powertrain ltd.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Frekkel
MG-R Freak

powertrain ltd.

Bericht door Frekkel »

aaargh, ik ga zotkomen.
keuze te veel.
even jullie mening graag:
Working with ITG air filters and Janspeed Performance exhausts, we have created the new X-SPORT Performance package. Using the customer’s original cylinder head (not exchange) for maximum cost saving, the X-SPORT package offers offers fantastic acceleration improvements, over 20bhp more power in 1.8 litre spec, more torque and awesome sound quality.

This includes new O.E. Gaskets, Cylinder head bolts and wooden packing case.

The package consists of a new air intake system from Formula 1 supplier ITG, the 'Maxogen' air intake system maximises airflow to the throttle, both the air filter and unique ducting hoses enhance the density of the air. The carbon fibre air box enhances air speed and intake temperature, leading to the creation of cooler denser air for maximum performance gains.
Along with the carbon fibre air box, each kit contains dedicated air intake ducting hoses, 3-layer foam hi-performance air filter, anodised mounting bracket, dust retention oil spray and easy-to-follow fitting instructions. The air box is produced in Carbon fibre not just for appearance but offers advantages in weight and is resistant to heat.

The core of the package is a highly tuned cylinder head, careful fine-tuning of components has enabled the K-Series engine to produce a vast increase in power and torque. The cylinder head modifications focus on both the inlet and exhaust ports along with chamber modifications to maxamise the flow and combustion process. The inlet and exhaust valves are modified with a third angle seat been added, each cylinder head is flow bench tested to ensure all four cylinders are equally balanced and to the correct power specification.

The standard engine management system and camshafts arrangement is maintained, combined with the internal modifications made to the cylinder head offers fantastic improvements in power and bottom end grunt whilst retaining day to day driveability, UK MOT emission regulations and correct fuelling parameters.

Next is the Janspeed Supersport rear silencer in stainless steel. Produced in the highest-grade (304) stainless steel to original equipment standards, the new silencer offers stunning sound quality, weight reduction and increased power advantages. The main benefits of the new Supersport silencer are low back pressure leading to increased performance and a lifetime guarantee.

All the parts within the package can be purchased separately and built up in stages. We do also offer a 4 into 2 into 1 exhaust manifold and sport catalyst from Janspeed for even a little more punch.

KEY FEATURES:

ITG Maxogen air intake system from F1 Manufacturer.
Re-worked customers cylinder head (Not exchange)
Set of new cylinder head bolts.
Genuine MG Rover gaskets required for fitting.
Hand made Janspeed Supersport silencer in stainless steel.
Engine and body stickers.
Power and torque tested by Government approved test facility.

en dat lees ik nu ik had beslist om een handgemaakt uitlaatsysteem eronder te hangen :roll:
nuja, zou dit wat zijn?
kwalitatief? voelbaar?...
MG ZR S1800
feddesman

Bericht door feddesman »

link????????
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

powertrain ltd, is de fabrikant van de motoren voor rover( k-serie bijvoorbeeld )

die 20pk zal je ZEKER voelen, echter ben ik wel bang voor een hoge rekening.

p.s. ik zou zelf zeker een "uprated" headgasket willen hebben, en niet de std rover-meuk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

2000€ voor de hele handel.
:mrgreen:
MG ZR S1800
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

vandaag een half uurtje met simon watts aan de telefoon gehangen.
ik ga beginnen met een "sport 140 performance head kit" 999£ excl.VAT :shock:
een setje nokkenassen e.d. kosten ook wat.
MG ZR S1800
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Kan je niet gewoon op zoek gaan naar een VVC blok, en dat erin hangen???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ja dat kan ik, maar dat wil ik niet. heb de wagen nu 4 maand, wil er nog 3-4 jaar mee rijden, daarna koop ik me wel een tf of zr, misschien wel zs. maar voorlopig niet dus.
MG ZR S1800
roverdude

Bericht door roverdude »

Mista T schreef:Kan je niet gewoon op zoek gaan naar een VVC blok, en dat erin hangen???
In België is dit niet zo evident :cry: . Zolang je geen ongeval hebt is er geen probleem, maar als je toch iets voorhebt zit je in dikke shit. Bij de kleinste verandering die gepaard gaat met vermogentoename moet de wagen geherhomologeerd wordenen veel invoerders zullen dit niet op zich nemen.
Het is een risico, bekijk eerst of de winst opweegt tegenover het risico. Ik kijk er niet naar, maar mijn auto doet niet meer dan 5000km op een jaar.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

In dat geval valt een origineel VVC blok minder op dan een flink getunede 1.4 ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

maar om die flink getunede 1.4 te onderscheiden van de normale heb je wel al iemand nodig die iets van motoren kent. dus op de keuring heb je al nix te vrezen. maar om een vvc te onderscheiden van een 1.4 moet je geen atoomgeleerde zijn hé. hetzelfde als je een ongeval hebt. wie in de unief zal zien dat er met die cilinderkop is geknoeid als het door powertrain zelf gedaan is. en ondertussen heb ik 125 paardjes waar ik best tevreden kan mee zijn :mrgreen:
MG ZR S1800
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Frekkel schreef:maar om die flink getunede 1.4 te onderscheiden van de normale heb je wel al iemand nodig die iets van motoren kent. dus op de keuring heb je al nix te vrezen. maar om een vvc te onderscheiden van een 1.4 moet je geen atoomgeleerde zijn hé. hetzelfde als je een ongeval hebt. wie in de unief zal zien dat er met die cilinderkop is geknoeid als het door powertrain zelf gedaan is. en ondertussen heb ik 125 paardjes waar ik best tevreden kan mee zijn :mrgreen:
Dan hang je er toch een gewoon 1.8 blok in? Dat is van de buitenkant niet te zien op het serienummer na(en wees gerust dat zit aan de achterkant van het blok ver ver ver weggestopt onder het spruitstuk.

met wat lichte tuning krijg je dan veel meer resultaat dan met een 1.4
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

jah, true, buiten het fijt dat er vvc opstaat dan. maar tzijn keuzes die ge moe maken é, en mijn keuze is momenteel die 1.4 stukje bij beetje naar omhoog kijken. zo kan ik het aan men eigen tempo doen, buiten direct een "zware" investering. het is niet alleen het blokkie hé. En als ik een vvc wil koop ik me wel een tf of zr. klein beginnen zeg ik altijd. Ik heb al veel plezier gehad van men 1.4, mag alleen een beetje meer pony's hebben. en de cheap way daar houd ik niet van. only quality stuff.
MG ZR S1800
Plaats reactie