Aanpassen, tunen van mijn rover 200

214 216 218 220 25
216 driver

Aanpassen, tunen van mijn rover 200

Bericht door 216 driver »

Hallo MG-R forummers,

Ik heb mijn Rover al iets langer als een maand en ben gelijk begonnen met de audio inbouwen wat ik in me vorige auto had.

Ik was van plan om 17" Dotz Le mans velgen eronder te zetten, of iets wat er op lijkt ( zal dat leuk staan ? iemand handig met photoshop :D ), dan ga ik kijken hoeveel cm er tussen wielkas en band zit om hem te verlagen.

Heb al wat gelezen over het verlagen en je komt met alleen andere veren zo'n 4cm lager geloof ik. Ben bang dat ik het nog te hoog vindt en wat voor verlagings-setje kunnen jullie mij aanraden ? Het liefst niet te duur maar het moet wel van goede kwaliteit zijn. Ben ook nog maar 19 dus het geld groeit nog niet op me rug :cry: .

Er moet ook nog een leuk uitlaatje onderkomen en ik dacht aan supersprint is dat wat ? Hoe is het geluid daarvan, moet niet te hard zijn anders kan ik niet genieten van mijn audio-installatie :mrgreen: .

Weet iemand waar ik een andere grill kan kopen waarvan ook het middenstuk eruit is?

Zijn wel erg veel vragen hè :P .

En dit is em dan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Striker
MG-R Freak

Re: Aanpassen, tunen van mijn rover 200

Bericht door Striker »

216 driver schreef:Ik was van plan om 17" Dotz Le mans velgen eronder te zetten, of iets wat er op lijkt ( zal dat leuk staan ? iemand handig met photoshop :D ), dan ga ik kijken hoeveel cm er tussen wielkas en band zit om hem te verlagen.
Ironman heeft ze onder zijn 214 (4 cm verlaagd met Intrax veren):
Afbeelding
216 driver schreef:Heb al wat gelezen over het verlagen en je komt met alleen andere veren zo'n 4cm lager geloof ik. Ben bang dat ik het nog te hoog vindt en wat voor verlagings-setje kunnen jullie mij aanraden ? Het liefst niet te duur maar het moet wel van goede kwaliteit zijn.
Lager zal je niet komen met alleen veren. Ga je nog lager, dan moet je in ieder geval de dempers ook vervangen. Bovendien ken ik geen veren voor de Rover 200 die meer dan 4 cm verlagen. Een optie is dan een set coil-overs, van bv KW. Daarmee kan je tot zo'n 8-10 cm verlagen, maar kost zo'n 900 euro :shock:.
216 driver schreef:Er moet ook nog een leuk uitlaatje onderkomen en ik dacht aan supersprint is dat wat ? Hoe is het geluid daarvan, moet niet te hard zijn anders kan ik niet genieten van mijn audio-installatie :mrgreen: .
Supersprint is kwalitatief erg goed en er zit een mooi geluid in: mooi diep, maar niet te hard.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
joost

Bericht door joost »

Ik was van plan om 17" Dotz Le mans velgen eronder te zetten, of iets wat er op lijkt ( zal dat leuk staan ?
OZ Superturismo GT velgen lijken er ook op: http://www.ozracing.com/eng/car/index.p ... 3&wheel=28
Heb al wat gelezen over het verlagen en je komt met alleen andere veren zo'n 4cm lager geloof ik. Ben bang dat ik het nog te hoog vindt en wat voor verlagings-setje kunnen jullie mij aanraden ? Het liefst niet te duur maar het moet wel van goede kwaliteit zijn.
Met een schroefkitje kan je lager dan 4 cm, bv. KW variante II maar kost zo'n 1000 €.
Er moet ook nog een leuk uitlaatje onderkomen en ik dacht aan supersprint is dat wat ? Hoe is het geluid daarvan, moet niet te hard zijn anders kan ik niet genieten van mijn audio-installatie :mrgreen: .
Ik ben heel tevreden over Remus maar die maakt niet veel lawaai.
Supersprint is ook goed zoals Striker zegt alleen het eindstuk vind ik niet zo mooi.
Weet iemand waar ik een andere grill kan kopen waarvan ook het middenstuk eruit is?
MS Design http://www.ms-design.com
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

216 driver schreef:Afbeelding
Een duidelijker foto kan bijna niet... wat een klasse verschil tussen een R200 en zo'n achterlijk Golffie :twisted:
"Tuning project #1" Schaf clubkentekenplaathouders aan 8)

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
feddesman

Bericht door feddesman »

Hier zijn zat adresjes voor .Ik heb die mijne via striker besteld .Is dan al gespoten en al prijs weet ik ni meer.
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

Joost schreef :
Ik heb misschien ook wel interesse,afhankelijk van de kosten.
Dus striker als je nog zoiets kunt regelen,hoor ik het ook graag !
216 driver

Ja die OZ zijn inderdaad ook erg mooi ;) , maar kost ook wat meer.

Over dat kentekenhouder ga ik nog ff over nadenken, eerst ff zien wat de originele doet als ik de subwoofer aansluit, meestal gaat dat erg trillen maar waarschijnlijk kan ik dat ook wel dempen met wat schuimrubber erachter te plakken.

Ohja jullie weten ook wel van de antenne van de R200 die is erg lang :| , zijn er geen losse kleine antennes te koop die ik erop kan monteren of moet ik hem echt inkorten of 1 van een MG kopen?
joost

Bericht door joost »

Ja die OZ zijn inderdaad ook erg mooi ;) , maar kost ook wat meer.
Kwaliteit betaal je ;)
Over dat kentekenhouder ga ik nog ff over nadenken, eerst ff zien wat de originele doet als ik de subwoofer aansluit, meestal gaat dat erg trillen maar waarschijnlijk kan ik dat ook wel dempen met wat schuimrubber erachter te plakken.
Dat is de beste oplossing.
Ohja jullie weten ook wel van de antenne van de R200 die is erg lang :| , zijn er geen losse kleine antennes te koop die ik erop kan monteren of moet ik hem echt inkorten of 1 van een MG kopen?
Een kleine antenne, bv. uit een tuningwinkel, sluit nooit perfect aan het voetje op je dak waarin je de antenne draait.
Voor dat geld heb je een antenne van MG of je kan de origineele inkorten zoals je zegt.
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Een kleine antenne, bv. uit een tuningwinkel, sluit nooit perfect aan het voetje op je dak waarin je de antenne draait.
Ik heb zelf een universele antenne (chroom) erop gezet, maar past goed hoor, ziet er netjes uit 8)

Er zijn tig verschillende soorten te koop, gewoon uitproberen, zijn er echt wel die wel mooi aansluiten ;)
rover 216

Bericht door rover 216 »

Ik heb gewoon een simpele ZR antenne gekocht, vastdraaie en tis in orde :)
markjan witte

Bericht door markjan witte »

ja dat is inderdaad een probleem :(
loshalen en uiteinden licht ombuigen naar achteren dus als je de gele (voor belgen wit) kant voor je houd van je af en dan weer monteren scheelt ook een stuk (spreek uit ervaring)
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Antenne inkorten is gemakkelijk en goedkoop.

Ik vind dat een aanrader ;)
216 driver

Hey,

Ik was dus ff op zoek naar supersprint uitlaten maar ik zou niet weten waar ik die uitlaat voor mijn rover 200 kan halen.

Weet iemand waar ik die kan kopen ? Liefst in Noord holland.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Is RS Motorsport, Coulombstraat 22a in Heerhugowaard, telnr. 072-5640241 misschien wat voor je? ;) :).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
216 driver

Hey kijk dat is dichtbij :D , bedankt.

Van de week ff kijken als ik tijd heb.
216 driver

Zo mijn eerste nieuwe onderdeel voor me rover komt eraan , De supersprint einddemper is besteld en komt er volgende week onder :mrgreen: .

De prijs viel toch wel ff tegen 380,- en montagekosten zijn wel gratis.

In de kerstvakantie ook verder met het audio gedeelte.
Plaats reactie