Even een kleine update, ondertussen weer wat gespendeerd.
- Nieuwe hulpkoppeling
- Nieuwe hoofdkoppeling
- Temperatuursensor was even gefixt maar was een maand later weer kapot.
Renovatieproject MGF VVC
Re: Renovatieproject MGF VVC
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Hallo,
Ik lees nu je reactie pas en leuk dat je de F op de baan wilt houden.
Het zingen van de transmissie. We hebben hier 6 auto’s met de rover PG 1 transmissie ( 4x TF 135, ZR 160 Mk2, Lotus Elise Mk1 ) en allemaal maken ze het zingende geluid als je in zijn vrij de koppeling loslaat. Dat zijn de loopgeluiden in de bak die aangedreven wordt en als je de koppeling intrapt staat de primaire as stil en stopt dat. Ook een TF met krap 36000 km doet dat. Niks om je druk om te maken.
Werkt je temperatuurmeter inmiddels. Vaak is zoiets simpels alsde draad van de blauwe stekker los of gebroken. Zit achter op de motor links boven ter hoogte van het koppelingshuis. Meters falen eigenlijk nooit in het instrumenten cluster. Een sensor ( bruin later zwart ) is voor de temperatuur van het motormanagement en de andere alleen maar voor de meter.
Mocht je er niet uitkomen stuur een mail naar info@octagontrade.nl of het technical@mgfregister van de Nederlandse mg car club.
Succes !
Ik lees nu je reactie pas en leuk dat je de F op de baan wilt houden.
Het zingen van de transmissie. We hebben hier 6 auto’s met de rover PG 1 transmissie ( 4x TF 135, ZR 160 Mk2, Lotus Elise Mk1 ) en allemaal maken ze het zingende geluid als je in zijn vrij de koppeling loslaat. Dat zijn de loopgeluiden in de bak die aangedreven wordt en als je de koppeling intrapt staat de primaire as stil en stopt dat. Ook een TF met krap 36000 km doet dat. Niks om je druk om te maken.
Werkt je temperatuurmeter inmiddels. Vaak is zoiets simpels alsde draad van de blauwe stekker los of gebroken. Zit achter op de motor links boven ter hoogte van het koppelingshuis. Meters falen eigenlijk nooit in het instrumenten cluster. Een sensor ( bruin later zwart ) is voor de temperatuur van het motormanagement en de andere alleen maar voor de meter.
Mocht je er niet uitkomen stuur een mail naar info@octagontrade.nl of het technical@mgfregister van de Nederlandse mg car club.
Succes !
Re: Renovatieproject MGF VVC
Bedankt voor je reactie. Ondertussen zijn we weer een week of 6 verder en opnieuw heel wat meegemaakt met onze nieuwste aanwinst.Dweepke schreef: ↑zo okt 03, 2021 8:48 am Hallo,
Ik lees nu je reactie pas en leuk dat je de F op de baan wilt houden.
Het zingen van de transmissie. We hebben hier 6 auto’s met de rover PG 1 transmissie ( 4x TF 135, ZR 160 Mk2, Lotus Elise Mk1 ) en allemaal maken ze het zingende geluid als je in zijn vrij de koppeling loslaat. Dat zijn de loopgeluiden in de bak die aangedreven wordt en als je de koppeling intrapt staat de primaire as stil en stopt dat. Ook een TF met krap 36000 km doet dat. Niks om je druk om te maken.
Werkt je temperatuurmeter inmiddels. Vaak is zoiets simpels alsde draad van de blauwe stekker los of gebroken. Zit achter op de motor links boven ter hoogte van het koppelingshuis. Meters falen eigenlijk nooit in het instrumenten cluster. Een sensor ( bruin later zwart ) is voor de temperatuur van het motormanagement en de andere alleen maar voor de meter.
Mocht je er niet uitkomen stuur een mail naar info@octagontrade.nl of het technical@mgfregister van de Nederlandse mg car club.
Succes !
Laatst dus hoofd & hulpkoppeling vervangen, stukken ontvangen via Cowa Carparts (zéér tevreden van hun service!). Onderweg van de garage naar huis reed de MGF eigenlijk best vlot. Alleen was er nog het probleem van het niet-terugdraaiende stuur na een bocht, het schokken bij gas loslaten vanaf 2.5 duizend toeren en de kapotte temperatuurmeter. Toen ik echter net wou opdraaien op de oprit schoot de versnellingsbak een soort van los. Ik kon hem nog wel verticaal bewegen maar de wagen stond permanent in éérste versnelling. Direct (vriendelijk) terug gebeld naar de garage maar daar werd ik gewoon genegeerd. Mails en verdere telefoons werden niet meer beantwoord, professioneel is anders maar goed..
Andere lokale garagist gezocht en gevonden op een 8-tal kilometer van mijn woonplaats. Aangezien ik geen zin had in dure takelkosten hebben we hem heel rustig tot daar gereden in eerste versnelling.
Ondertussen staat de wagen al 6-weken bij de garagist, ben benieuwd naar de rekening en of hij dan eindelijk rijklaar is. Mag wel na 4 maanden en minstens 2x een volledig MGF aan kosten.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Gisteren eindelijk de wagen opgehaald na 4 maanden. Hij rijdt echt als een zonnetje en mag best gezien worden.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Beste vrienden,
Bij stationair draaien is het toerental onregelmatig, gemiddeld genomen 1500 toeren. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Bij stationair draaien is het toerental onregelmatig, gemiddeld genomen 1500 toeren. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
MGF VVC 1998
-
- The Big Boss
- Berichten: 8430
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: Renovatieproject MGF VVC
Vacuümlek?
TPS?
IACV?
TPS?
IACV?
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland