Ik heb een aantal vraagjes, mijn turbo is kapot

Alvast bedankt.[/i]
JA die is er.gekske schreef: Is er eigenlijk ook een workshop manual te krijgen van een rover 200 diesel?
Alvast bedankt.[/i]
Wat het verstandigste is lijkt mij een revisie turbo met een 360 graden lager, kost wat meer dan een "standaard" revisie turbo, maar is wel beter.gekske schreef:Heeren,
Ik heb een aantal vraagjes, mijn turbo is kapot(rover 220 tdic 1998) wat is verstandiger: een nieuwe of een revisie? Waar kan ik een nieuwe/revisie turbo het beste kopen (beste prijs kwaliteit verhouding) sloop (400 euri) verder allerlei turbo zaken (prijs tussen 900 en 475 ex btw)? En tot slot kan ik dit beter over laten aan een monteur van een garage of is dit ook zelf te doen (liefst zonder dat de garantie van de turbo vervalt) (ik heb een autobrug)? Is er eigenlijk ook een workshop manual te krijgen van een rover 200 diesel?
Alvast bedankt.[/i]
Straks ga je vertellen dat het gewoon je turboslang is die gescheurd is iets wat nl. niet vreemd is of je intercooller die verstopt is (komt ook wel eens voor) of je bedrading van een van de sensoren die doorgesleten is komt nog vaker voor.gekske schreef:Heeren,
Maar het zou ook nog de lucht massa meter kunnen zijn.....?
Maar ik vroeg me af of ik de turbo wel zelf kan demonteren en monteren? Niet het reviseren![]()
Ik heb trouwens een TDIC....
Nogmaals bedankt
Je schrijft het een beetje warrig, maar als ik het goed lees komt doordat de zuigerveren versleten zijn olie in de luchtinlaat (dus de aanzuigzijde) van de turbo......, je bedoeld dat de compressieveren dus danig versleten zijn , dat je overdruk in het carter hebt en daardoor via de carterventilatie olie in de aanzuigzijde van de turbo komt.gekske schreef:Bij best of british hebben ze die turbo dus voor 344 euro. Daar ben ik in middels achter. De intercooler is niet verstopt, de oliepomp werkt ook nog. Ook geen slangen kapot. Maar ik moet wel ff (ik heb toch tijd zat) de zuigerveren vervangen daar er olie boven uit de motor komt (ofwel speling op de zuigers). Waardoor er (ivm emissie eisen) dus olie in de luchtinlaat van de turbo loopt. Nu zoek ik dus geen Haynes handleiding maar een echte workplace manual zodat ik me komende week weer eens echt kan vermaken. Of staat dat ook duidelijk in Haynes en heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
Ik zou niet weten waarom niet, maar ik heb echter (gelukkig) nog nooit mijn blok uit elkaar hoeven halen.gekske schreef: Ik weet dat bij vervanging van de zuigerveren ook het onderblok gehoond moet worden maar dit kan je zelf doen. Althans heb het al eerder gedaan bij oldtimers (is dit ook mogelijk bij een rover blok?).
Honen is ZEKERS WEL nodigDutch Vitesse schreef:waarom moet je als je je zuigerveren vervangt je blok honen is nergens voor nodig, vraag me af hoe jullie daarbij komen???