Raar (soort tikkend) geluid??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
tm

Raar (soort tikkend) geluid??

Bericht door tm »

In navolging op het topic uit de ZR rubriek wou ik hier ook eens dit probleem posten om te kijken of er meer mensen zo'n probleem hebben, of hebben gehad. En hoe dit eventueel is op te lossen.

Ik heb dus een Rover 200 BRM 1999 en de motor maakt rond de 1800 toeren (dus lage toeren) een raar (soort tikkend) geluid. (Net al JDPower uit ZR rubriek).
Boven de 2500 toeren houdt het op
Wat kan dit zijn? Iets met de kleppen of het VVC-systeem?Ernstig?
En wat is hier eventueel aan te doen?

Gr Tom
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De VVC motoren staan erom bekend dat ze luidruchtig kunnen zijn. Sommige motoren zijn mooi stil, anderen klinken bijna als een diesel. Zijn meestal de klepstoters die je hoort. Soms ook de injectoren.

Is weinig aan te doen, maar kan normaal gesproken ook weinig kwaad.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Ik heb wel een paar keer de opmerking gehad: Ik dacht jij geen DIESEL meer reed (ik heb hiervoor diesel gereden). Maar dat is alleen bij koude motor, bij warme motor, no problems.

Ik heb ook mijn twijfel gehad bij deze motoren (Rover motoren), maar ik heb nu in 9 maandjes 17000 km met mijn 25 Vi'tje gestuurd, en ik ben er nog steeds DIK tevreden over. Ik denk goed onderhoud, regelmatig oliepeilen + koelvloeistof, goed warm rijden dat er geen vuiltje aan de lucht is.

Ik moet er ook wel bij vermelden dat ik met die 17000 km nog geen druppel olie heb hoeven bij vullen, dus geen olieverbruik.

Ook heb ik 2 maanden geleden proef gereden met een nieuwe 45 1.6, 1700 km op de teller, en ratelen dat ding het leek wel een diesel. De verkoper zag aan mij dat ik het hoorde en hij zei dat dat kwam door de stadsritjes, dus niet alleen de VVC motoren hebben dit.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

vol synthetische olie wil nog wel eens verschil uitmaken.
Een collega van mij had een sierra coshworth en met 10w40 was het net een diesel maar met 0w40 draaide het mooi stil

Bas.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Klopt, ik ben zelf ook overgestapt van 10w40 naar 0w40 en het verschil is hoorbaar.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tm

Bericht door tm »

Blijf het toch raar vinden dat meerdere auto's het hebben, maar het niet op te lossen is!
Heb op de engelse rover site ook gekeken, waar het ook vaak voorkwam.
Zie fragment de mijne maakt ook ongeveer zo'n geluid?

http://forums.mg-rover.org/attachment.p ... entid=2916

Iemand anders ook dit geluid, en misschien toch op de een of andere manier te verhelpen?
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

IK DENK DAT IK WEET WAT HET RATELTJE IS!!!!!!!!!!!!!!

Na het geluidfragment gehoord te hebben weet ik voor 95% zeker wat het is. Ik heb dit ook aan de hand gehad, ik ben goed gaan luisteren onder de motorkap en kwam uit bij de distributie. Ik ben terug gegaan naar de dealer en ze het probleem uitgelegd.

Ze hebben de volgende punten gedaan:
- De snaar liep aan op de distribtiekap, een beetje gerommeld met de kap.
- En ze hebben de snaar iets losser gezet.

Ik ben het geluid nog steeds kwijt.
tm

Bericht door tm »

Bedankt, ik hoop dat dit het misschien is!!
Zal dus binnenkort eens langs de dealer gaan! (Reactie volgt)

Gr Tom
Plaats reactie