Heb al sinds enige tijd het probleem dat er steeds een geel/beige achtige sludge vorming onder de dop komt van de koelvloeistof, daarnaast zie je ook allemaal zwarte drab in de reservoir zitten...
Wat kan dit zijn? en is het erg?
De leidingen zijn al eens door gespoeld met hoge druk, en de reservoir is al vervangen, maar dit resulteerd weer in vieze drab vorming...
Is het te maken voor een redelijke prijs??
Gezien een nieuw (2ehands) blok al duur is ivm de aanschaf van z'n autotje... en lijkt me een koppakking repareren niet veel goedkoper zal zijn als ander blok?
Maar ik herinner me nog ergens dat toen ik de auto kocht dat de beste man zei.. ja daar hebben we het al, je moet de koelvloeistof wel af en toe wat bij vullen want die loopt langzaam leeg...
Vermoedelijk had hij de dop enz net mooi schoon gemaakt voor de verkoop want het was al vrij kort aan dat is de distributieriem heb laten vervangen en later liep de motor niet mooi, is ook een topic van over die motor..
Het probleem omtrent de motor is ten alle tijden nog niet opgelost, krukas sensor, nokkenas sensor, map sensor, lambda sonde, enz enz allemaal vervangen, natuurlijk de bougies met kabels en bobines neit te vergeten maar niks mag baat geven bij het probleem met de toeren/inhouden..
Wellicht dat dit tekenen wat al lange tijd speeld wat er met de koppakking heeft te maken?? gezien je zegt dat de krukas lagers het zwaar hebben op deze manier?
je hele verhaal bevestigd dat.
Je heb alles vervangen om de symptomen te bestrijden,maar niet de oorzaak.
Er komt namelijk koelvloeistof bij de olie en andersom.
Koelvloeistof en olie gemengd is dus de mayo drab.
En dat smeert enorm slecht.
Dus de lagers......vul maar in.
Er loopt ook kvs in de cillinders, vandaar het slechte lopen.
Hmm dat is geen goed nieuws dus... dat komt er dan al op neer dat ik de auto 2,5 jaar terug gezien ik er toen al die klachten mee had van die motor, heb gekocht met een lekke koppakking..
Waarbij de beste man waarsch alles netjes heeft geregeld dat hij schoon (leek) en waarsch nog het 1 en ander gedaan dat hij iets beter liep dan nu, want het verslechterd steeds verder en verder
pff en ja ik had de doppen e.d. destijds nagekijken, die controleer ik altijd voor ik wat koop, blok was ook nog netjes, die zweet wat olie intussen bij de rechterkant van de klepdeksel pakking.. maar goed, voor de 253000 km is het zweten nog niet zo gek
Maar goed, mooi balen.. achteraf veel te veel voor een bijna defecte wagen betaald ...