Brrrrrrrrrr,k*tverwarming

414 416 418 420 45
CRualA

Brrrrrrrrrr,k*tverwarming

Bericht door CRualA »

Tijdens deze koude dagen laat men rovertje me in de steek hoor,als de motor warm staat komt er wel warme lucht uit de verwarming maar eerder veel lucht en weinig warmte,het is echt wel heel weinig
wat zou de oorzaak kunnen zijn of is dit normaal?
en ook maakt de verwarming heel veel lawaai,misschien heeft dit ermee te maken,
weet het niet :(

koude groeten
Cruala
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Join the club, mijn verwarming heeft t ook laten afweten. Draaiknop is stuk en nu mag ik t interieur terug openschroeven om t te fiksen.

succes ermee.

Pagan
Afbeelding
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Ik kan jullie 1 tip geven: controleer je koelvloeistof, als deze te laag staat dan is er wss ergens iets lek in je koelsysteem.

Rijd er dan svp niet mee door maar ga meteen naar de garage want bij mij koste het me bijnna mijn kopakking.
Ewout

Bericht door Ewout »

Is jou niet alleen opgevallen, het duurt inderdaad een HELE tijd voordat het een beetje te harden wordt in een 400. Voordat ik het idee ga krijgen dat het warm wordt in m'n auto'tje rijdt ik toch meestal al een minuut of 5/10 :( . Bij m'n vorige auto's kwam er meestal na 1 kilometer rijden al een bak warme lucht uit de roosters.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Het is natuurlijk afhankelijk hoe snel je motor warm wordt, want ja de koelvloeistof moet wel eerst warm worden...

Misschien moet je het systeem eens door spoelen, misschien dat je kachel radiateur een beetje verstopt zit.....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Rob 416 Si

Ehm, ga eens langs de garage om em helemaal opnieuw vacuum te laten vullen?

De mijne is na 3 bochten warm? 1km is ie dus wel warm :)
eggbert

Bericht door eggbert »

huh... ik sluit mij aan bij ewout, ik krijg pas goed warme lucht na een kleine 10 km, m'n watertemperatuur is al op 'normaal' na 2 km..
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De modellen met K-serie motor zijn juist erg snel warm, doordat er maar relatief weinig koelvloeistof inzit. Dus controleer idd even of het koelvloeistofniveau nog op peil is, misschien is er ergens een lek (kachelradiateur of slangen oid). Of idd wat mis met de kachelradiateur.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Rob 416 Si

Uhuh was bij mij ook leeg !

Maar de mijne lekte op een rubber tussen de kop en het sproeistuk en als je daar te lang mee door rijd gaat de boel verbranden (en je ziet het niet op je temp sensor van je motor HEEL FIJN!). Kan je een nieuwe kop kosten, maar als je zoiets hebt (afhankelijk van hoeveel de rubber lekt) dan wordt ie helemaal niet meer heet, hooguit een beetje warm.

Je moet weten dat als mij auto 1 km heeft gereden en ik zet de kachel vol open dan kan ik men hand er amper voor houden (beetje overdrijven maakt duidelijk :P ) Maar wel heel heet dus.
Ewout

Bericht door Ewout »

Koelvloeistof op normaal niveau, en absoluut geen lekken (dat zou er nog wel bij kunnen :( ).
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Kan misschien zijn dat je thermostaat aan diggelen is...
Hierdoor zal ie open blijven en in de opwarmfase azal er dus ook koelvloeistof door je radiateur lopen, waaardoor het heel lang duurt voordat alles is opgewarmd..

als de thermostaat goed is zal in het begin de koelvloeistof alleen door het blok lopen en dus snel opwarmen.... dus ook snel naar je kachelradiateur..
But to be me...!!

Ewout

Bericht door Ewout »

Mista T schreef:Kan misschien zijn dat je thermostaat aan diggelen is...
Hierdoor zal ie open blijven en in de opwarmfase azal er dus ook koelvloeistof door je radiateur lopen, waaardoor het heel lang duurt voordat alles is opgewarmd..

als de thermostaat goed is zal in het begin de koelvloeistof alleen door het blok lopen en dus snel opwarmen.... dus ook snel naar je kachelradiateur..
Jah OK, maar in dat geval zou er dus op het moment dat het koelwater opgewarmt is dus ook warme lucht uit de roosters moeten komen. En dat is dus niet zo.

Op het moment dat het koelwater al warm is moet ik nog een hele tijd wachten voordat er daadwerkelijk ook een bak warme lucht uit de roosters komt. Dus ik denk dat dat verhaal niet op gaat.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Dan heb je kans dat je kachelradiateur misschien verstopt zit........
But to be me...!!

Ewout

Bericht door Ewout »

Mista T schreef:Dan heb je kans dat je kachelradiateur misschien verstopt zit........
Zou goed kunnen, maar van kachelradiateuren ontstoppen heb ik niet zo veel kaas gegeten. Is dit makkelijk zelf te doen, of kan je dit beter laten doen :?:

Mzzl 8)
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

ontstopbedrijf bellen??

Vaak is het een kwestie van goed doorspoelen, maar je moet dan wel weten welke je moet hebben....
Dit doorspoelen gewoon met de tuinslang kan..
But to be me...!!

118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ewout schreef: Jah OK, maar in dat geval zou er dus op het moment dat het koelwater opgewarmt is dus ook warme lucht uit de roosters moeten komen. En dat is dus niet zo.

Op het moment dat het koelwater al warm is moet ik nog een hele tijd wachten voordat er daadwerkelijk ook een bak warme lucht uit de roosters komt. Dus ik denk dat dat verhaal niet op gaat.
Hoeft niet natuurlijk, als de thermostaat dicht zit stroomt er geen water. Het water warmt op, dat zie jij op je metertje => stroomt nog steeds geen water, water warmte nog meer op => thermostaat gaat open. Maar de radiatoren zijn nog altijd steenkoud, en die nemen een hoop warmte op => nog weer even wachten tot de temp van de radiateur warm genoeg is om de lucht een beetje aardig te verwarmen.

trouwens wees blij dat je geen Elise of MGF hebt, doordat de radiateur zover weg zit bij de motor, en er heel weinig koelvloeistof in de motor zit. Gebeurd het vaak dat de thermostaat gewoon weer dichtslaat, omdat simpelweg alle warme vloeistof uit de motor vervangen is/word door al de koude vloeistof in de leidingen en radiateur. Dit kost nogal wat koppakkingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie