Hallo, heeft iemand een idee waar ik nog een nieuwe achterdemper vandaan kan halen voor mijn 827? (Bouwjaar 1992) Is er een verschil met de uitlaat van een 820? Ik heb nu eindpijpjes die recht naar achteren gaan, maar ik heb gezien dat er ook eindpijpjes zijn (of waren) die naar onderen blazen. Heeft dat met het bouwjaar of met de motor te maken?
Alvast dank.
Groet,
Joost.
Uitlaatdemper 827
- Roverlike
- MG-R Regular
- Berichten: 55
- Lid geworden op: di feb 14, 2017 3:59 pm
- Woonplaats: Split, Croatia
Re: Uitlaatdemper 827
Tail pipes facing downward are for diesel engine, not petrol engines.
http://www.roverasi.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Uitlaatdemper 827
Ik zit in hetzelfde schuitje. 827 met de gebogen uitlaatpijp (zo kwam ie af fabriek op iig mijn 2.7, want onder de mijne zat nog de fabrieksoriginele uitlaat).
Nergens meer een achterdemper. Had bij Rimmers nog één aftermarket kunnen scoren, maar die was zo slecht met een hele dikke brom tussen 2-3k toeren dat ik 'm eronder weg heb gehaald en m'n oude heb gerepareerd en in de dikke zilververf heb gezet.
Enigste wat je kunt doen is zelf wat (laten) maken door wellicht een demper van de Rover 75 (2.5L versie) te nemen en die passend te maken. Waar ik ook aan zit te denken is om een Flowmaster 50 of 70 serie te proberen (overzicht hier: https://www.flowmastermufflers.com/prod ... /mufflers/). Alle uitlaatboeren die zogenaamd een 'op maat' uitlaat maken pakken allemaal sport absorptie dempers. Als je stilte en weinig trillingen wilt moet je voor een schottendemper gaan (wat ook origineel is).
Hopelijk kun je hiermee een beetje uit de voeten. Het zit er voor mij ook ooit aan te komen om wat te proberen, dus zou mooi zijn om van je te horen of de oplossing die jij kiest wel/niet werkt en wat het geluidsniveau in de cabine is (voornamelijk tussen 2-3k rpm, want daar zit de typische V6 'brul' trillingen).
Nergens meer een achterdemper. Had bij Rimmers nog één aftermarket kunnen scoren, maar die was zo slecht met een hele dikke brom tussen 2-3k toeren dat ik 'm eronder weg heb gehaald en m'n oude heb gerepareerd en in de dikke zilververf heb gezet.
Enigste wat je kunt doen is zelf wat (laten) maken door wellicht een demper van de Rover 75 (2.5L versie) te nemen en die passend te maken. Waar ik ook aan zit te denken is om een Flowmaster 50 of 70 serie te proberen (overzicht hier: https://www.flowmastermufflers.com/prod ... /mufflers/). Alle uitlaatboeren die zogenaamd een 'op maat' uitlaat maken pakken allemaal sport absorptie dempers. Als je stilte en weinig trillingen wilt moet je voor een schottendemper gaan (wat ook origineel is).
Hopelijk kun je hiermee een beetje uit de voeten. Het zit er voor mij ook ooit aan te komen om wat te proberen, dus zou mooi zijn om van je te horen of de oplossing die jij kiest wel/niet werkt en wat het geluidsniveau in de cabine is (voornamelijk tussen 2-3k rpm, want daar zit de typische V6 'brul' trillingen).
Groetjes, rovik88
1994 Rover 827 Si Automaat met Honda V6, Nightfire Red Pearlescent
1985 Rover SD1 2600 VdP Manual, Moonraker Blue
1994 Rover 827 Si Automaat met Honda V6, Nightfire Red Pearlescent
1985 Rover SD1 2600 VdP Manual, Moonraker Blue