Startmotor ?.....of de overbekende nokkenassensor
Greetzzz
Rick
Brandstofpomp (Benzine) hoor ik wel, startmotor klikt alleen draait dan niet mee, en gebeurt het bij koude en warme motor, betreft de 75 MK1 V6 bwjr 11/99, en naar een paar pogingen slaat die in ene gelijk aan.......om vervolgens daarna ook weer aan te slaan.......kan het misschien de nokkenassensor zijn ?
Denk dat de polen en de massa kabel (s) wel vast zullen zitten....toch ?.....anders had ik er toch wel eerder last van moeten hebben gehad ?:-)Theo schreef: βzo jan 06, 2019 9:09 pm Je hoort het relais van de startmotor , deze zit ingebouwd op de startmotor.
De startmotor zelf zou de boosdoener kunnen zijn maar kijk ook eens naar de aansluitingen op de accupolen . Zitten deze goed vast .. ? Kijk ook eens naar de verbinding van de massa dus min kabel naar de carrosserie .
Suc6
Gaan het zo horen, sta nu bij Koree en gaan ze zo effe spitten, hoorde ook dat het start relais misschien aan den grondslag ligt van het "probleem"...
Nou ik heb sindsdien de instap procedure wat kalmer aan gedaan maw op de handmatige bediening openen, contact maken , alle controle lampjes gaan dan aan ff seconde wachten, en dan de start procedure........en hoppa lopen met de V6........dus sinds ik deze procedure hanteer heb ik nergens last meer van.
Barbour schreef: βdo jan 10, 2019 3:33 pm Dat lijkt op een vertraagd inschakelen van de startblokkering, of iets anders dat tijd nodig heeft om voldoende spanning te krijgen.
Ik zou alle contacten en stekkers van de computer en de zekeringen eens langslopen, schoonmaken met wat contactspray en daarna droog blazen.
Maar goed, ik ben dan ook allergisch voor onduidelijke storingen.