tummeke schreef:Is dat een beetje mogelijk dan om die trommels te vervangen door schijven?
En wat is een goede velgmaat voor een 214?
Heb al 16" gelezen, 17" ook.. Maar wat past nou het beste en mooiste?
Aller eerst moet ik zeggen dat ik zelf nog maar +/- 1 jaar rover rijd en dus niet van ieder model de bestaande uitvoeringen weet, dus wat er allemaal op en aan zit.
Daar mee doel ik dus dat je mbt trommels-schijven conversie, de schijven, de rem klauwen en event. de hand rem kabel van een rover waar wel achterschijven op zitten kunt nemen.
Je moet dan de trommel incl. de ankerplaat van de ophaging halen.
Met meet en reken werk kun je dan een adopterplaat (laten) maken die tussen de remklauw en waar normaal de ankerplaat op gemonteerd zit komt.
De schijf erop, en dan heb je in principe achter remschijven.
Als de handrem kabel niet past, kun je er een op maat laten maken
Echter weet ik niet hoe het met de remdrukverdeler van rover zit, die zou je mischien ook over kunnen/moeten zetten,maar dat weet mischien iemand anders hier wel.
Ik heb het bij 1 van mijn andere auto's (escort rs turbo) gedaan en die remt nu stukken beter of vlakker (hoe ik het ook moet zeggen) en het is een must als je de voor remmen wit upgraden en ik denk vrij uniek bij een 200.
Kwa velgen heb ik gelezen dat 18" ook nog moet gaan maar verder is het je eigen personelijke smaak.
Ik zelf vind de 17" straight's onder een 200
