Hallo allemaal,
Rijdt je al drie jaar met heeeeel veeeeeel plezier een heerlijke rover 75 diesel, slaat het noodlot toe.............
Situatie: ik wilde een andere auto gaan kopen en was van plan mijn rover in te ruilen, maar zoals iedereen weet geeft een garage bij inruil niets of weinig voor zo'n mooie auto. Dus ik denk ik zet hem op marktplaats en biedt hem aan voor de volgende liefhebber, want ik hem mijn rover echt wel lief!
Omdat de liefhebber op zich liet wachten, heb ik mijn rover nog elke week mee uit genomen op leuke tripjes.
En toen gebeurde het, mijn Koppelings cyclinder begaf het.....voor diegene die het niet weten......een duur grapje aangezien ik een bmw blok erin heb liggen. Om het verhaal niet te lang te laten worden, dit gaat niet een maar twee ribben kosten........
Dus nu vraag ik aan jullie advies, (de rest van de auto is in zeer goede staat en ik heb nooit bespaard op onderhoud en ik heb de gehele historie van de auto in mijn bezit)
Zo proberen te verkopen?
Eerst repareren en dan verkopen?
Voor loop of sloop onderdelen de auto te verkopen?
Iets anders?
Graag jullie advies, want ik gun mijn rover het beste
Met vriendelijke groeten, Arno uit Lith
Wat kan een mens soms toch pech hebben....
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma apr 30, 2018 7:59 pm
- Woonplaats: Lith
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Het word in dit geval waarschijnlijk kiezen tussen 2 onaantrekkelijke opties want het gaat je sowieso geld kosten.
Ongerepareerd is de auto onverkoopbaar voor een normale prijs, maar al het geld wat je in een reparatie stopt ben je ook kwijt want dat verhoogt niet de waarde die hij had voor het mankement.
Ik zou om te beginnen 2 dingen navragen:
Wat gaat de reparatie kosten?
En wat heeft een handelaar over voor je auto in huidige staat?
Als je dat weet kun je bepalen wat voor jou de beste optie is.
Ongerepareerd is de auto onverkoopbaar voor een normale prijs, maar al het geld wat je in een reparatie stopt ben je ook kwijt want dat verhoogt niet de waarde die hij had voor het mankement.
Ik zou om te beginnen 2 dingen navragen:
Wat gaat de reparatie kosten?
En wat heeft een handelaar over voor je auto in huidige staat?
Als je dat weet kun je bepalen wat voor jou de beste optie is.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....

vergeet niet dat je geen aantrekkelijk interieur heb{stof}
en weinig opties.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Weet je zeker dat je cilinder kapot is?
Soms kun je het ook verhelpen door nieuwe olie er in te (laten) doen, omdat het wat olie 'zweet'.
Wellicht uitstel van, maar voor voorlopig een optie om hem toch goed te laten rijden?
Soms kun je het ook verhelpen door nieuwe olie er in te (laten) doen, omdat het wat olie 'zweet'.
Wellicht uitstel van, maar voor voorlopig een optie om hem toch goed te laten rijden?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Ja eerst checken of de vloeistof onder uit de bak loopt.
Indien niet, is geluk hebben en dan is het de koppelingshoofdcylinder die onder het dashboard op het koppelingspedaal zit.
Het zal daar dan waarschijnlijk ook nat zijn.
Hoofdcylinder is nog steeds een lastig klusje, maar is te doen en een stuk goedkoper (onderdeel max 200 Euro of goedkoper een metalen versie van Tazu en een uur max twee werk).
Soms lukt het ook om het systeem bij te vullen en te ontluchten en er dan nog even mee kunnen rijden. Werkt meestal niet als de slaafcylinder kapot is...
Rob
Indien niet, is geluk hebben en dan is het de koppelingshoofdcylinder die onder het dashboard op het koppelingspedaal zit.
Het zal daar dan waarschijnlijk ook nat zijn.
Hoofdcylinder is nog steeds een lastig klusje, maar is te doen en een stuk goedkoper (onderdeel max 200 Euro of goedkoper een metalen versie van Tazu en een uur max twee werk).
Soms lukt het ook om het systeem bij te vullen en te ontluchten en er dan nog even mee kunnen rijden. Werkt meestal niet als de slaafcylinder kapot is...
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma apr 30, 2018 7:59 pm
- Woonplaats: Lith
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Anwb is erbij geweest, die had hem ontlucht en daarna kon ik nog even rijden!
Hij vertelde mij dat het de cyclinder in de versnellingsbak was. Er is ook nooit geen lekkage geweest dus dat klopt dan ook wel.
Ik zit er nu over te denken om hem in onderdelen te gaan verkopen....
Hij vertelde mij dat het de cyclinder in de versnellingsbak was. Er is ook nooit geen lekkage geweest dus dat klopt dan ook wel.
Ik zit er nu over te denken om hem in onderdelen te gaan verkopen....
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Had in december 2016 hetzelfde probleem in mijn MG ZT (de MG van de 75 hehe). Beide koppelingcilinders waren kapot. Eerst hebben ze de externe vervangen (die nooit gelekt had verder, nooit wat op inrit gezien), als eerste proef, want deze was vochtig, en schakelen ging vrijwel niet meer. Maar 2 dagen later ging schakelen opeens weer niet, dus toen de duurdere optie, de interne koppeling cilinder. Ze hadden niet gedacht dat beide tegelijk kapot konden zijn. Hadden er wel voor gewaarschuwd bij reparatie van de externe, maar wilden eerst dat proberen en aankijken.
Was bij 275.000km als ik mij goed herinner. Zit nu op rond 318.000km.
Was bij 275.000km als ik mij goed herinner. Zit nu op rond 318.000km.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Re: Wat kan een mens soms toch pech hebben....
Repareren en tot op de draad afrijden. Je weet nu wat je hebt, als je wat anders koopt weet je ook nooit wat voor ellende je binnen haalt.
Elke auto die ik heb gehad kun je op goed onderhoudsniveau brengen en houden, er gaat wel eens wat stuk, maar echte verrassingen krijg je dan maar zelden.
Elke auto die ik heb gehad kun je op goed onderhoudsniveau brengen en houden, er gaat wel eens wat stuk, maar echte verrassingen krijg je dan maar zelden.
Safety fast
-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue

-------------------------------------
MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue