Aandachtspunten voor het kopen van een Mini???
Aandachtspunten voor het kopen van een Mini???
Hoi,
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
Afgezien van de standaard roest plekken, dorpels, subframes, deuren e.d. waar moet ik nog meer op letten?
Wat zijn de typische mini gebreken?
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
Afgezien van de standaard roest plekken, dorpels, subframes, deuren e.d. waar moet ik nog meer op letten?
Wat zijn de typische mini gebreken?
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
En waarom wil je injectie? Ik heb liever een carb, daar kun je zelf veel meer aan doen. Tunen ed...
Kijk ook eens hier:
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... ankooptips
Grtzz
Erwin
(hebben nog een '96er cooper 1.3i en een 1000 van '88 staan...
Kijk ook eens hier:
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... ankooptips
Grtzz
Erwin
(hebben nog een '96er cooper 1.3i en een 1000 van '88 staan...

- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
nou carter??? bak bedoel je ken ik geen zwakke punten van hoor
Zou alleen nooit voor een spi gaan zeer veel electrische problemen ook ecu ed kwetsbaar.
ga voor een carb cooper of iets dergelijks makkelijk en eerlijk.
en ja roest, onder koplampen a panelen banaan achterkant dorpels, subframe achter, parafaan, onderkant deuren dakgoot, bodem bij voeten, reservewielbak dus eigenlijk waar niet.let vooral niet op mooi lakwerk maar op een harde koets.!!!!
Zou alleen nooit voor een spi gaan zeer veel electrische problemen ook ecu ed kwetsbaar.
ga voor een carb cooper of iets dergelijks makkelijk en eerlijk.
en ja roest, onder koplampen a panelen banaan achterkant dorpels, subframe achter, parafaan, onderkant deuren dakgoot, bodem bij voeten, reservewielbak dus eigenlijk waar niet.let vooral niet op mooi lakwerk maar op een harde koets.!!!!
Re: Aandachtspunten voor het kopen van een Mini???
[quote="Edgecrusher"]Hoi,
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
een mini cooper uit 1991 heeft een carburateur na 91 kommen de
injectie motoren.
Bijkomend voordeel van 91 model is dat ze wel met katalisator zijn
geleverd maar niet op het kenteken staat vermeld, dus verwijderen
geeft geen probleem bij apk.
groeten hermann
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
een mini cooper uit 1991 heeft een carburateur na 91 kommen de
injectie motoren.
Bijkomend voordeel van 91 model is dat ze wel met katalisator zijn
geleverd maar niet op het kenteken staat vermeld, dus verwijderen
geeft geen probleem bij apk.
groeten hermann
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
dus bij een Carb kun je jezelf de moeite van het weghalen besparen want hij zit er niet eens onder.
Dat lijkt me een groter voordeel.
Overgens zie ik wel een voordeel voor de SPi, maar dan juist dat je de kat eronder kan laten. Als een auto op kenteken geen kat heeft, kun je de meest krankzinnige motoren plaatsen en met slechts een halve-kat komt hij zonder problemen door de APK kwa uitstoot.
Dat lijkt me een groter voordeel.
Overgens zie ik wel een voordeel voor de SPi, maar dan juist dat je de kat eronder kan laten. Als een auto op kenteken geen kat heeft, kun je de meest krankzinnige motoren plaatsen en met slechts een halve-kat komt hij zonder problemen door de APK kwa uitstoot.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
[quote="118GTR"]dus bij een Carb kun je jezelf de moeite van het weghalen besparen want hij zit er niet eens onder.
uuh ik heb toch al twee keer zon ding verwijderd bij mijn 91 coopers
Zit direct achter de l.c.b. en voor de middendemper.
Als ik onjuiste informatie verstrek
Maar wat heb ik dan weggehaald
Groeten hermann
uuh ik heb toch al twee keer zon ding verwijderd bij mijn 91 coopers
Zit direct achter de l.c.b. en voor de middendemper.
Als ik onjuiste informatie verstrek

Maar wat heb ik dan weggehaald


Groeten hermann
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
een carb met kat? Vreemd ik dacht dat dat niet kon, 1 keer de carb verkeerd afstellen en de kat is naar de bliksem.
Maar als je dus een carb+kat hebt, staat de Kat dan op het kenteken?
Maar als je dus een carb+kat hebt, staat de Kat dan op het kenteken?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!