schijven 214si HELP NEEDED

214 216 218 220 25
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Dat maakt toch niet uit...
Ben je nou galant of niet ;)
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Frekkel,op de 200 heb je ook een zwakkere 1400 dan de 103. Daar ben rotsvast van overtuigd. Wat wel kan is dat het niet 84 maar 75 is.

Zoek maar eens uit,want als ik fout zit zal ik dit wel toegeven maar ik denk dat ik juist ben.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, er is ook een 75pk uitvoering, maar dat is de 8v versie. In Engeland zijn er een paar (letterlijk een paar :) ) 200's geleverd met de 84pk versie van de 16 klepper (enige verschil met de 103pk versie is dat de gasklep maar driekwart opengaat).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mini me

ff checken

Bericht door Mini me »

car_lovin_woman Wij hebben sinds vorige week ook een 214 Si :lol: Ik zal vanaaf wel ff checken. Dan bel ik je dat wel door. Verder alles onder controle? Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren :?: Je hebt toch zijn nummer.
Mini Power

Re: ff checken

Bericht door Mini Power »

Mini me schreef:Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren...
Op zich wil ik je best proberen te helpen... Alleen heb geen tijd en de brug staat nog wel een paar weken/maanden vol.... :( Kijk eens of je de juiste schijven kunt vinden. Misschien kan ik het op mijn hobbieadres doen... Je hebt PM. ;)
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

jip, ik heb zelf zo'n 75pk versie gehad, nu de 103.
striker, weet jij wat een goede upgrade zou zijn? black diamond schijven, of ferodo, ap... en welke klauwen gebruik je dan?
achteraan gewoon trommels houden, of kost het niet veel om over te schakelen op schijven?
MG ZR S1800
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Frekkel schreef:striker, weet jij wat een goede upgrade zou zijn? black diamond schijven, of ferodo, ap... en welke klauwen gebruik je dan?
achteraan gewoon trommels houden, of kost het niet veel om over te schakelen op schijven?
Ik heb zelf Black Diamond en ben daar wel tevreden mee. Maar Ferodo en AP schijnen ook goed te zijn (het is al snel een verbetering tov de originele schijven/blokken :P ). Ik gebruik gewoon de originele klauwen (jij hebt ook geventileerde schijven toch? ).

Trommels achter is op zich voldoende, omdat de achterremmen niet veel doen. Dit vervangen voor schijven is eigenlijk vooral voor het uiterlijk en hiervoor moet je de complete achteras vervangen. Als je deze goedkoop op de sloop kan krijgen, dan is 't wel te doen.
Afbeelding

Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ik heb gewone schijfjes, maar zou wel naar geventileerde willen overstappen. als het even kan geperforeerde. maar zou meteen ook de remklauw vervangen als dit niet te prijzig is.
hoeveel heb jij gedokt, als ik zo vrij mag zijn :mrgreen:
MG ZR S1800
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Schijven en blokken was ik 250 euro voor kwijt. Als je wilt overstappen naar geventileerde schijven moet je idd de remklauwen en houders ervan vervangen.
Afbeelding

bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ook ik moest volgens de computer geventileerde hebben maar had deze niet!!
Nu blijkt dat ik origineel van de fabriek af geen geventileerde schijven heb.
Het systeem is fout!
Ik heb gekozen voor originele schijven en blokken van de dealer en deze zelf gemonteerd.
Deze kosten volgens mij samen 150 euro, dit was 15 euro duurder dan imitatie met korting.
Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!

Maar let wel dit betreft een 200 tdic uit 1999 met abs.

Om te zien of je abs hebt dan moet je zo'n blokje zien (net boven mijn accu) met 4 leidingen erop.

Afbeelding

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!
aleen een feit dat de immitatieschijven niet krom trekken en beter remmen dan de orginele schijven 8)
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Robert-220TC schreef:
aleen een feit dat de immitatieschijven niet krom trekken en beter remmen dan de orginele schijven 8)
Ja doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.

:?

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ja maar wat noem jij imitatie?
black diamond of ferodo is geen brol hé, integendeel.
MG ZR S1800
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ja doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.
Nah betaal jij toch gewoon ff dubbel
wordt meestal in de zelfde fabriek gemaakt alleen ander verpakkingkie dr om
heb nu immitatie dr op en remt gewoon beter en scheelt meer dan de helft(met korting) in prijs
voor de rest wil je lekker ter veel dokkuh lekker naar de dealer gaan ;)
floris

Bericht door floris »

Frekkel schreef:ja maar wat noem jij imitatie?

ferodo gebruikt rover ook standaart en nog een merk maar die
weet ik niet uit mijn hoofd
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Frekkel schreef:ja maar wat noem jij imitatie?
Nee dat spul bedoelde ik niet , ik had het over die smuk die je bij Brezan en consorten koopt, die maar 10% goedkoper zijn dan de dealer als ze je 30% korting geven.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie