Acid's 220GTi dilemma!!

214 216 218 220 25
Acid

Acid's 220GTi dilemma!!

Bericht door Acid »

Hallo allemaal!

Na een behoorlijk zwarte periode in mijn leven (bij sommige onder jullie wel bekend) is het nu weer tijd om de 220GTi eens aan te kijken.

Tja, wat zal ik daar nou eens mee gaan doen? Van stil staan wordt ze niet beter. Naar de sloop rollen vind ik doodzonde. Maar om ze in 1 zitting door een garage te laten repareren is financieel ondoenbaar.

Even een opsomming van de diverse gebreken:

- stuurhuis is geschuurd en dient vervangen te worden (stuurbekrachtiging)
- er zit een rattel in het motorblok (waarschijnlijk een afgebroken schoepje in de olie pomp, maar het kan ook goed iets anders zijn)
- de versnellingsbak lekt vrij heftig bij 1 van de keerringen
- het motorblok idem
- koppeling loopt tegen het einde van zijn levensduur aan
- ABS geeft storing, waarschijnlijk een sensor aan gort
- en dan zal ik nog wel wat kleine dingetjes vergeten

Blokje heeft overigen pas rond de 120 gelopen (NAP). Alleen durf ik niet te beweren dat ze altijd netjes warm gereden is en dergelijke, daar heb ik namelijk geen idee van, maar het lijkt mij haast van niet.

Mijn toekomst plannen voor haar zijn altijd vrij groots geweest.

- volledige engelse GTi turbo specs (blok + turbo, bak, intercooler ECM etc.) plus andere performance upgrades (magnex 220TC uitlaat hangt er al onder)
- volledige interieur restylen: achterbank incl. bekleding strippen, MK3 dashboard, stoelen herbekleden in zwart of kuipstoelen plaatsen etc.
- volledige exterieur restylen antenne verwijderen dichtlassen, subtiele aanpassingen spoiler werk, fatsoenlijke velgen, folie op de ramen etc. en uiteraard een respray

Doel? Een unieke, pure fun auto creëren. Niet voor dagelijks gebruik. De BX doet veel te trouw dienst (super degelijk!) en binnen nu en x jaar verwacht ik eigenlijk wel een “auto van de zaak”. Maar ja, dat moet er nog wel iets zijn om mee te spelen.

Veel van het bovenstaande had ik al veel eerder willen uitvoeren. Maar het, nogal onverwacht, alleen betalen van hypotheek en verbouwing wierp, nogal veel, roet in het eten.

Maar wat nu? Zal ik haar in de stalling laten staan tot ik thuis de ruimte heb om zachtjes aan haar te gaan sleutelen. Of moet ik realistisch zijn en haar in onderdelen van de hand doen?

Er gaat bijna geen week voorbij dat ik die Belg (no offence aan onze Belgische leden) niet vervloek die verantwoordelijk is geweest voor de vernietiging van mijn vorige, in vele malen betere conditie verkerende, 220GTi.

Groeten,

Remco
Laatst gewijzigd door Acid op di sep 28, 2004 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

als ik jou was zou ik hem verkopen in stukken, bruikbare delen houden en dan een ander weer kopen om die wel op te knappen.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Kan je niet op zoek gaan naar een 2e? En dan van 2 1 maken.Zo ken ik er een paar die telkens van 2 a 3 crxn 1 goeie maken. Maar dan moet je natuurlijk wel de nodige plaats hebben.

Je kan ook op zoek gaan naar deftige 2e hands onderdelen. Er zijn toch wel een aantal verdelers.

Pagan
Afbeelding
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Tja! ik kan niet in jou portomonee kijken, maar als je er voorlopig geen tijd en/of geld voor hebt zou ik hem van de hand doen.
Ik spreek uit ervaring want ik heb bij mij in de garage ook nog een auto (gedemonteerd)staan :cry: ,waar ik nog niet echt aan toe ben gekomen om op teknappen door verbouwing en andere hobby's en auto's waar minder werk aan zat/zit.
Roverloos
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Mark214 schreef:als ik jou was zou ik hem verkopen in stukken, bruikbare delen houden en dan een ander weer kopen om die wel op te knappen.
volgens mij praat jij alleen uit eigenbelang ;) ;) NOFI

Ik zou hem houden, in een schuur gooien en als er tijd/geld is een unieke auto van maken. Zo te horen heb je bijna alleen motorische problemen dus ander (turbo) blok erin en dat is ook opgelost.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ewout

Bericht door Ewout »

Als je de plek hebt zou ik 'm houden en een donormotor zoeken.
En dan gewoon lekker sleutelen in de vrije uurtjes, leuke bezigheid en het hoeft niet in 1 keer klaar te zijn.

Veel suc6 met je dilemma 8)
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Je kan die van mij overkopen over een paar maanden.... ;)

Daar zit het oude blok in, M series, geloof dat die sterker was als de T of niet? 136 duizend gelopen.

Alleen is m'n lak niet meer van te spreken, overal kleine deukjes, maar je kan hem gebruiken als donor...lol

Erik
roverdude

Bericht door roverdude »

Een goede raad, als je hem niet wil houden verkoop hem dan niet in stukken! Ik sta hier nog met twee rovers waarvan ik de grootste stukken aan de straatstenen niet kwijtraak. Het spijt me van die "belg", gelukkig zijn we niet allemaal dezelfde :mrgreen: .
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Mark16v schreef: volgens mij praat jij alleen uit eigenbelang ;) ;) NOFI

Ik zou hem houden, in een schuur gooien en als er tijd/geld is een unieke auto van maken. Zo te horen heb je bijna alleen motorische problemen dus ander (turbo) blok erin en dat is ook opgelost.
nee hoor, heb toch geen centjes. maar hij kan toch beter een andere op knappen dan deze? lijkt mij veel goedkoper.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

op marktplaats zag ik de laatste tijd aardig wat 220 gti's staan voor niet te veel geld kun je deze gebruiken voor onderdelen (of hiervan de koets)
(ik weet ook nog een 420gti op de sloop te staan hier in de buurt mischien dat daar de nodige onderdelen aan op zitten)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

HEE YA Acid
Of een tc kopen :lol: :lol: staat er hier op het forum 1 te koop

@ roverdude
Een goede raad, als je hem niet wil houden verkoop hem dan niet in stukken! Ik sta hier nog met twee rovers waarvan ik de grootste stukken aan de straatstenen niet kwijtraak
wat heb je zo al te koop dan???
roverdude

Bericht door roverdude »

Robert-220TC schreef: wat heb je zo al te koop dan???

Een volledige 220 Coupe in onderdelen. De stoelen zijn eruit, de bumpers zijn eraf, het neuske staat krom en het kofferdeksel is weg. Het blok is compleet met kabelboom, boite, steekassen, ecu, .... voor ik hem stripte draaide de motor nog. Ook het stuurhuis zit er nog op. De motor mag ook in onderdelen weg. Laat gewoon iets weten wat je nodig hebt.
Van de 216 gsi is er niet zoveel meer over. Daar heb ik al vanalles afgehaald voor reservestukken.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

En wat heb je nog van het interieur??
vloerbedekking, kunsttofplaten aan de zijkanten dakhemel etc????
noem maar een prijs wat je voor de binnen zijde wilt hebben (wat je nog hebt liggen)
roverdude

Bericht door roverdude »

van de coupe of van de gsi? Het interieur van de gsi is in slechte staat doordat ik het er nogal snel uitgehaald heb om gewicht te besparen. Dat van de coupe is in onberispelijke staat! Ik had gedacht aan +/- 100€ voor het volledige interieur zonder zetels wel te verstaan.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Oke
maar dat houdt dus in????

- bekleding van de zijkanten, incl deurpanelen
- vloerbedekking
- dashboard,middenconsole
- intstaplijsten
- hoedenplank ?????????????????

Zo ja
dan ben ik wel geintereseerd
roverdude

Bericht door roverdude »

Robert-220TC schreef:Oke
maar dat houdt dus in????

- bekleding van de zijkanten, incl deurpanelen
- vloerbedekking
- dashboard,middenconsole
- intstaplijsten
- hoedenplank ?????????????????

Zo ja
dan ben ik wel geintereseerd
Alles wat in je lijstje staat heb ik. Het linker deurpaneel is een beetje beschadigd en de middenconsole is overplakt met een soort hout... voor de rest is alles in perfecte staat.
Plaats reactie