Renovatieproject MGF VVC
Renovatieproject MGF VVC
Beste allen,
Reeds een jaar of 10 speelde ik met de gedachte om ooit eens een MGF aan te schaffen. Het kwam er maar niet van maar na de eeuwig durende corona-pandemie dacht ik dat het juiste moment nu wel was aangebroken.
Enkele weken aan het zoeken geweest, naar een paar MGF's gaan kijken en uiteindelijk vorige week eentje aangeschaft. Deze was erg goedkoop in aanschafprijs (heeft heel lang in een loods gestaan) en de eigenaar had er al behoorlijk wat aan vervangen (distributie, waterpomp, thermostaat).
De remleiding was echter wel kapot, de bumper beschadigd en de achterruit was aan vervanging toe. Tot zo ver dus de 'bekende gebreken'.
Een dag later stond hij op de oprit en bleek dat er van alles meer aan kapot was. Zo maakt de druklager een vreemd geluid & blijkt de koppeling ook niet helemaal top te zijn. Ik voel me dus eigenlijk een beetje opgelicht, ik ben echt een liefhebber en geen technicus en vertrouwde de verkoper.
Mijn vraag was of het nog de moeite is om deze helemaal weer op te bouwen? Of het beter is om deze voor onderdelen te verkopen en voor een andere te gaan.
UPDATE:
Reeds vervangen onderdelen:
- Remschijven
- Remblokken
- Remleiding
- Batterij
- Benzinepomp
- Koplampen (inclusief lampjes zelf)
- Batterij
- Antenne
- Distributieriem
- Waterpomp
- Thermostaat
- Uitgelijnd
- Koppeling
- Koelvloeistofmeter
- Nieuwe achteruit
- Nieuwe ruitenwissermotor
- Hulpkoppeling
- Hoofdkoppeling
- Nieuwe bandjes
- Raammechanisme
Met sportieve groetjes,
Wiel6
Reeds een jaar of 10 speelde ik met de gedachte om ooit eens een MGF aan te schaffen. Het kwam er maar niet van maar na de eeuwig durende corona-pandemie dacht ik dat het juiste moment nu wel was aangebroken.
Enkele weken aan het zoeken geweest, naar een paar MGF's gaan kijken en uiteindelijk vorige week eentje aangeschaft. Deze was erg goedkoop in aanschafprijs (heeft heel lang in een loods gestaan) en de eigenaar had er al behoorlijk wat aan vervangen (distributie, waterpomp, thermostaat).
De remleiding was echter wel kapot, de bumper beschadigd en de achterruit was aan vervanging toe. Tot zo ver dus de 'bekende gebreken'.
Een dag later stond hij op de oprit en bleek dat er van alles meer aan kapot was. Zo maakt de druklager een vreemd geluid & blijkt de koppeling ook niet helemaal top te zijn. Ik voel me dus eigenlijk een beetje opgelicht, ik ben echt een liefhebber en geen technicus en vertrouwde de verkoper.
Mijn vraag was of het nog de moeite is om deze helemaal weer op te bouwen? Of het beter is om deze voor onderdelen te verkopen en voor een andere te gaan.
UPDATE:
Reeds vervangen onderdelen:
- Remschijven
- Remblokken
- Remleiding
- Batterij
- Benzinepomp
- Koplampen (inclusief lampjes zelf)
- Batterij
- Antenne
- Distributieriem
- Waterpomp
- Thermostaat
- Uitgelijnd
- Koppeling
- Koelvloeistofmeter
- Nieuwe achteruit
- Nieuwe ruitenwissermotor
- Hulpkoppeling
- Hoofdkoppeling
- Nieuwe bandjes
- Raammechanisme
Met sportieve groetjes,
Wiel6
Laatst gewijzigd door wiel6 op do aug 18, 2022 11:47 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Dag Wiel, welkom bij ons
Lastig verhaal, loopt de auto? Wat zijn de problemen precies, hoeveel heeft hij gelopen en hoe is de algemene staat van carrosserie, interieur, subframe etc. En wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?
Niet verwijtend bedoeld, maar als je goedkoop een sleutelproject overneemt (ik ben zelf met een TF bezig die bijna 6 jaar stil heeft gestaan) loop je echt tegen de gekste dingen aan.
Niet iedereen kan zomaar zelf een koppakking vervangen maar dat houdt sommige prutsers niet tegen om het toch te proberen.
Wat kun je zelf, heb je een sleutelruimte, etc.
Dat speelt allemaal mee..
Beter laat dan ooit, ik heb de Aankoopgids maar online gezet
Lastig verhaal, loopt de auto? Wat zijn de problemen precies, hoeveel heeft hij gelopen en hoe is de algemene staat van carrosserie, interieur, subframe etc. En wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?
Niet verwijtend bedoeld, maar als je goedkoop een sleutelproject overneemt (ik ben zelf met een TF bezig die bijna 6 jaar stil heeft gestaan) loop je echt tegen de gekste dingen aan.
Niet iedereen kan zomaar zelf een koppakking vervangen maar dat houdt sommige prutsers niet tegen om het toch te proberen.
Wat kun je zelf, heb je een sleutelruimte, etc.
Dat speelt allemaal mee..
Beter laat dan ooit, ik heb de Aankoopgids maar online gezet
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
Re: Renovatieproject MGF VVC
Bedankt voor je reactie! De auto start & loopt wel degelijk. Ben hem vandaag gaan ophalen in de garage en heb 1200,00 euro ( ) neergeteld voor volgende onderdelen:Barbour schreef: ↑zo jul 04, 2021 7:12 pm Dag Wiel, welkom bij ons
Lastig verhaal, loopt de auto? Wat zijn de problemen precies, hoeveel heeft hij gelopen en hoe is de algemene staat van carrosserie, interieur, subframe etc. En wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?
Niet verwijtend bedoeld, maar als je goedkoop een sleutelproject overneemt (ik ben zelf met een TF bezig die bijna 6 jaar stil heeft gestaan) loop je echt tegen de gekste dingen aan.
Niet iedereen kan zomaar zelf een koppakking vervangen maar dat houdt sommige prutsers niet tegen om het toch te proberen.
Wat kun je zelf, heb je een sleutelruimte, etc.
Dat speelt allemaal mee..
Beter laat dan ooit, ik heb de Aankoopgids maar online gezet
- Nieuwe remschijven voor & achter
- Nieuwe remblokken voor & achter
- Nieuwe remleidingen (was gesprongen)
- Nieuwe batterij
- Nazicht en nieuwe lampen
De volgende zaken wil ik absoluut nog vervangen:
- Nieuwe koppeling, druklager voelt niet helemaal super en hij schakelt soms moeilijk in achteruit. Soms is er ook dat knarsend geluid als je hem in achterruit zet. Ik hoop dat deze problemen wegvallen met een nieuwe koppeling. Ik schat de kosten hiervoor op 500-' euro.
- De vorige eigenaar gaf aan dat hij buiten de distributieriem & de waterpomp ook de thermostaat had vervangen. Al lijkt er weinig beweging te zitten in de de meter links op het dashboard. Ik heb de wagen wel echter enkel 15 minuten stationair laten draaien.
- Een nieuwe bumper vooraan (krassen)
- Een nieuwe achterruit.
- Ruitenwissers doen het niet - reden totaal onbekend
Dit zijn zo wat de zaken die nodig zijn om hem helemaal mooi te maken denk ik. Ik heb de wagen aangeschaft voor 1560-' euro wat me eigenlijk nog oké lijkt voor een MGF VVC met Belgische papieren (prijzen liggen bij ons een pak hoger.) Ik vermoed dat ik uiteindelijk een 2000-' euro zal moeten investeren maar denk dat hij dan ook volledig in orde is.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Da's een behoorlijke lijst, laten we bij het begin beginnen:
Koppeling:
Om de koppeling te vervangen moet het hele subframe zakken, voordat je aan een dergelijke mega klus gaat beginnen zou ik eens kritisch naar de hulpkoppelingscilinder kijken en de vloeistof (laten) vervangen, ik had vrijwel dezelfde klachten, en na deze relatief goedkope reparatie heb ik in 15.000km geen problemen meer gehad.
Koeling:
Is de motor wel op de juiste manier ontlucht? Zowel de radiator voor als bij de kachel, tegen het schutbord, als op het blok zelf? Wees voorzichtig, want dit kan je je blok kosten. Kijk ook even of de zekeringen allemaal heel zijn.
Ruitenwissers:
Kan de motor zijn, maakt hij wel geluid bij het aanzetten van de wissers? Zo niet dan is de Ruitenwisser motor waarschijnlijk overleden, of weer de zekering. Bij mijn F lieten de stangen van de Ruitenwissers het afweten, die kon ik weer vastzetten door de zwarte kunststof kap onder de voorklep te verwijderen.
Die bumper heeft Fontech wel liggen, net als een nette achterruit.
Koppeling:
Om de koppeling te vervangen moet het hele subframe zakken, voordat je aan een dergelijke mega klus gaat beginnen zou ik eens kritisch naar de hulpkoppelingscilinder kijken en de vloeistof (laten) vervangen, ik had vrijwel dezelfde klachten, en na deze relatief goedkope reparatie heb ik in 15.000km geen problemen meer gehad.
