Blower standen

414 416 418 420 45
Rob 416 Si

Blower standen

Bericht door Rob 416 Si »

Hoi,

Als ik mijn blower op stand 1 of stand 2 zet doet hij helemaal nix, of het is zo zachtjes dat je het niet hoort/voelt maar dat lijkt me stug. Dit namelijk omdat hij op stand 3 nogal flink blaasd. Is dit mss een bekend probleem of hebben er meer mensen last van. En nog belangrijker, weet iemand hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt.

Greetz,
Rob.
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

vermogensweerstand naar de kl*te! :)
Even nieuwe halen (sloop/dealer) en er weer tussen proppen KLAAR!!
Jou stand 1 en 2 doen het weer....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Dan is de "heater resistor pack" van de blower kapot, is een regelmatig voorkomend probleem. Je vind deze weerstand op de blower, achter je handschoenenkastje.
Ziet er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
floris

Bericht door floris »

dan is je kachelweerstand stuk kost 40euro nieuw
zit achter je hantschoenen vakje met 2 parkers vast
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Striker schreef:Dan is de "heater resistor pack" van de blower kapot, is een regelmatig voorkomend probleem.
Das een duur woord voor wat ik zei! :)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Aha, dan moet ik maar eens op zoek dan. Maar hoe komt het eigenlijk dat stand 3 en 4 het wel gewoon doen? Of maken deze dan geen gebruik van die kachel weerstand?

Greetz.

btw. thnx all :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Jawel, maar het zijn verschillende soorten weerstanden, eigenlijk kan je zeggen dat er op die UNIT 3 weerstanden zitten, want stand 4 is
"volledige" boordspanning en het zou dus best kunnen dat een of meerdere van die weerstanden door is...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Rare vraag mss, maar kan ik dan niet simpelweg de weerstanden doormeten en degene die doorgefikt zijn vervangen door nieuwe weerstanden? Dan ben ik voor 2 duppies klaar....hoge vermogens weerstanden? Ach dan 4 duppies.
:?:
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

heb bij de sloop zo'n plaatje gehaald van een honda civic, is iets kleiner dus moet ff knutselen maar ben wel voor 5 euro klaar. Btw. had voorheen de weerstand draadjes aan elkaar geknoopt en da werkte ook, maar toch maar ff normaal oplossen voor de zekerheid :)
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

Rob 416 Si schreef:Rare vraag mss, maar kan ik dan niet simpelweg de weerstanden doormeten en degene die doorgefikt zijn vervangen door nieuwe weerstanden? Dan ben ik voor 2 duppies klaar....hoge vermogens weerstanden? Ach dan 4 duppies.
:?:
Het zijn niet "zomaar" weerstanden. Ze nemen een watt of 50/60 op. (Ik denk zelfs het volledige vermogen van de blower) Zijn niet zomaar in de handel verkrijgbaar. Heb onlangs ook zo'n ding zelf met wat electronica willen fixen. Maar dat ging dus ff niet door. Zelfs met 25 watt weerstanden fikte het steeds door. Maar goed dat ze die (toch best dure) krengen op m'n werk hebben liggen... :mrgreen:
marsrover

Bericht door marsrover »

Ik heb dit probleem ook (eerste twee standen)... Ik las ook in een andere topic waar je naar moet kijken als je toerental, na het inschakelen van de airco, niet omhoog gaat. Daar werd verteld dat dan je airco niet werkte (http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=2579)...

Wie kan mij precies vertellen waar en hoe ik deze problemen oplos? want ik had al gekeken achter het dashbordkastje maar daar zie ik alleen de filterinstallatie zitten en geen zogenaamde "heat resistor pack", of misschien dat ik dat ding over het hoofd zie?
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Het ding zit er op zijn kop in, die veertjes zitten dus niet in het zicht als je je dashboardkastje eruit haalt. ;)

Gr. Tomas
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

idd. Het ding zit er op zijn kop in. Het zit helemaal rechts. Er steekt een stekker met 4 draden uit. Kan niet missen! 8)
marsrover

Bericht door marsrover »

oke, dank u 8)
Menno_M

Bericht door Menno_M »

nou ik ben vandaag bij de dealer geweest om een nieuwe kachelweerstand voor mijn rover 200 maar die was geen 40 euries maar die wou er 62 euries voor hebben dat is toch niet normaal?

en dat met de airco klopt wel als je de airco inschakkeld en je motor stationair niet sneller gaat lopen dan werkt waarschijnlijk je airco niet.
Dude-NL

Bericht door Dude-NL »

nou menno, 2 jaar geleden kan dat best wel zo geweest zijn, haha

dit topic is ruim 2 jaar oud :)
Plaats reactie