milltek?
milltek?
haai,
ik ben er nu nog steeds niet uit, welke uitlaat moet ik onder men 1400 hangen. nu kwam ik op www.mg-rover.org de naam Milltek tegen. even verder geïnformeerd en ben er achter gekomen dat zij de uitlaten produceren voor Bentley. ze zijn helemaal niet prijzig. Nu wat ik wil is een uitlaat die een maximaal vermogen geeft, het geluid speelt niet veel rol.
moest er iemand ervaring hebben met milltek gelieve even te laten weten.
en de dichtstbijzijnde leveraar is: http://www.vandervelden.nl/tuningparts.php?id=16 moest iemand deze kennen, gelieve ook uw ervaringen te melden
thx
greetz
ik ben er nu nog steeds niet uit, welke uitlaat moet ik onder men 1400 hangen. nu kwam ik op www.mg-rover.org de naam Milltek tegen. even verder geïnformeerd en ben er achter gekomen dat zij de uitlaten produceren voor Bentley. ze zijn helemaal niet prijzig. Nu wat ik wil is een uitlaat die een maximaal vermogen geeft, het geluid speelt niet veel rol.
moest er iemand ervaring hebben met milltek gelieve even te laten weten.
en de dichtstbijzijnde leveraar is: http://www.vandervelden.nl/tuningparts.php?id=16 moest iemand deze kennen, gelieve ook uw ervaringen te melden
thx
greetz
MG ZR S1800
niet meer dan een supersprint
dus denk toch dat ik voor milltek zou gaan, mede doordat ze sportcatalisatoren leveren, en ik daarmee eventueel naar de keuring zou kunnen gaan.
klopt het eigenlijk dat een sportcat en een catvervanger niet zo veel verschillen?
nu heb ik ook al gehoord dat omdat de 214 standaard met een spaghetti zit een catvervanger niet veel vermogen doet bijnemen (klopt dit?)
dus denk toch dat ik voor milltek zou gaan, mede doordat ze sportcatalisatoren leveren, en ik daarmee eventueel naar de keuring zou kunnen gaan.
klopt het eigenlijk dat een sportcat en een catvervanger niet zo veel verschillen?
nu heb ik ook al gehoord dat omdat de 214 standaard met een spaghetti zit een catvervanger niet veel vermogen doet bijnemen (klopt dit?)
MG ZR S1800
Eeen lege kat mag sowieso niet, en of er een TUV certificaat bij de Supersprint zit weet ik niet, er zit iig een certificaat bij. Ik weet trouwens ook niet of dat TUV iets betekent in Belgie aangezien dat een Duitse norm is een geen Europes/Belgische.
En een een andere kat dan de standaard lelijke kat zullen ze best herkennen ja, daar ben ik niet bang voor.
Ga dus gewoon voor de katvervanger die jij wilt(kan dus ook een ''sport''kat zijn) en verwissel deze net voor de keuring ff met de originele.
Gr. Tomas
En een een andere kat dan de standaard lelijke kat zullen ze best herkennen ja, daar ben ik niet bang voor.
Ga dus gewoon voor de katvervanger die jij wilt(kan dus ook een ''sport''kat zijn) en verwissel deze net voor de keuring ff met de originele.

Gr. Tomas
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Een sportkatalysator is nog steeds een katalysator, dus 't lijkt me dat dit bij de keuring geen problemen moet opleveren. Enige nadeel van een sportkatalysator tov een katvervanger is de prijs, ze zijn schreeuwend duur (ruim 400 euro
tegenover 50 euro voor een katvervanger).
Ik weet alleen niet of er ook een sportkat leverbaar is voor de 214, ik zie er alleen één staan voor de VVC.
De highflow kat van Milltek is trouwens wel een sportkatalysator, ze leveren ook een katvervanger (rechte pijp).


Ik weet alleen niet of er ook een sportkat leverbaar is voor de 214, ik zie er alleen één staan voor de VVC.
De highflow kat van Milltek is trouwens wel een sportkatalysator, ze leveren ook een katvervanger (rechte pijp).

- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Qua prijs een enorm verschil
.
Groot voordeel van de sportkat is dat je 'm niet ieder jaar voor de keuring hoeft te verwijderen.
Volgens een meting van Rob Bell (MG F goeroe) levert een sportkat iets meer vermogen dan een katvervanger. Maar of dit ook voor een 214 geldt is de vraag, aangezien die een heel ander uitlaatsyteem heeft dan de MG F.
Voor de test van Rob Bell, zie hier.

Groot voordeel van de sportkat is dat je 'm niet ieder jaar voor de keuring hoeft te verwijderen.
Volgens een meting van Rob Bell (MG F goeroe) levert een sportkat iets meer vermogen dan een katvervanger. Maar of dit ook voor een 214 geldt is de vraag, aangezien die een heel ander uitlaatsyteem heeft dan de MG F.
Voor de test van Rob Bell, zie hier.
Ik heb sinds vorige week een rotte middenpijp op m'n auto. volgens de rover-dealer ging het me € 248,- kosten om die te vervangen. Dus ik dacht: Ik ga er een sportpijp onderzetten, kost me denk ik niet veel meer en die gaat ook nog 's langer mee dan een gewone.
Wat kost zo'n compleet systeem van milltek ?
Dus catvervanger, middenpijp en einddemper ?
Alvast bedankt
Wat kost zo'n compleet systeem van milltek ?
Dus catvervanger, middenpijp en einddemper ?
Alvast bedankt

Compleet systeem van Milltek voor € 400?? Lijkt me sterk.....Frekkel schreef:om en bij de 400€ te zien waar je het besteld of haalt.
ik heb de knoop doorgehakt, het wordt een milltek ook bij mij.

Denk dat je eerder rond de € 1.300 moet denken.
Op Seat-Online lees ik wel heel veel positieve verhalen over Milltek en Van Der Velden. Ik heb zelf een Supersprint einddemper en ben daar ook erg tevreden over en is volgens mij iets goedkoper dan Milltek.
Remco