[620i] versnellingsbak olie verversen grote beurt?
[620i] versnellingsbak olie verversen grote beurt?
ik heb nu al een jaar een rover 620i uit 1995.
toen ik hem toendertijd wegbracht naar de rover dealer voor een grote beurt stond er 129,000 Km op.
maar omdat deze door een standaard garage onderhouden is weet ik niet precies wat er allemaal gedaan is met grote beurten enzo.
en omdat die monteur van de rover zei dat er een 120,000 en 140,000km beurt was hebben we maar een 120,000 beurt gedaan.
maar hij zei ook nog nog dat bij een bepaalde km-stand de versnellingsbak olie ververst moet worden,hij zei een of andere km stand maar da's al weer bijna een jaar terug dus dat weet ik niet precies meer.
dus weet iemand wat het officiele aantal km's is dat die olie ververst moet worden?
en zou het kwaad kunnen dat ik er pak weg 40,000km of wat dan ook te laat ben? .....ik weet niet hoe sterk de versnellingsbakken zijn uit deze rover en of ze snel kaduuk gaan?
ik wil het ook wel zelf doen maar dat word een gepruts denk ik om die olie er weer in te krijgen en ik weet ook niet wat voor olie en heb geen brug
toen ik hem toendertijd wegbracht naar de rover dealer voor een grote beurt stond er 129,000 Km op.
maar omdat deze door een standaard garage onderhouden is weet ik niet precies wat er allemaal gedaan is met grote beurten enzo.
en omdat die monteur van de rover zei dat er een 120,000 en 140,000km beurt was hebben we maar een 120,000 beurt gedaan.
maar hij zei ook nog nog dat bij een bepaalde km-stand de versnellingsbak olie ververst moet worden,hij zei een of andere km stand maar da's al weer bijna een jaar terug dus dat weet ik niet precies meer.
dus weet iemand wat het officiele aantal km's is dat die olie ververst moet worden?
en zou het kwaad kunnen dat ik er pak weg 40,000km of wat dan ook te laat ben? .....ik weet niet hoe sterk de versnellingsbakken zijn uit deze rover en of ze snel kaduuk gaan?
ik wil het ook wel zelf doen maar dat word een gepruts denk ik om die olie er weer in te krijgen en ik weet ook niet wat voor olie en heb geen brug
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
mijn visie:
-wat kost nou een beetje olie?(paar tientjes max)
-is zelf vervangen moeilijk?(nee eitje)
-is vaak verversen niet schadelijk(nee, altijd goed, zo snel mogenlijk de metaal splinters er uit)
dus.... 1x per jaar of 10.000 km what ever comes first
Oke bovenstaande is overdreven, maar wat maakt het uit, je auto een beetje verwennen.
Zelfde geld voor de motor btw, de duurdere rommel erin, goede filters, vaak verversen.
overgens met het te laat zijn, denk dat het meevalt. Zolang de bak gewoon lekker schakelt is er weinig aan de hand.
-wat kost nou een beetje olie?(paar tientjes max)
-is zelf vervangen moeilijk?(nee eitje)
-is vaak verversen niet schadelijk(nee, altijd goed, zo snel mogenlijk de metaal splinters er uit)
dus.... 1x per jaar of 10.000 km what ever comes first
Oke bovenstaande is overdreven, maar wat maakt het uit, je auto een beetje verwennen.
Zelfde geld voor de motor btw, de duurdere rommel erin, goede filters, vaak verversen.
overgens met het te laat zijn, denk dat het meevalt. Zolang de bak gewoon lekker schakelt is er weinig aan de hand.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
... eh ... d'r wordt voor 100den euro's verbouwd, gemod en what ever aan de auto's ....
... dan is die olie beurt om de 10.000 echt niet teveel gevraagd hoor.
't is tenslotte een van de belangrijkste dingen aan/in/door het blok ... want als je olie het niet meer doet heeft de rest van het tuninggebeuren ook geen zin meer
... dan is die olie beurt om de 10.000 echt niet teveel gevraagd hoor.
't is tenslotte een van de belangrijkste dingen aan/in/door het blok ... want als je olie het niet meer doet heeft de rest van het tuninggebeuren ook geen zin meer

You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
en mijn bericht sloeg toch echt op de versnellingsbak
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ik zit hier even aandagtig door de vraagbaak te bladeren en heb een foto'tje gevonden waar de filler en drain plug zitten.
maar hoe krijg je de olie nu in die filler plug?
dat gaatje is horizontaal ook nog
heeft iemand hier een leuk truukje voor?
verder gooi ik dan iets van castrol 10W40 vol-synteet in,wat ik ook in mn motor hebt zitten,goed toch?
en het zal zonder brug moeten gebeuren,moet mogelijk zijn toch
maar hoe krijg je de olie nu in die filler plug?
dat gaatje is horizontaal ook nog

heeft iemand hier een leuk truukje voor?
verder gooi ik dan iets van castrol 10W40 vol-synteet in,wat ik ook in mn motor hebt zitten,goed toch?
en het zal zonder brug moeten gebeuren,moet mogelijk zijn toch