok van 118gtr moest ik het geld hebben dan zat het al lang in m'n auto
markjan witte

118GTR schreef:ik heb wel een leuk blokkie dat je erin kunt hangen.

trouwens, een losse spanner doet exact wat je beschreven hebt. De riem blijft heel, maar een zooitje kleppen zijn naar de haaien. Verder blijft de boel redelijk heel, omdat het van afbreek-kleppen zijn (narrow waist)
daarom blijf ik er ook bij dat ik die distrubitieriem wil zien want ik geloof gewoon niet dat ie bij 160 000 km vervangen is een beetje riem houd het toch langer vol als 34000 km
Plaats reactie