vpower

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
bas

vpower

Bericht door bas »

Hey iedereen, was laatst aqan het tanken en kwam er iemand bij me met een verhaal over dat vpower zoveel beter zou zijn voor de motor, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja zijn het goede of slechte. MVG Bas
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

mjah ik heb wel meerdere keren v-power erin gegooit..
Merk geen duidelijk verschil, niets zuiniger en niets minder in verbruik.

tank het alleen niet meer, omdat mijn naaimachine een bijgeluidje (snerp) gaat maken wat hij met gewonen 95 niet doet.

Verder is het een goede marketing-stunt.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Lees deze test van de ADAC maar eens. Prestaties en verbruik waren in de meeste gevallen juist slechter (bovendien is V-Power in Duitsland 100 octaan, hier maar 97).
Zonde van 't geld.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Maar die test gaat niet op voor ons...In Duitsland heeft Vpower een octaangetal van 100, en bij ons is het gewoon 95.
Enige verschil bij ons is dus dat het gewoon iets schoner is.....
Ewout

Bericht door Ewout »

Nah mijn verbruik ging er wel op vooruit, ongeveer 1,5 km meer per liter. Maar toen ben ik aan het rekenen gegaan en als ik v-power zou gaan tanken i.p.v gewoon euro 95 zou ik uiteindelijk op een 55 litertank maar iets van 2 euro besparen dus.....
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Vpower in nederland heeft een octaangetal van ongeveer 97, auto´s die normaal gesproken op 98 rijden hebben een probleeem hiermee...

Verder zitten er in de brandstof bepaalde dopes die ervoor zorgen dat de verbranding niet alleen gelijkmatigerverloopt, maar er is ook een reinigende werking toegepast. HIer door worden je klepper schoner, waardoor er beter brandstof je cilinder in gaat
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Lees deze test van de ADAC maar eens. Prestaties en verbruik waren in de meeste gevallen juist slechter (bovendien is V-Power in Duitsland 100 octaan, hier maar 97).
Zonde van 't geld.
Tja die verschillen zijn zo klein dat ze overal aan kunnen liggen(1 keer extra remmen voor een stoplicht ofzo)

Maar hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat het octaan-getal geen vermogen aanduidt. benzine met een octaangetal van 100 ontploft echt niet harder dan 95.

Echter de benzine is klopvaster, en dus kan de compressie omhoog en dat levert wel weer vermogen op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

118GTR schreef:dat het octaan-getal geen vermogen aanduidt......

.....dus kan de compressie omhoog en dat levert wel weer vermogen op.
:?: ;)
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef: :?: ;)
en de compressie gaat niet "zomaar" omhoog, daar moet bijvoorbeeld je kop voor vlakken of andere zuigers plaatsen. en DAN heb je heb je eindelijk je extra vermogen uit je ron 100.

Bij een turbo kan dan de turbo druk verder omhoog.

andersom kan trouwens wel wat makkelijker, bijvoorbeeld auto's die een klopsensor hebben, als je daar dan ron 91 in gooit. Dan merk de ecu op een gegeven moment(motor warm, vol last) dat de motor begint te kloppen/pingelen. Dan past het de fuel-map en het ontstekingstijdstip aan zodat de motor minder warm word(minder vermogen) en/of het vroegtijdig detoneren voor is met de bougie. Zodat de motor binnen het ron 91 specs valt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie