52 mm throtlle body

414 416 418 420 45
Plaats reactie
eggbert

52 mm throtlle body

Bericht door eggbert »

Is dit werkelijk zo een groot verschil?
http://shop.mg-rover.org/product_review ... ews_id/102

dit is de pagina van het product.
http://shop.mg-rover.org/product_info.php/products_id/7

Verder staat er ook iets vermeldt over een andere throttle cable maar het is me niet duidelijk op welke modellen deze nodig is?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, de 52mm klep maakt een duidelijk verschil. De auto reageert een stuk vlotter op het gas. Bovendien wil de originele plastic gasklep die tot 2000 door Rover werd gebruikt op den duur vervormen, waardoor het gas kan blijven hangen.

Een andere gaskabel heb je alleen nodig als je de 84pk uitvoering van de 1.4 motor hebt (enkel gebruikt op de Rover 25 1.4 84 pk), anders is het gewoon een kwestie van de oude losschroeven en de nieuwe weer vastschroeven :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
eggbert

Bericht door eggbert »

hmmm schitterend ik heb ook een rover 1.4 maar een 16v met 103 pk de 400 van '98. Dat van die toerentallen die blijven hangen daar heb ik ook veel last van als ik in de fille sta. Heeft er anders iemand ervaring met die website want ik ben altijd nogal schuchter als het gaat met op internet kopen, de prijs is 212eurie weet iemand hem ergens goedkoper staan en hoeveel hij bij de roverdealer kost?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb mijn gasklep ook daar besteld, ze zijn erg betrouwbaar (hoewel af en toe wat traag). Je zal 'm niet snel ergens anders goedkoper vinden, bij de Rover-dealer was de aluminium 48mm klep al 250 euro (en de prijzen zijn inmiddels flink gestegen).
Het enige probleem is dat mg-rover.org geen betalingen met credit card meer accepteert, dus voor buitenlanders is het vrij lastig om er te bestellen.

Je zou ook Van Noort (nummer staat bij links) eens kunnen bellen, die kan de meeste onderdelen ook goedkoper leveren dan de dealer.
Afbeelding

eggbert

Bericht door eggbert »

hoe heb je dan wel betaald? gaat dit niet onder rembours of zo? Die van Noord ... daar heb ik al van gehoord maar stuurt hij ook op naar België want der om rijden zal nogal ver zijn denk ik. Alleszins al bedankt voor de posts kben al een stuk vooruit geholpen.

thanx mate!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

ik heb er nog een liggen van mijn zwatre ti volgens mij moet dat ook passen.(jouke?)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Toen ik 'm bestelde kon er nog wel met credit card betaald worden. Inmiddels kan dit door wat fraude-gevallen helaas niet meer :?.
Waarschijnlijk moet je het nu van tevoren op hun rekening storten (rembours doen ze dacht ik niet).
Geen idee of Van Noort ook opstuurt, bel hem gewoon eens. Ik weet niet waar je in België woont, maar hij zit vlakbij Tilburg, dus niet echt ver van de Belgische grens vandaan.

De gasklep van de Ti (T-serie) is een andere dan die van een K-serie, 56mm dacht ik. Zonder de nodige aanpassingen gaat dit niet passen. Bovendien heb ik rollenbank resultaten gezien van zo'n gasklep op een K-serie waar het vermogen juist afnam ipv toe (waarschijnlijk is de opening zo groot dat er wervelingen ontstaan).
Afbeelding

jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

eggbert schreef:hmmm schitterend ik heb ook een rover 1.4 maar een 16v met 103 pk de 400 van '98. Dat van die toerentallen die blijven hangen daar heb ik ook veel last van als ik in de fille sta. Heeft er anders iemand ervaring met die website want ik ben altijd nogal schuchter als het gaat met op internet kopen, de prijs is 212eurie weet iemand hem ergens goedkoper staan en hoeveel hij bij de roverdealer kost?
Ik had hetzelfde probleem als dat jij had en ik had er een plastic gasklep in. Deze heb ik vervangen door een 48mm alu en probleem opgelost. De plasticen was net zoals Striker al zegt was de mijn vervormd. Hij piepte en kraakte ook als ik hem 'open' draaide.
De mijne heb ik overigens mijne 2e hands bij www.mgfnl.nl weg...
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

de 52mm klep maakt een duidelijk verschil. De auto reageert een stuk vlotter op het gas.
Ook op een 1.4?

