Reeds een jaar of 10 speelde ik met de gedachte om ooit eens een MGF aan te schaffen. Het kwam er maar niet van maar na de eeuwig durende corona-pandemie dacht ik dat het juiste moment nu wel was aangebroken.

Enkele weken aan het zoeken geweest, naar een paar MGF's gaan kijken en uiteindelijk vorige week eentje aangeschaft. Deze was erg goedkoop in aanschafprijs (heeft heel lang in een loods gestaan) en de eigenaar had er al behoorlijk wat aan vervangen (distributie, waterpomp, thermostaat).
De remleiding was echter wel kapot, de bumper beschadigd en de achterruit was aan vervanging toe. Tot zo ver dus de 'bekende gebreken'.

Een dag later stond hij op de oprit en bleek dat er van alles meer aan kapot was. Zo maakt de druklager een vreemd geluid & blijkt de koppeling ook niet helemaal top te zijn. Ik voel me dus eigenlijk een beetje opgelicht, ik ben echt een liefhebber en geen technicus en vertrouwde de verkoper.
Mijn vraag was of het nog de moeite is om deze helemaal weer op te bouwen? Of het beter is om deze voor onderdelen te verkopen en voor een andere te gaan.
UPDATE:
Reeds vervangen onderdelen:
- Remschijven
- Remblokken
- Remleiding
- Batterij
- Benzinepomp
- Koplampen (inclusief lampjes zelf)
- Batterij
- Antenne
- Distributieriem
- Waterpomp