Tikkend geluid ....

214 216 218 220 25
Plaats reactie
car_lovin_woman

Tikkend geluid ....

Bericht door car_lovin_woman »

Hoi steven

ik las je topic op t rover forum van een tijdje terug...
ik heb hetzelfde probleem.Heb ook een rover 214 si uit '98 mét g3 installatie.Mijn monteur zei dat dit gewoon een kenmerk van de g3 instalatie is maar ik stoor me gigantisch aan dat getik...

Kun je me vertellen wat je nu uiteindelijk eraan gedaan hebt of wat t was?
Ik hoop dat ik daar dan ook wat mee kan.
Bovenstaande mailde ik naar een (ex :?: ) lid omdat ik las dat hij hetzelfde probleem heeft /had als ik.Zoals je leest ook een g3 rover uit hetzelfde bouwjaar.Tot op heden geen reactie.... :cry:

Iemand een idee ?
En kom nu niet met "verkopen die handel" omdat het een auto op gas is alsjeblieft... :(
Ik weet dat ze bij auto clubs niet dol zijn op gas-auto's maar ik denk maar zo liever een chique rover op gas dan een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) op benzine ! 8)
gekske

Bericht door gekske »

Hey,
Ik zie dat alle reacties op je vraag uit blijven, daar je in asten woont weet ik wel een aantal kenners in de buurt die er meer vanaf weten. Tikkend geluid kan vanalles zijn van kleppen demper tot ik weet niet wat. De dealer (ik ben er niet geweldig tevreden over) kan in eindhoven en helmond maar dat is erg prijzig. De mijne tikt ook maar dat is een diesel en het schijnen de kleppen stoters/dempers te zijn.

Groeten uit het zonnige zuiden
car_lovin_woman

tikkend geluid

Hee Gekske

Uit de buurt dus?Kon het niet zien in je profiel dus ben benieuwd.
Zo kunnen we binnekort nog een Noord-Brabant meeting gaan houden( :lol: ) ,las ook alweer dat er een newbie was in nuenen dus het gaat goed hier in de buurt !

Breek me de b*k niet open over die dealer in Helmond :wall: (moet eigenlijk nog een keer tijd investeren om topic te schrijven in het betreffende onderwerp hier op het forum )
Dus vertel wie je in gedachten had voor me,ik zat zelf te denken om naar zo'n gasinbouwer te gaan (bijvoorbeeld manders in deurne of wallinga in eindhoven )

Ik hoor wel weer van je ?
Groeten karen
schouten

Bericht door schouten »

Ik heb precies het zelfde probleem. Met name als de motor nog koud is tikt deze enorm. Is een rover 200 SI uit 99 en ook op gas g3 (koltec)

mvg,
Schouten
car_lovin_woman

yep mijne dus ook koltec...
weinig reactie tot dusver,zodra ik meer weet (misschien via een pb-tje) plaats ik het hier.

Heb jij al wel geinformeerd (meneer of mevrouw schouten ) ?
ironman

Bericht door ironman »

He Karin,
bel Van Noort eens tel: 013-5811007.
Die zal misschien wel een idee hebben wat het is.
tm

Bericht door tm »

Hey,

Wat voor een geluid maakt het? Net zo'n geluid als het geluidsfragment dat bij mijn oudere topic ,'raar soort tikkend geluid', ook onder deze rubriek staat?
Want als het zo'n soort geluid is, dan is het de distributieriem die te strak is afgesteld!

Gr TM (Tom)
peter

nuenen

Bericht door peter »

he das toeval ik rijd ook in een 214 si uit 98 met een tik in de motor maar bij mij komt er een zacht tikje uit het injectie gedeelte .

groeten uit nuenen
car_lovin_woman

Ja je zou bijna gaan denken dat ie '98ers een productiefout hebben ofzo.Ik moet zeggen dat ik het weel heeeeel toevallig vind dat het net allemaal si uit '98 zijn.
Wat jullie ?
Leuk trouwens ,lekker dichtbij neunen.
Tot ziens misschien een keer dan....en welkom nog ! :lol:
gekske

Bericht door gekske »

Hey Karen,

Ik heb me idd niet voorgesteld, omdat ik nog steeds geen fotos heb gemaakt van mijn auto. En mijn profiel is ook niet voledig, maar ik ben geboren in Someren en woon tegenwoordig in Maarheeze. Dus een meeting in Zuid-Oost Branbant lijkt mij zeker een goed idee.

Het tikkende geluid.. zolang het niet vanuit je gas-installatie komt lijkt het me niet dat er een gasinbouwer er meer of minder verstand van heeft dan een andere garage. Des al niettemin heb ik je een pb gestuurd met het adres van de garage waar ik al eens ben geweest. Tsja Helmond heeft alles in back-order en daarnaast vind ik dealers gewoonlijk erg duur. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En die meeting daar moeten we het echt nog eens meer over hebben.

Greetings
Plaats reactie