MAD verlagingsveren

214 216 218 220 25
Plaats reactie
jan_dakpan

MAD verlagingsveren

Bericht door jan_dakpan »

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn het goede veren? Kan aan een set losse veren komen voor €250. Is dat een goede prijs?
Of kan ik beter anderen halen?

Ik weet zelf niks van dit merk af, dus als jullie wat info hebben zou het welkom zijn :)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik vind 250 euro aardig duur voor een set verlagingsveren. Voor dat geld kan je in ieder geval Eibach kopen. Voor Apex of Intrax ben je waarschijnlijk zo'n 100 euro minder kwijt.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Striker schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik vind 250 euro aardig duur voor een set verlagingsveren. Voor dat geld kan je in ieder geval Eibach kopen. Voor Apex of Intrax ben je waarschijnlijk zo'n 100 euro minder kwijt.
Jah idd dat dacht ik ook al. Zo bijzonder zullen deze veren nou ook alweer niet zijn. Ben na snel zoeken op google eentje corolla tegengekomen met zulke veren...dus ze komen ook nie vaak voor...
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

voor 295 heb je een hele set (veren + schokkers) van G-MAX. -40
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

... 250 eurie ... je bent toch niet mad ? ... (of is die erg flauw?)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

R220 schreef:wat is nou het voordeel van de verschillende kits?

veren - veren + schokdempers - schroefkits
Veren: de auto ligt lager en de vering is stugger. Het zwaartepunt ligt lager, dus een betere wegligging. De auto helt minder over. Het lijkt wat minder op een tractor.

Veren + dempers: de veren en dempers zijn op elkaar afgesteld, dus doorgaans beter dan veren icm standaard dempers. Standaard dempers slijten ook iets harder met verlagingsveren.

Schroefkits: hiermee kan je meestal de hardheid en hoogte instellen. Het verlagen van de auto beïnvloed niet de geometrie van de auto, betere wegligging.
R220 schreef:voor 150,- Intrax? Waar haal je dat?
Cartrend is leverancier van Intrax.
Afbeelding

Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Striker schreef: Veren: de auto ligt lager en de vering is stugger. Het zwaartepunt ligt lager, dus een betere wegligging. De auto helt minder over. Het lijkt wat minder op een tractor.

Veren + dempers: de veren en dempers zijn op elkaar afgesteld, dus doorgaans beter dan veren icm standaard dempers. Standaard dempers slijten ook iets harder met verlagingsveren.

Schroefkits: hiermee kan je meestal de hardheid en hoogte instellen. Het verlagen van de auto beïnvloed niet de geometrie van de auto, betere wegligging.
Cartrend is leverancier van Intrax.

met losse veren en dempers kun je ook nog kiezen voor dempers die je kunt verstellen zoals ik gedaan heb met mijn koni's
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dutch Vitesse schreef:met losse veren en dempers kun je ook nog kiezen voor dempers die je kunt verstellen zoals ik gedaan heb met mijn koni's
Klopt, maar de geometrie wordt dan niet aangepast, zoals bij coil-overs. De auto zakt dus wel, maar de stand van de wielen wordt hierop niet aangepast.
Afbeelding

pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Moet je ze ff mailen of bellen met mijn groeten. Mijn 600 wordt binnenkort ook herverlaagd met Intrax veren -> 153€.

Pagan
Afbeelding
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

intrax kost rond de 150 euro voor 220turboos en 600 's bij cartrend
voor de 214 en 215 mk2 en mk3 zijn ze rond de 120 euro
Plaats reactie