Koeling:
Is de motor wel op de juiste manier ontlucht? Zowel de radiator voor als bij de kachel, tegen het schutbord, als op het blok zelf? Wees voorzichtig, want dit kan je je blok kosten. Kijk ook even of de zekeringen allemaal heel zijn.
Ruitenwissers:
Kan de motor zijn, maakt hij wel geluid bij het aanzetten van de wissers? Zo niet dan is de Ruitenwisser motor waarschijnlijk overleden, of weer de zekering. Bij mijn F lieten de stangen van de Ruitenwissers het afweten, die kon ik weer vastzetten door de zwarte kunststof kap onder de voorklep te verwijderen.
Die bumper heeft Fontech wel liggen, net als een nette achterruit.
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
Re: Renovatieproject MGF VVC
Even een kleine updateBarbour schreef: ↑ma jul 05, 2021 7:43 pm Da's een behoorlijke lijst, laten we bij het begin beginnen:
Koppeling:
Om de koppeling te vervangen moet het hele subframe zakken, voordat je aan een dergelijke mega klus gaat beginnen zou ik eens kritisch naar de hulpkoppelingscilinder kijken en de vloeistof (laten) vervangen, ik had vrijwel dezelfde klachten, en na deze relatief goedkope reparatie heb ik in 15.000km geen problemen meer gehad.
Koeling:
Is de motor wel op de juiste manier ontlucht? Zowel de radiator voor als bij de kachel, tegen het schutbord, als op het blok zelf? Wees voorzichtig, want dit kan je je blok kosten. Kijk ook even of de zekeringen allemaal heel zijn.
Ruitenwissers:
Kan de motor zijn, maakt hij wel geluid bij het aanzetten van de wissers? Zo niet dan is de Ruitenwisser motor waarschijnlijk overleden, of weer de zekering. Bij mijn F lieten de stangen van de Ruitenwissers het afweten, die kon ik weer vastzetten door de zwarte kunststof kap onder de voorklep te verwijderen.
Die bumper heeft Fontech wel liggen, net als een nette achterruit.
Bedankt voor je lieve reactie's alvast! Vandaag naar de (Belgische) autokeuring geweest. Wagen is afgekeurd wegens geen COC (denk niet dat gelijkvormigheidsattest nog bestaat in Nederland) en twee nieuwe koplampen nodig omdat de spiegels ervan kapot zijn.
Had over het laatst een ruitenwissermotor bestelt bij Fontech, helaas leverde deze een exemplaar dat nog kapotter was dan diegene die er oorspronkelijk inzat. Aangezien de wagen de volgende dag naar de keuring moest van twee slechte dan maar één goede ruitenwissermotor gemaakt. Uiteraard wel gewoon mijn geld kwijt en betaald voor een kapot onderdeel. Ik kon in principe wel de motor terug opsturen maar gewoon even testen voor je iets opstuurt lijkt me ook niet super overbodig..
Veder dus opzoek naar twee nieuwe koplampjes.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Renovatieproject MGF VVC
Zo jammer, ik hoor helaas (te) vaak dit soort dingen van Fonny... Terwijl dat helemaal niet hoeft, even zelf testen en je weet wat je opstuurt. De man gooit zo (onnodig) zijn eigen naam te grabbel.wiel6 schreef: ↑do jul 22, 2021 6:19 pm Even een kleine update
Bedankt voor je lieve reactie's alvast! Vandaag naar de (Belgische) autokeuring geweest. Wagen is afgekeurd wegens geen COC (denk niet dat gelijkvormigheidsattest nog bestaat in Nederland) en twee nieuwe koplampen nodig omdat de spiegels ervan kapot zijn.
Had over het laatst een ruitenwissermotor bestelt bij Fontech, helaas leverde deze een exemplaar dat nog kapotter was dan diegene die er oorspronkelijk inzat. Aangezien de wagen de volgende dag naar de keuring moest van twee slechte dan maar één goede ruitenwissermotor gemaakt. Uiteraard wel gewoon mijn geld kwijt en betaald voor een kapot onderdeel. Ik kon in principe wel de motor terug opsturen maar gewoon even testen voor je iets opstuurt lijkt me ook niet super overbodig..