Gr. Tomas
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dutch Vitesse schreef:ik heb er nog een liggen van mijn zwarte ti volgens mij moet dat ook passen.(jouke?)
Fysiek wel(je hebt het hier over een 58mm gasklep, nog een klap groter dus), echter ik had een draadboom bedoelt voor de 58mm(de oudere 114 Mpi's hadden immers een 58mm) dus toen was ik klaar.

Echter normale 48mm auto's hebben ook de 48mm draadboom, en die heeft een hele andere stekker voor de steppenmotor. Moet wel om te solderen zijn hoor, maar ik had er destijds geen zin in(heb nog altijd de 48mm liggen), en heb een 58mm gekocht die bij mijn draadboom paste.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

dat dacht ik al die 58 had je bij schut gekocht toen we er met mijn toenmalige114mpi waren ofniet?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
eggbert

Bericht door eggbert »

huh ... moet ik rekening houden met die draadboom om die 52mm gasklep te steken of is dit enkel voor die 58mm? 'k zou nie graag hebben dat m'n vermogen afneemt omdat de stappenmotor problemen krijgt. En veel electronische veranderingen zou ik al evenmin willen doen want m'n garagist is geen rover dealer en ... nou ja, hij kent wel zijn mecaniek goed maar specifieke rover dingen heeft hij geen ervaring mee
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Zoals ik eerder al schreef is de 48mm klep zonder problemen te vervangen door de 52mm. Enkel luchtslang los, schroefjes losdraaien, gaskabel verwijderen, 48 mm eraf, 52 mm erop, schroefjes vast, gaskabel vast, luchtslang vast. Klaar :mrgreen:.

De 58 mm klep is idd een ander geval, omdat deze van een T-serie motor afkomstig is, met andere sensoren etc.
Afbeelding

118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

eggbert schreef:huh ... moet ik rekening houden met die draadboom om die 52mm gasklep te steken of is dit enkel voor die 58mm? 'k zou nie graag hebben dat m'n vermogen afneemt omdat de stappenmotor problemen krijgt.
het enige wat de stappenmotor doet is de motor meer lucht geven op het moment dat hij koud is.(dat is de reden waarom een koude motor zeg 1300 toeren stationair draait, en een warme slechts 700 toeren).

Vermogens verlies door een slecht/niet werkende stappenmotor is niet mogelijk, wel eventueel minder makkelijk starten(en zelfs dat meestal niet/nauwelijks)

draadboom voor de 48mm en de 52mm zijn identiek, want de stappenmotor zit op het spruitstuk zelf.

Ik kan me persoonlijk altijd moeilijk voorstellen dat die 52mm veel uit maakt op een 1.4. Rover is namelijk pas met die 52mm gekomen toen bleek dat de 48mm een beetje restrictie gaf op de 160pk variant van de 1.8.

Natuurlijk is het zo dat een fabrikant dat soort dingen "te laat" pas gebruik, dus op de 145pk variant zal het ook wel een beetje helpen. En vast ook de 118pk. Maar dat een duidelijk merkbaar is op een 1.4 kan ik moeilijk voorstellen. Maar goed er zijn genoeg mensen die dat wel claimen.

Ik heb trouwens een 48mm gasklep te koop(aluminium), dus mocht je geinterreseerd zijn PB me dan maar ff.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik heb trouwens een 48mm gasklep te koop(aluminium)
Maar wat is hier het voordeel van?
Dat hij er iets leuker uitziet.
En een betere kwaliteit heeft?

Qua performance is 48mm plastic toch gelijk aan 48mm aluminium?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Edgecrusher schreef: Maar wat is hier het voordeel van?
Dat hij er iets leuker uitziet.
En een betere kwaliteit heeft?

Qua performance is 48mm plastic toch gelijk aan 48mm aluminium?
performance is hetzelfde, maar een plastic gasklep gaat nog wel eens vervormen vanwege de warmteontwikkeling. En dan heb je een "plakkend" gaspedaal. Vandaar dat rover is overgeschakelt op de aluminium variant.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Plaats reactie