Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?
Aangezien dit een post is met wat people die met carb motoren rijden.
Iemand ervaring met en afstellen van de benzine/lucht verhoudingen.
Aangezien ik op http://www.metropower.co.uk gelezen heb dat als ik mijn K&N RC-0650 erop zet die verhoudingen opnieuw moet vinden....
Iemand ervaring met en afstellen van de benzine/lucht verhoudingen.
Aangezien ik op http://www.metropower.co.uk gelezen heb dat als ik mijn K&N RC-0650 erop zet die verhoudingen opnieuw moet vinden....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Heb je een A-series dan? Dan heb je waarschijnlijk een andere naald nodig. Een klein beetje kan je hem verstellen aan de hand van de knop onder je carb, als je een HS type carb hebt. Heb je een HIF is het een schroef, maar welke weet ik niet, zo uit mijn hoofd. Heb het nu namelijk nog niet nodig, aangezen mij HIF 44 na de winter er pas op gaat denk ik.... Maar in geval van een andere naald is het een beetje gokwerk. of je moet toevallig een luchtmengselmeter hebben? Ik dacht dat voor jouw een AAU wel aardig in de richting komt, maar dat weet ik niet zeker, aangezien elke auto anders is.... Waarschijnlijk heb je trouwens een slechte keus begaan met het kopen van een conisch K&N filter. Ik heb hem er bij de mini ook op zitten, maar het scheelt je vermogen in het nadeel waarschijnlijk.... Hij krijgt namelijk nu hele warme lucht aangezien hij recht voven je uitlaatspruitstuk hangt. En die geeft best wat warmte af bij een A-series. Alleen het geluid wat ie maakt is wel leuk. het beste plan is een rollerbank zoeken. http://www.speedcentre.nl heeft de naalden op voorraad. Kost 145 euro voor een uurtje en daarna 120 euro voor elk volgende uurtje. maar als dit de enige aanpassing is vraag ik me af of dat wel zinvol is. Ik kan je morgen wel laten zien wat je moet doen. Ben namelijk morgen bij 4your car om te kijken of me bestelling al binnen is en om die van mijn broertje op te halen. Dus anders moet je ff zeggen hoe laat je daar af wilt spreken. Ze hebben een klein afdakje dus we staan in ieder geval droog..... 

Je hebt dus een K-series. Zou op zich ook moeten lukken.... moet je ff kijken wat voor schroefjes erin zitten in de stelschroefjes. kunnen we wel ff kijken. Moet je alleen de schroevendraaier die past ff meenemen. En anders ff aan Franklin vragen bij 4 your car. Die zal er ook vast wel eentje hebben en die kennen me wel aardig tegenwoordig, dus dat zou ook moeten lukken....
Hmm.. hij is niet conisch! Maar plat, en de cold-air intake blijft gewoon zitten van het oude luchtfilterhuis.
Dus hij krijgt zoiezo wel koude lucht naar zijn hoofdje!
Morgen... das lekker kut! Komt mij slecht uit!
Enne hij zit er nog niet op.... heb hem na 1,5 maand vandaag kunnen ophalen bij 4yourcar (technoschop kon hem helemaal niet leveren)
Dus hij krijgt zoiezo wel koude lucht naar zijn hoofdje!

Morgen... das lekker kut! Komt mij slecht uit!

Enne hij zit er nog niet op.... heb hem na 1,5 maand vandaag kunnen ophalen bij 4yourcar (technoschop kon hem helemaal niet leveren)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr


en ook wel een interesante variatie!!! :P

beetje voor jou beeldvorming
(Moeten denk ik andere keer afspreken want ik werk overdag, en van mij is het nooit zeker hoelaat ik thuis ben. Dat kan om 16:30u zijn of om 19:00u)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Waarschijnlijk gaat het naaldprincipe van hierboven toch op.... Zo te zien lijkt het een HIF te zijn... En als ik eerlijk moet zijn is dat niet echt een voordeel voor het afstellen (maar das mijn persoonlijke mening) Ik zou de onderkant van de filterpan er in ieder geval onder houden. want op die manier dient ie als hitteschild
Net ff die filterpan in zin geheel eraf gehaald. En ff gekeken.
Er lopen alleen 2 vacuum-slangetjes (1xrood en 1x geel) vanaf een roze "AC" iets aan de onderkant van het filterpan weg naar (de rode) onderkant carb/begin inlaatspruitstuk en 1 (geel) loopt onder het inlaatspruitstuk weg middels een metalenbuisje?
Alleen 1 ding is nu weer kut.... ikke alles er weer opgezet! Start me auto niet meer
Slaat niet aan 
Er lopen alleen 2 vacuum-slangetjes (1xrood en 1x geel) vanaf een roze "AC" iets aan de onderkant van het filterpan weg naar (de rode) onderkant carb/begin inlaatspruitstuk en 1 (geel) loopt onder het inlaatspruitstuk weg middels een metalenbuisje?
Alleen 1 ding is nu weer kut.... ikke alles er weer opgezet! Start me auto niet meer


2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Back on topic...
De luchtstroom over je blok heen naar je luchtfilter is wel bijzonder hoog.... Ff een voorbeeldje.
Iemand had een oliekoeler aan z'n 1300 gehangen. Hij had hem eerst direct achter de grill gezet. Daarbij was z'n olietemperatuur een x aantal graden. Toen heeft ie z'n koeler op diverse plaatsen gehangen. Op een gegeven moment had hij de koeler hoger voor de kleppendeksel gezet. Daar was z'n olietemperatuur het laagste! Scheelde 10 graden!
Zo bijzonder slecht zijn de orginele filtersystemen nog niet!

De luchtstroom over je blok heen naar je luchtfilter is wel bijzonder hoog.... Ff een voorbeeldje.
Iemand had een oliekoeler aan z'n 1300 gehangen. Hij had hem eerst direct achter de grill gezet. Daarbij was z'n olietemperatuur een x aantal graden. Toen heeft ie z'n koeler op diverse plaatsen gehangen. Op een gegeven moment had hij de koeler hoger voor de kleppendeksel gezet. Daar was z'n olietemperatuur het laagste! Scheelde 10 graden!
Zo bijzonder slecht zijn de orginele filtersystemen nog niet!
Nee, helemaal open luchtfilter is nog slechter (wat ik heb dus.....) Je luchtstroom is inderdaat het hoogste en dus het koudste vlak de ronding in je motorkap ja. Maar daar kan de lucht wel het koelste zijn, maar turbulentie heeft alles met wervelingen te maken. Dus hoe meer wervelingen, hoe slechter een grote hoeveelheid lucht naar binnen gezogen kan worden. Zo gaat dus een hoeveelheid van de zuigkracht (Niet lache, want ik hoor je denken
) verloren. En de wervelingen zijn het laagste als je het direct bij de gril weghaald. Dus voor wat jij noemt (koelsystemen) is het ideaal, maar voor een luchtfilter niet. De meest ideale plek is op de plek waar je motorkap ophoud (raam kant). Dan een luchinlaat op je motorkap zetten die verkeerd op staat. Maar ja, Dan moet je wel een serieus uitgebouwde mini hebben. En aangezien ik die nog niet heb, is dit een mooie tussenoplossing. Maar back on topic: Je filter zelf veroorzaakt ook redelijk wat luchtweerstand. En om dat in goede banen te lijden is een airbox/chamber nodig. Maar jouw idee, zal hoe dan ook vermogen opleveren, aangezien een open K&N gewoon erg slecht is.....

Heb je m al weer aan de praat?MoRaX schreef:Net ff die filterpan in zin geheel eraf gehaald. En ff gekeken.
Er lopen alleen 2 vacuum-slangetjes (1xrood en 1x geel) vanaf een roze "AC" iets aan de onderkant van het filterpan weg naar (de rode) onderkant carb/begin inlaatspruitstuk en 1 (geel) loopt onder het inlaatspruitstuk weg middels een metalenbuisje?
Alleen 1 ding is nu weer ***.... ikke alles er weer opgezet! Start me auto niet meerSlaat niet aan