Bij Cowa CarParts hebben ze die (meer dan genoeg) liggen, zowel nieuw als gebruikt. https://www.cowacarparts.com
Mocht je daar een keer langs gaan; je voelt je als een kind in een snoepjeswinkel.....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Renovatieproject MGF VVC
Erg jammer inderdaad. Zeker ook omdat hij daarna mijn berichten gewoon negeerde, niet echt professioneel en commercieel ook niet al te slim. Verder lijkt hij me wel iemand te zijn die zijn vak erg goed kent maar dit kon inderdaad vermeden worden. Even gaan shoppen dus bij Cowa CarParts. Twee nieuwe koplampjes & een nieuw ruitje vanachter. Voor de rest geen enkele opmerking op de keuring, toch ook wel opmerkelijk voor een wagen die 10 jaar in een loods heeft gestaan denk ik, mogelijks geeft dit aan dat hij voorheen een goed baasje had.arjan_m schreef: ↑ma jul 26, 2021 11:18 am Zo jammer, ik hoor helaas (te) vaak dit soort dingen van Fonny... Terwijl dat helemaal niet hoeft, even zelf testen en je weet wat je opstuurt. De man gooit zo (onnodig) zijn eigen naam te grabbel.
Bij Cowa CarParts hebben ze die (meer dan genoeg) liggen, zowel nieuw als gebruikt. https://www.cowacarparts.com
Mocht je daar een keer langs gaan; je voelt je als een kind in een snoepjeswinkel.....
Verder heb ik nog twee vraagjes voor de kenners onder ons:
- De koelvloeistofmeter links op het dashboard doet het niet. Normaal gezien was de thermostaat al vervangen maar kan het kwaad om er (even) zo mee verder te rijden?
- Wie van jullie heeft al eens de koppeling van een MGF veranderd? Men zegt dat het echt moeilijk is omdat het een Engelse wagen is?
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Nog even een kleine update omtrent mijn MGF VVC uit 1998. Gisteren was ik op weg van de éne garage (die specifiek lichten afstelde) naar de andere garage die de wagen helemaal in orde ging maken toen ik plot stilviel in het midden van de baan. Lekker geinig wel. Weer even de depannage moeten bellen en uiteindelijk zo tot bij de nieuwe garagist geraakt..
Na wat onderzoek bleek de brandstofmotor het begeven te hebben. Even een nieuwe bestelt bij Fontech en hopen dat deze snel toekomt bij de garagist.
Verder ook te weten gekomen dat de vorige eigenaar de laatste 10! ( ) jaar geen onderhoud meer aan de wagen heeft gedaan. Het is met andere woorden hoog tijd dat deze een grote beurt krijgt.
Na wat onderzoek bleek de brandstofmotor het begeven te hebben. Even een nieuwe bestelt bij Fontech en hopen dat deze snel toekomt bij de garagist.
Verder ook te weten gekomen dat de vorige eigenaar de laatste 10! ( ) jaar geen onderhoud meer aan de wagen heeft gedaan. Het is met andere woorden hoog tijd dat deze een grote beurt krijgt.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Mooi dat hij door de keuring is. Ik zou er niet mee rijden, juist het koelsysteem is heel kwetsbaar, als je er zo mee doorrijdt loop je de kans door oververhitting je hele blok om zeep te helpen..wiel6 schreef: ↑ma jul 26, 2021 5:13 pm Voor de rest geen enkele opmerking op de keuring, toch ook wel opmerkelijk voor een wagen die 10 jaar in een loods heeft gestaan denk ik, mogelijks geeft dit aan dat hij voorheen een goed baasje had.
Verder heb ik nog twee vraagjes voor de kenners onder ons:
- De koelvloeistofmeter links op het dashboard doet het niet. Normaal gezien was de thermostaat al vervangen maar kan het kwaad om er (even) zo mee verder te rijden?
- Wie van jullie heeft al eens de koppeling van een MGF veranderd? Men zegt dat het echt moeilijk is omdat het een Engelse wagen is?
Het is nogal een klus om de koppeling te vervangen, zoals ik al heb gezegd, ik zou dat zelf niet oppakken.
Tja, een kapotte brandstof pomp na 10 jaar stilstand is niet zo raar...wiel6 schreef: ↑wo aug 04, 2021 2:26 pm Nog even een kleine update omtrent mijn MGF VVC uit 1998. Gisteren was ik op weg van de éne garage (die specifiek lichten afstelde) naar de andere garage die de wagen helemaal in orde ging maken toen ik plot stilviel in het midden van de baan. Lekker geinig wel. Weer even de depannage moeten bellen en uiteindelijk zo tot bij de nieuwe garagist geraakt..
Na wat onderzoek bleek de brandstofmotor het begeven te hebben. Even een nieuwe bestelt bij Fontech en hopen dat deze snel toekomt bij de garagist.
Verder ook te weten gekomen dat de vorige eigenaar de laatste 10! ( ) jaar geen onderhoud meer aan de wagen heeft gedaan. Het is met andere woorden hoog tijd dat deze een grote beurt krijgt.
Alle vloeistoffen en filters vervangen, pak ook de bougies en de thermostaat mee, dan ben je al een flink eind.
Zitten er al nieuwe banden op? Oude, verdroogde banden zijn levensgevaarlijk op deze wagens..
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
Re: Renovatieproject MGF VVC
Wel de thermostaat is al vervangen geweest (twee maanden geleden door de vorige eigenaar) dus hopelijk is enkel de meter kapot. Ik heb alvast even een nieuw metertje bestelt. Voor de koppeling heb ik inderdaad beroep gedaan op een professionele garagist die gewend is om met moeilijk bereikbare motoren te werken.Barbour schreef: ↑do aug 05, 2021 12:30 pm Mooi dat hij door de keuring is. Ik zou er niet mee rijden, juist het koelsysteem is heel kwetsbaar, als je er zo mee doorrijdt loop je de kans door oververhitting je hele blok om zeep te helpen..
Het is nogal een klus om de koppeling te vervangen, zoals ik al heb gezegd, ik zou dat zelf niet oppakken.
Tja, een kapotte brandstof pomp na 10 jaar stilstand is niet zo raar...
Alle vloeistoffen en filters vervangen, pak ook de bougies en de thermostaat mee, dan ben je al een flink eind.
Zitten er al nieuwe banden op? Oude, verdroogde banden zijn levensgevaarlijk op deze wagens..
Verder zijn de banden van de 8e week van 2006..
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Ik zit echt met de handen in het haar. De auto binnen gebracht voor een nieuwe koppeling & druklager.
Dit was het probleem: Als de wagen stationair draaide hoorde ik een soort sissend geluid. Als ik de koppeling volledig indrukte was dit geluid weg. Ondertussen zijn de druklager en de koppeling zelf vervangen maar hoor ik nog steeds dat geluid? De mecanicien deelde me mee dat de wagen nog moest ingereden worden, ik geloof er vrij weinig van.
Maar als het niet de druklager is, wat kan het dan wel zijn?
Dit was het probleem: Als de wagen stationair draaide hoorde ik een soort sissend geluid. Als ik de koppeling volledig indrukte was dit geluid weg. Ondertussen zijn de druklager en de koppeling zelf vervangen maar hoor ik nog steeds dat geluid? De mecanicien deelde me mee dat de wagen nog moest ingereden worden, ik geloof er vrij weinig van.
Maar als het niet de druklager is, wat kan het dan wel zijn?
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Kan van alles zijn, maar de monteur kan wel eens gelijk hebben, de auto is lang niet gebruikt, en moet ook weer eens wat kilometres draaien. Een druklager fluit meestal alleen bij het intrappen van de koppeling. Is de versnellingsbak olie ook vervangen?
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
Re: Renovatieproject MGF VVC
Ja de olie is ook vervangen. Verder doet de nieuwe koppeling het prima.
Ik dacht juist het omgekeerde, dat je de druklager zo kon horen en éénmaal je de koppeling indrukte het probleem verdween.
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Nog een paar aandachtspuntjes:
- Het stuur draait niet volledig terug naar het nulpunt na het nemen van een bocht. Echt verschrikkelijk vervelend. Heb echt al horrorverhalen gelezen op het internet dat zelf na duizenden euro's kosten garagisten niet vonden wat het probleem was. Ik ga beginnen met uitlijnen, we zien dan wel zeker.
- Als je het gaspedaal loslaat boven de 2000 toeren maar de wagen wel nog in zijn versnelling laat staan dan schokt deze steeds. Ik dacht misschien dat de motorsteun versleten was?
- Het stuur draait niet volledig terug naar het nulpunt na het nemen van een bocht. Echt verschrikkelijk vervelend. Heb echt al horrorverhalen gelezen op het internet dat zelf na duizenden euro's kosten garagisten niet vonden wat het probleem was. Ik ga beginnen met uitlijnen, we zien dan wel zeker.
- Als je het gaspedaal loslaat boven de 2000 toeren maar de wagen wel nog in zijn versnelling laat staan dan schokt deze steeds. Ik dacht misschien dat de motorsteun versleten was?
MGF VVC 1998
Re: Renovatieproject MGF VVC
Ik heb ooit iets gelezen over defect of calibratie van de EPAS stuurbekrachtiging, in het ergste geval moet deze vervangen worden, maar dat is te overzien.
Dat schokken kan ook diverse oorzaken hebben, heb je de motorsteunen gecheckt?
Dat schokken kan ook diverse oorzaken hebben, heb je de motorsteunen gecheckt?
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue