Blower standen
Blower standen
Hoi,
Als ik mijn blower op stand 1 of stand 2 zet doet hij helemaal nix, of het is zo zachtjes dat je het niet hoort/voelt maar dat lijkt me stug. Dit namelijk omdat hij op stand 3 nogal flink blaasd. Is dit mss een bekend probleem of hebben er meer mensen last van. En nog belangrijker, weet iemand hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt.
Greetz,
Rob.
Als ik mijn blower op stand 1 of stand 2 zet doet hij helemaal nix, of het is zo zachtjes dat je het niet hoort/voelt maar dat lijkt me stug. Dit namelijk omdat hij op stand 3 nogal flink blaasd. Is dit mss een bekend probleem of hebben er meer mensen last van. En nog belangrijker, weet iemand hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt.
Greetz,
Rob.
vermogensweerstand naar de kl*te!
Even nieuwe halen (sloop/dealer) en er weer tussen proppen KLAAR!!
Jou stand 1 en 2 doen het weer....

Even nieuwe halen (sloop/dealer) en er weer tussen proppen KLAAR!!
Jou stand 1 en 2 doen het weer....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Das een duur woord voor wat ik zei!Striker schreef:Dan is de "heater resistor pack" van de blower kapot, is een regelmatig voorkomend probleem.

2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Jawel, maar het zijn verschillende soorten weerstanden, eigenlijk kan je zeggen dat er op die UNIT 3 weerstanden zitten, want stand 4 is
"volledige" boordspanning en het zou dus best kunnen dat een of meerdere van die weerstanden door is...
"volledige" boordspanning en het zou dus best kunnen dat een of meerdere van die weerstanden door is...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Het zijn niet "zomaar" weerstanden. Ze nemen een watt of 50/60 op. (Ik denk zelfs het volledige vermogen van de blower) Zijn niet zomaar in de handel verkrijgbaar. Heb onlangs ook zo'n ding zelf met wat electronica willen fixen. Maar dat ging dus ff niet door. Zelfs met 25 watt weerstanden fikte het steeds door. Maar goed dat ze die (toch best dure) krengen op m'n werk hebben liggen...Rob 416 Si schreef:Rare vraag mss, maar kan ik dan niet simpelweg de weerstanden doormeten en degene die doorgefikt zijn vervangen door nieuwe weerstanden? Dan ben ik voor 2 duppies klaar....hoge vermogens weerstanden? Ach dan 4 duppies.

Ik heb dit probleem ook (eerste twee standen)... Ik las ook in een andere topic waar je naar moet kijken als je toerental, na het inschakelen van de airco, niet omhoog gaat. Daar werd verteld dat dan je airco niet werkte (http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=2579)...
Wie kan mij precies vertellen waar en hoe ik deze problemen oplos? want ik had al gekeken achter het dashbordkastje maar daar zie ik alleen de filterinstallatie zitten en geen zogenaamde "heat resistor pack", of misschien dat ik dat ding over het hoofd zie?
Wie kan mij precies vertellen waar en hoe ik deze problemen oplos? want ik had al gekeken achter het dashbordkastje maar daar zie ik alleen de filterinstallatie zitten en geen zogenaamde "heat resistor pack", of misschien dat ik dat ding over het hoofd zie?
nou ik ben vandaag bij de dealer geweest om een nieuwe kachelweerstand voor mijn rover 200 maar die was geen 40 euries maar die wou er 62 euries voor hebben dat is toch niet normaal?
en dat met de airco klopt wel als je de airco inschakkeld en je motor stationair niet sneller gaat lopen dan werkt waarschijnlijk je airco niet.
en dat met de airco klopt wel als je de airco inschakkeld en je motor stationair niet sneller gaat lopen dan werkt waarschijnlijk je airco niet.