R400 : De-lock projectje

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Järv
Moderator
Contacteer:

R400 : De-lock projectje

Bericht door Järv »

Hya,

'k heb besloten m'n auto lekker te houden ... dus om dat te vieren ben ik meteen begonnen aan een nieuw projectje.

het de-locken van de bijrijdersdeur ... d.m.v een deurklink van een rechterachterportier.

Afbeelding
De 'oude' greep (met slot) en de 'nieuwe' greep zonder slot.

Afbeelding
Vóór (met slot)

Afbeelding
Ná (zonder slot)

Afbeelding
Vóór (met slot)

Afbeelding
Ná (zonder slot)

Voordeel hiervan is 1/ het staat wat netter en 2/ wat veiliger, een slot minder die ze kunnen forceren om binnen te komen.

'k was toch bezig .. kon ik meteen verder met het volgende 'security' projectje.

Afbeelding
Het verwijderen van die knopjes, en de ontstane gaten afdichten met plastic dopje.
... als een t'ring junk nu een raam inslaat krijgt ie de deur niet open .. met als gevolg dat ie veel moeilijker iets in de auto kan doen .. en dat terwijl het alarm vrolijk aan het krijsen is.

Via een schakelaar ergens anders onder handbereik is het wel mogelijk om van binnen uit alle portieren te vergrendelen en openen.

... zo ... what's next ;oP

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

Dat is zeker wel handig, alleen moet je nu maar hopen dat je afstandsbediening niet naar de Klote gaat want dan ben je zelf ook gewoon buitengesloten. Maar het is zeker een oplossing, ook voor van die kutetters die kauwgom in je slot peuren enz.

Maar je bent er dus vanaf om je auto te verkopen, snap het ook wel. Want als ik nu kijk wat je voor je auto terug krijgt en wat je bij zou moeten leggen als je daadwerkelijk in iets "beters" wilt gaan rijden. Dat staat echt in in geen enkele verhouding tot elkaar.

Mzzls 8)
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya Ewout,

Van het "buitengesloten" als de ab het niet doet heb ik geen last .. in de bestuurdersdeur zit het enige slot.
Dus binnenkomen lukt me altijd nog :)

En wat betreft dat gigantisch veel bijleggen als ik een andere zou kopen valt wel me hoor.
Ik zou in het slechtste geval 3000,- voor mijn auto vangen, en de 98er mondeo 2.5 V6 GHIA zou ik voor +/- 4900,- mee kunnen krijgen.
.. en dat kreng heeft een koppel van 220nm ... zou wel goed zijn voor de caravan.
Maar de mondeo beviel ons, afgezien van het blok en de airco, niet zo ... de neus is ook wel leuk, maar de rest een beetje saai en we vinden het dashboard van de R400 veel mooier.
en dat is toch hét stuk van de auto wat je het meest ziet ...

cheers,
Dennis :cool:
Ewout

Bericht door Ewout »

Tsja, in het slechtste geval kan het altijd nog lager hoor, er zijn namelijk al van die klojo's die hun 416 voor 2400 op marktplaats zetten. (die zullen wel in niet zo'n conditie zijn maar goed). En voor de rest ben ik ook naar een andere auto aan't kijken (kleiner/zuiniger). Maar als je nu een leuk klein auto'tje wil kopen niet ouder dan uit 96 ben je toch zo'n 3 a 4 duizend kwijt, en dat vind ik toch aardig aan de prijs.

En wat betreft het interieur, tsja Rover heeft waarschijnlijk als enige merk begrepen dat dat ook mee telt i.p.v de rest vd merken waar het grauwe plastic de klok slaat. Dus iets dergelijks kom je toch niet zo snel meer tegen.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:Tsja, in het slechtste geval kan het altijd nog lager hoor, er zijn namelijk al van die klojo's die hun 416 voor 2400 op marktplaats zetten.......
Nee hoor .... de mijne had tussen de 3250,- en 3000,- weg gegaan .. geloof me ;)
Ewout

Bericht door Ewout »

Ohw dus je had al een koper, heeft die toevallig geen interresse voor een witte 416 zonder spoiler :mrgreen:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Nope ... sorry ... ze vielen juist voor de spoilers en de kleur .. en dat het op een honda leek :lol:

Maarûh .... ff back to topic ... 't ging hier over het de-locken van de 400 ;oP

cheers,
dennis :cool:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

hmm heb ik ook aan zitten denken aan de-locken maar kon geen extra set deurgrepen vinden in nightfire red.....
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

maar kon geen extra set deurgrepen vinden in nightfire red.....
Contacteer:

Bericht door Järv »

'k was ook van plan de bestuurdersdeur te de-locken ... dan had ik geen enkel slot meer aan de buitenkant.
Maar m'n vriendin vond dat nogal spannend .... en met een haperende ab ik eigenlijk ook ;)
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ziet er wel strak uit zo....... 8)

geheel wordt nog mooier als het in de kleur meegespoten is, ga je dat ook nog (laten) doen ?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

artemis schreef:... geheel wordt nog mooier als het in de kleur meegespoten is, ga je dat ook nog (laten) doen ?
:evil: NEE !! ..... 'T IS GEEN HONDA !! :evil:

..oeps .. sorry, liet me ff gaan :oops:
.. maar het is met nou al zo vaak gevraagd/t.

Ik heb juist de strip op de deur én de handgrepen expres zwart gehouden omdat ik dat zelf mooier vind ... anders is het visueel een beetje een rood overkill.
Als ik m'n handgrepen in de kleur had gewild was dat makkelijk te doen toen ik m'n auto overspoot ;)

Cheers,
Dennis ;oP
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

anders maak je een mooi contrasterend kleurtje, geel of paars ofzo ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Rover schreef: :evil: NEE !! ..... 'T IS GEEN HONDA !! :evil:

..oeps .. sorry, liet me ff gaan :oops:
.. maar het is met nou al zo vaak gevraagd/t.

Ik heb juist de strip op de deur én de handgrepen expres zwart gehouden omdat ik dat zelf mooier vind ... anders is het visueel een beetje een rood overkill.
Als ik m'n handgrepen in de kleur had gewild was dat makkelijk te doen toen ik m'n auto overspoot ;)

Cheers,
Dennis ;oP
Nou, oke, dat is duidelijke taal :mrgreen: ;)

(als ik had geweten dat het jou al zo vaak gevraagd is, had ik het niet gevraagd hoor :lol: )
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

En toch vind ik 't in het rood mooier :fiew:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

artemis schreef:(als ik had geweten dat het jou al zo vaak gevraagd is, had ik het niet gevraagd hoor :lol: )
Je bent een vrouw ... dus dat had je wel .... (geintje) ;oP
Striker schreef:En toch vind ik 't in het rood mooier :fiew:
hehe ... maar het is MIJN auto :mrgreen:
Plaats reactie