Spoorverbreders met standaard velgen?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
rover 216

Spoorverbreders met standaard velgen?

Bericht door rover 216 »

Binnekort ga ik mij nieuw velge aanschaffe, ik ben waarschijnlijk ook van plan om een spoorverbreder te plaatsen langs achter.
Ik heb nu de kans om spoorverbreders van 2cm te kopen, mijn vraag is nu of ik deze kan plaatsen achter mijn standaard velgen? Gaat dit zonder problemen? Andere bouten zal ik wel moeten hebbe zeker?

Alvast bedankt
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik zou persoonlijk niet aan spoorverbreders beginnen. Er komt daardoor meer kracht op de as te staan, wat oa de wiellagers geen goed zal doen.
Koop gewoon een set velgen met de juiste ET-waarde, zodat de wielen netjes in de wielkasten staan.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Ik zou persoonlijk niet aan spoorverbreders beginnen. Er komt daardoor meer kracht op de as te staan, wat oa de wiellagers geen goed zal doen.
Koop gewoon een set velgen met de juiste ET-waarde, zodat de wielen netjes in de wielkasten staan.
Een velg met een te hoge et-waarde kan je d.m.v. spoorverbreders meer naar buiten zetten zodat ze goed in de wielkast staan. Dit geeft exact dezelfde kracht op de as als met een std velg had gestaan. (m.a.w. een prima manier om velgen met een te hoge ET-waard goed onder je auto te zetten)

dit ff ter toelichting.

Voor de rest helemaal eens met Striker, een velg meer naar buiten zetten verknalt over het algemeen de rijeigenschappen.(een Rover 100 wordt er swaar onderstuurd van, weet ik toevallig) en is slecht voor de ophangingsdelen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
rover 216

Bericht door rover 216 »

Ok, dus maar beter niet doen dan, bedankt voor de uitleg ;)
Plaats reactie