Ik weet niet wat jullie doen, maar als je het 5 stappenplan van Meguiars volgt heb je een top resultaat.Ik heb een DAP900 gekocht welke voor mij perfect werkt, meeste werk is toch het echte handwerk in de voorbereiding, ik doe mijn auto 2x per jaar clayen met de hand en probeer dat voor de winter en bij begin mooi weer te doen., dan weer opbouwen .
Daarna bijhouden met de juiste middelen, kan ook snel, en voor de doeken kan je ook naar de action, wel even de merkjes verwijderen tegen de krasjes valt de prijs ook mee.
Wekelijks even wassen met de goldshampoo, afdrogen /nawrijven.
Nog meer glans? dan met de quick detailer ,of de quick liquid wax, binnen 10 minuten je hele auto gedaan.
Als je het bij houdt dan heb je veel minder werk .
Al staat hij nog zo goed in de wax, als de invloeden van de natuur en de industrie op je wax komt heb je altijd een probleem.welke wax van welk merk je ook gebruikt.
De uitwerpselen van een zeemeeuw of de zogenaamde speciale reiger ( ook wel bekend van het spreekwoord) op je auto komen, of teer/asfalt zure regen enz. helpt de beschermende wax laag wel, maar je zal na verwijderen van het extreem bijtende meeuwen uitwerpsel waar zelfs de schalen van krabben in oplossen toch echt wat herstelwerk hebben aan je mooi gepoetste auto.
Ook bij auto's is het zo, net als bij vrouwen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden of veel geld uitgeven.
(alhoewel het bij sommigen niet meer te verhelpen is

)