dakraam lekt!

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Michael

dakraam lekt!

Bericht door Michael »

Help!

Mijn hemeltje is rechtsvoor bij het dakraam zo nat als een ( vul zelf maar in ;-)) ) Ik kon er niks over vinden op deze site, dus vandaar een nieuw topic gestart.

Ik heb het hemeltje er al uit gehaald, de afvoer van het water gaat prima, alleen komt er op een of andere manier ook water op de geleider rails van het dakmechanisme. Dit water lekt dus op mijn dakhemel. Hoe kan ik dit verhelpen, is mijn dakrubber soms niet goed, of moeten er in de geleiderrails ergens afvoergaatjes zitten die verstopt zitten??

(P.S. Het is een 200VI)
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Is het een origineel schuifdak??

Deze hoort nl. 2 drainslangetjes te hebben, a.d. voorzijde op elke hoek.(2)

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Michael

Bericht door Michael »

Yep, het is idd het originele dakje....

Die slangetjes (2), daar ligt het niet aan, ik heb er tijdelijk een plastic zakje omheen gedaan, zodat ik iig. uit kon sluiten dat het daar aan lag. Het water liep gewoon het plastic zakje in bij regen, echter lekte het nog steeds een stukje hoger bij de rail....

Als je op de tekening kijkt dan lekt het bij mij zo ongeveer bij het gedeelte in het tekstballonnetje (3), dat van zwart naar wit overloopt..
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Of hij lekt tussen het dak en de suroof of je moet eens de rubbers van het schuifdak schoonmaken.
Dat laatste lijkt mij niet veel uit te maken want als hij daar lekt gaat het via de drainslangetjes weer naar buiten.
Als hij lekt tussen de dakplaat en het schuifdak dan zit er niks anders op dan demonteren en opnieuw monteren.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
lex

Bericht door lex »

Dit kan ook nog een optie zijn .
Om je ruit zit een stalen rand gevelst die kan gaan roesten waardoor het raamrubber uitzet en het water op je hemel druppelt dat was bij mij zo teminste. Ik heb op de sloop een andere ruit gehaalt probleem opgelost.Ik heb eventueel nog een dakruit liggen.
Michael

Bericht door Michael »

Hey Lex,

dit lijkt erg veel op mijn euvel.

Het water lekt nu ook via het gootje op de hemel. Ik heb idd wat met het rubber zitten stoeien omdat er iets roest onder zat
lex

Bericht door lex »

Ik heb het raam eruit gehaalt , het raam rubber eraf de stalen rand in de hammerite gezet en het rubber met all in 0ne kit er weer op gezet dat moet alleen ff drogen. Daarom heb ik een 2e ruit gehaalt dat ik ze gelijk kon uitwisselen , de auto een nacht voor de deur zonder dakraam is hier niet handig.sucses!!!!
Michael

Bericht door Michael »

ThanX! Dan ga ik daarmee aan de slag wanneer ik de auto even niet nodig heb..... :?
Jurian

Bericht door Jurian »

zelf had ik ook dat probleem bij mij zat het rubbertje aan het einde van de rails er vervormd in ik heb het rubbertje in fatsoen gemaakt en hem erin gekit toen was het probleem verholpen
campertje
MG-R Newbie

Bericht door campertje »

lex schreef:Ik heb het raam eruit gehaalt , het raam rubber eraf de stalen rand in de hammerite gezet en het rubber met all in 0ne kit er weer op gezet dat moet alleen ff drogen!
Hallo rover fanaten,

Ik ben de rover 216 si van mijn vader een beetje aan opknappen voor mijn dochter die druk aan het rijlessen is. Nu moet ik ook bovenstaand karweitje uitvoeren maar ik krijg niet gevonden hoe ik de dakplaat er uit kan halen. Kan mij iemand op weg helpen :?: :?: :?:
Rover 216 SI CVT 1998 + Landrover Freelander TD4 2005
mbos-muntendam

Bericht door mbos-muntendam »

Wat ikzelf gedaan heb (wellicht niet de beste oplossing maargoed) is gewoon de bovenste rubberrand gekit met siliconenkit. Eerst de hele rand en glas goed vetvrij maken met thinner/wasbenzine en dan netjes kitten en naderhand met je vinger de boel netjes gladstrijken. Hiermee doel ik op de aansluiting tussen het rubber en het glas, dit lekte bij mij namelijk nogal.

Succes!
campertje
MG-R Newbie

Bericht door campertje »

Hallo,

bedankt voor het antwoord. Helaas wil de dochter het dakje gaan gebruiken :? :?
Maar het is ook al opgelost. Er zit aan de binnenkant 2 zwarte plaatje aan beide zijkanten. Deze kun je naar achteren trekken, daarachter zitten 3 imbus of torx boutjes. Als je deze losgedraaid hebt kun je het dakje er zo uitpakken.
Rover 216 SI CVT 1998 + Landrover Freelander TD4 2005
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Afbeelding

Deze man had last van lekkende deurrubbers. Dit is ook een goede oplossing...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

:rofl:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl