Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?

111 114 Metro Mini
Dennis

Bericht door Dennis »

Kevski Style schreef:Bij mij is het RVS 304 dacht ik. Komt van de luchtvaard af.
304 van de ruimtevaart??
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Nooit geweten..... :shock: Maar hoe kan dat dan dat rubber dat zo goed tegenhoud? weer wat nieuws geleerd in ieder geval. Hoe kom je trouwens aan die data? Ik dacht altijd dat rubber veel sneller zijn warmte doorgaf, maar aan de andere kant. Lashandschoenen worden ook bijna niet warm..... Zit op zich wel wat aan ja. dacht alleen dat ze dat deden omdat rubber iets beter buigt als RVS. Wel een probleem aan rubber is dat als je de heel slang ervan maakt dat deze vast en zeker tegen iets warms aan komt te hangen. Beetje minder. Dus ga toch maar voor Rvs.
Laatst gewijzigd door Kevski Style op do aug 19, 2004 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevski Style

Nee luchtvaart. Is veel te zwaar voor in de ruimte. En ik moet zeggen dat dat vroeger in de luchtvaart gebruikt is, maar nu volgens mij niet meer. Tegenwoordig heb je alleen nog maar legeringen.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Joh het maakt echt geen bal uit waar je de buis van maakt. De lucht warmt toch bijna niet op in de buis. Gewoon de mooist/practischste kiezen.

p.s. (een gewone PVC-buis = 0.19 doet het ook veel beter dan RVS )

Alle gegevens komen van google, maar ik speel al langer met dit soort gegevens. (o.a. computers en dan wel het "tunen/oc'en" ervan)

Maar het is ook wel leuk om zelf eens proef ondervindelijk te ervaren. Doe eens zo'n rubber handschoen en een stuk RVS (zoals een goed keukenmes) in de koelkast. Haal ze er na 30 min weer uit, en degene die het koudst aanvoelt is de betere geleider.(jou hand is 37 graden, en het vw dat er het hardst warmte aan onttrekt word door jou ervaren als zijnde het koudst. En dat terwijl ze toch echt alletwee even koel zullen zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kevski Style

Ja das ook wel zo ja, dat het uiteindelijk nog bal opwarmt. Bovendien zal alles beter zijn als dat K&N luchtfilter wat ik er nu op heb zitten. recht boven de uitlaat en aan de achterkant van het blok. kan het nog erger? Is dus pure warme lucht die die de motor invoerd. Al met al zal dat wel een stukje schelen, das zeker. En de flow is in ieder geval goed, behalve dan misschien het laatste stukje waar die vanaf ht schutbord de catb in gaat. Misschien dat die bocht iets te krap word, maar dat is dan niet anders. Ik ga in ieder geva proberen te buigen en anders maar een haakse hoek slijpen en hem omgekeerd weer aan elkaar lassen.
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Ik ben van plan om een flens op m'n carb te schroeven. Daarachter een stukje rubber slang en daar achter een buis (RVS) Die doorloopt tot voor de kleppendeksel of iets lager... Met daarop een k&n filter gemonteerd.

Het stukje rubber om de trilling te isoleren die er ontstaan door de motor, RVS geleidt deze wel. De buis komt NIET vast aan de auto maar aan de motor iig! Turbulentie door zo'n k&n setje komt door allerlei andere redenen. Zo'n slang met ribbels is uit den boze...

In de gele bijbel staan enorm veel informatie daarover! Echt een aanrader!
Kevski Style

David Vizard bedoel je? je weet het leuk kadootje voor mijn verjaardag. ben alleen pas op 28 december jarig. Ik laat hem alleen doorlopen tot aan de gril. Maar turbulentie ga je echt wel last van krijgen, dat verzeker ik je. Maar om dat zo op het forum uit te leggen gaat niet echt lukken. Das een beetje te gecompliseerd. Maar dan nog heb je vooruitgang ten opzichte van het open K&N luchtfilter.
Je moet trouwens niet alles geloven wat er staat in de gele bijbel. Want zo prijst hij ook constand het RC40 systeem aan, wat gewoon lulkoek is, aangezien hij mede ontwerper van het systeem was en dus voor elk verkocht exemplaar zijn eigen deel kreeg. beetje belangverstrengeling dus.
Maar ja, komt eigenlijk op hetzelfde neer als de bijbel zelf. Geloof er geen reet van wat daarin staat.
Kevski Style

Niet dat het meeste niet klopt ofzo. het grootste gedeelte moet behoorlijk handig zijn en goed toepasbaar. Je moet het alleen zien op een extra aanvulling op je eigen ideeen. Hij zet mij in ieder geval waarschijnlijk aan om het nog beter te doen. Mijn eigen ding ervan te maken. Maar ja, vandaar ook Kevski Style.
Dennis

Bericht door Dennis »

Kevski Style schreef:Nee luchtvaart. Is veel te zwaar voor in de ruimte. En ik moet zeggen dat dat vroeger in de luchtvaart gebruikt is, maar nu volgens mij niet meer. Tegenwoordig heb je alleen nog maar legeringen.
crap :lol: ik ben niet helemaal wakker, je schreef ook duidelijk luchtvaart :)

304 wordt toch wel gezien als het pisbakkenstaal van de RVS soorten volgens mij...
Kevski Style

Ja, maar wist ook niet zeker of het 403 is os 0f 304. das het probleem nauw juist. Want op de buis van een meter staat het echt niet op.
Mini Power

Ik ben ff naar het IMM in Norwich... :P
Kevski Style

Jij wel! Heel veel plezier! :D
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

pics pleassss :D

wilde ik nu ook zijn maar ja willen.....
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Mijn buis voor mijn K&N filter heb ik gewoon gemaakt van 70mm PE/ PVC buis. (ja, van dat dakgotenspul)
2 stuks 45 graden bochtjes erin en een verloopje naar de gasklep.
Werkt prima en voor nog geen 10 euris klaar.
Kevski Style

De Rvs buis kost voor mij hetzelfde, maar ik moet zelfgemaakte bochten gaan make omdat die er niet zo krap zijn voor een mini. Daar zit je namelijk met het probleem dat je carb al bijna tegen het schutbord aangebouwd zit, dus deze moet gelijk de hoek om. Maar heb er wel ideeen voor. Alleen wordt bij mij het luchtfilterhuis helemaal met de hand gemaakt (doe ik zelf) Zodat hij veel beter flowed als wat dan ook wat op de markt is hier in nederland. Dus zonder turbulentie en een constante doorstroming.
Mini Power

Zow ik ben weer terug... Het was super gaaf!!!
1e keer en meteen verslaafd ;)

We zullen zien of ik volgend jaar naar salou ga...

Foto's komen nog online, dan laat ik het weten!
Plaats reactie