lekkende carterpan?
lekkende carterpan?
heb dus een lekkend carter!....
2x een mini haarscheurtje!.... en lekt dus (druppel voor druppel) een beetje olie.
Kan ik dit opvullen of afdichten door middel van IETS?
Laten lassen?
Of moet ik echt een nieuwe carterpan eropzetten?
2x een mini haarscheurtje!.... en lekt dus (druppel voor druppel) een beetje olie.
Kan ik dit opvullen of afdichten door middel van IETS?
Laten lassen?
Of moet ik echt een nieuwe carterpan eropzetten?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Ik heb 3 pannen op de 114 gehad. :P Maarja die was ook wel erg laag natuurlijk.
Toen ik hem kocht lekte die al. Nieuwe eronder gezet a 250 gulden
. Na 3 maanden alweer lek. Toen een 2e hands met een klein scheurtje. die laten lassen en die zit er als het goed is nu nog onder. 
Toen ik hem kocht lekte die al. Nieuwe eronder gezet a 250 gulden



You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mjah hij lekt inderdaad vlak bij die bout... maar niet via die bout.
Mjah iets van vloeibaar metaal ofzo?.... 1 of andere dikke kauwgom spul ofzo?
Nieuwcarterpan.... kan ik dat zelf?
Mjah iets van vloeibaar metaal ofzo?.... 1 of andere dikke kauwgom spul ofzo?
Nieuwcarterpan.... kan ik dat zelf?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mijn moeder heeft er ook last van, ook bij de bout (er vlak achter, ~1 cm achter de kop van de bout als die er helemaal ingedraaid zit)
Opzich had ik wel een ander carter, maar voor nood heb ik er gewoon siliconen kit(gewoon DIY-shop spul) netjes opgespoten. WEL ZEER GOED ONTVET, bovendien snel zijn wat na ongeveer 30sec had zich al weer een druppel olie gevormd.
Rijd nu al weer 6mnd rond zonder olie verlies!
Dat andere carter zet ik er nog wel eens onder als ik zin heb, echt(niet)
Opzich had ik wel een ander carter, maar voor nood heb ik er gewoon siliconen kit(gewoon DIY-shop spul) netjes opgespoten. WEL ZEER GOED ONTVET, bovendien snel zijn wat na ongeveer 30sec had zich al weer een druppel olie gevormd.
Rijd nu al weer 6mnd rond zonder olie verlies!
Dat andere carter zet ik er nog wel eens onder als ik zin heb, echt(niet)

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heb ff je suggestie opgevolgd jouke.... kijk wel ff wat er gebeurd.
Vet vrij gemaakt... eerst hele carter gewassen met dreft (onnnodig maarja) daarna rond de haarscheurtjes heel grondig met terpentine geboend.. en daarna meteen diy-shop siliconen erop!! Met de fohn (ofzo) verhit.. dagje laten staan!
En we zien wel..... nooit geschoten is altijd mis.
Vet vrij gemaakt... eerst hele carter gewassen met dreft (onnnodig maarja) daarna rond de haarscheurtjes heel grondig met terpentine geboend.. en daarna meteen diy-shop siliconen erop!! Met de fohn (ofzo) verhit.. dagje laten staan!
En we zien wel..... nooit geschoten is altijd mis.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Hier mijn (nouja, ex-) 2e hands carterpan die gelast is:

Zoals je ziet inderdaad vlak onder de bout.
Zie ook het originele MG-Rover oliefilter
en de extra versterking die om de downpipe heen is bevestigd, omdat die ook elke keer geraakt wordt.
Die olievlek die eronder ligt is trouwens nog van de vorige (lekkende) carterpannen. :P
Zoals je ziet inderdaad vlak onder de bout.
Zie ook het originele MG-Rover oliefilter


Die olievlek die eronder ligt is trouwens nog van de vorige (lekkende) carterpannen. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
lijkt wel een alu carterpan joh het blinkt zo. Das redelijk knap laswerk!(als het alu is)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
die ex groene mpi van mij kocht ik met een lekke (kapot geschaafte carterpan) voordat je je carter kunt laten zakken moet je eerst je downpipe eraf sleutelen (niet zoals mij carter los en dan hmm komt niet los) makkelijkste is gewoon spruitstuk eraf en laten zakken die bende, carter eraf gehaalt en gewoon binnenin compleet dichtgelast.
(medelijden met de volgende eigenaar had ik niet, aangezien die auto toch erg rot is alhoewel wel verkocht op autotrader zag ik hem niet meer staan voor de vraagprijs van 1500euri pffff)
(medelijden met de volgende eigenaar had ik niet, aangezien die auto toch erg rot is alhoewel wel verkocht op autotrader zag ik hem niet meer staan voor de vraagprijs van 1500euri pffff)