waarschuwing defecte (knipper-)verlichting

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
DaZelator

waarschuwing defecte (knipper-)verlichting

Bericht door DaZelator »

Guys,

Misschien een hele domme vraag, maar onder het mom van "domme vragen bestaan niet" stel ik hem maar.

Eerder heb ik er ook wel ens "last" van gehad, en de laatste dagen is het weer raak. Het waarschuwingslampje voor defecte verlichting op mijn dashboard brandt zo nu en dan. Het lijkt dan op defecte knipperverlichting links, omdat deze snel knippert als ik hem aan doe. Echter, als ik stil ga staan en ga kijken (en als het waarschuwingslampje nog steeds brandt tenminste... :evil: ) zie ik alledrie de knipperlichten links (dus voor, achter en opzij) gewoon branden... en snel knipperen! :evil: De lampjes zijn dus niet kapot. Waar zou dit aan liggen? :?:

Cheers,

Casper.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Heb ik ook gehad bij mn fiesta. De lampjes waren ok, maar het besturingselement was stuk.

Pagan
Afbeelding
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Ik heb zoiets gehad bij mijn mini, maar toen bleek het dus de andere kant te zijn. Etg vaag, maar is 1 keer voorgekomen omdat het lampje niet goed erin zat. Daarna nooit meer problemen mee gehad.
Dennis

Bericht door Dennis »

Heb weleens van zo'n problemen gehoord in combinatie met een massa gebrek..... ik kan niet verklaren waarom het daar aan zou liggen, maar iemand anders misschien wel?
Kevski Style

Heel simpel eigenlijk.... Tahnx voor het idee van de massa. je hebt altijd + en min nodig om een lamp te laten branden, maar als je geen min hebt brand de lamp ook niet. Dus als een lampje kapot is er dus ook geen verbinding van + naar min. Waarschijnlijk werkt het waarschuwingssysteem met het idee dat wanneer de stroomkring onderbroken wordt het gaat branden in de auto.....
Dennis

Bericht door Dennis »

Maar dat snel knipperen kan ook een massa probleem zijn toch? Ik snap alleen niet waarom iets sneller zou gaan knipperen bij massa gebrek,maar bij massagebrek treden wel meer vreemde zaken op dus tja.. :?
Maar ik ben niet kundig genoeg om te zeggen dat dit het probleem is (dat wilde ik er voor de duidelijkheid even bij zeggen ;) )
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

als er lampjes stuk zijn aan je LINKERKANT, zullen die aan je RECHTERKANT sneller gaan knipperen. Dit vanwege de manier waarom de condensatoren geschakelt zijn.

Zet je alarm lichten aan(alle 6 de knipperlichtjes) en check ze allemaal.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
DaZelator

Bericht door DaZelator »

pagan schreef:Heb ik ook gehad bij mn fiesta. De lampjes waren ok, maar het besturingselement was stuk.
:shock: :shock: Mn baby-Bentley vergelijken met een fiets... Maaruh, wat bedoel je precies met besturingselement? Waar kan ik deze vinden in de auto en kan ik deze controleren/doormeten?
118GTR schreef:als er lampjes stuk zijn aan je LINKERKANT, zullen die aan je RECHTERKANT sneller gaan knipperen.
:? :?: Zo heb ik het nooit begrepen, maar goed (wie ben ik om te twijfelen aan een ET'er :mrgreen: ). Als het waarschuwingslampje weer eens brandt (vandaag niet gebeurt), dan zal ik de auto zsm stilzetten en via de alarmlichten checken. Thanks.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

DaZelator schreef: :shock: :shock: Mn baby-Bentley vergelijken met een fiets... Maaruh, wat bedoel je precies met besturingselement? Waar kan ik deze vinden in de auto en kan ik deze controleren/doormeten?
Je weet wel, dat hendeltje (en de doos met elektronica die er aan vast zit) waarmee je je pinkers aan en uit zet.

Pagan
Afbeelding
DaZelator

Bericht door DaZelator »

OK... De laatste dagen brandde het waarschuwingslampje geregeld, waarna mijn knipper naar links snel knipperde ondanks dat alle lampjes het gewoon deden. Verder zag ik ook dat mijn linkerachterlicht welliswaar brandde, maar in lichtsterkte een klein beetje toe- en afnam telkens als mijn linkerachterknipperlampje aanging (zoals je altijd bij oude BX'en en Fiesta's ziet). Tot slot merkte ik dat als mijn linkerknipper snel knipperde en ik op de rem trapte (bij naar links afslaan dus), dat hij dan weer gewoon ging knipperen. :? :?: :? :?:

Dus toch maar even langs de garage. Bleek dat enkele contacten van de linkerachterlichtunit (waar je dus de hoofdstekker opprikt) licht geöxideerd waren. Na schoonmaken met een spuitbusje was het probleem verholpen. :)

Had niemand mij dit hiero even kunnen vertellen? Want zelfs van die slechts 15 minuten arbeidsloon had ik mij vanavond al half kunnen bezatten... :evil: Of 3 van die spuitbusjes kunnen kopen en het in het vervolg gewoon zelf doen... :roll:
Kevski Style

We hadden eigenlijk wel verwacht dat je daar zelf aan aan gedacht had.....
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Hmmmm. Point taken. :roll:
Plaats reactie