Hi,
Soms valt de verlichting van de de klokkenset (toerenteller, kmteller, etc) + de verlichting van het knopje raambediening in het bestuurdersportier uit. Alle andere (dashboard)verlichtinh blijft wel werken. Als ik dan op het dashboard sla gaan de lichtjes direct weer branden. Soms voor korte duur en soms de gehele rit.
Is dit een massaprobleem? Zo ja, op welk massapunt zit deze electra?
Of is er een andere logische verklaring voor het gelijktijdig uitvallen van deze lichtjes?
Vraagje over interessant probleem!
-
- MG-R Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma mar 07, 2016 9:34 pm
- Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Vraagje over interessant probleem!
MG ZT-T CDTi digitune 160pk handgeschakeld.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
Re: Vraagje over interessant probleem!
Dashboard uitbouwen en de contacten van de stekkers schoonmaken/controleren en inspuiten met contact spray.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma mar 07, 2016 9:34 pm
- Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Re: Vraagje over interessant probleem!
Poehe. Het hele dashboard uitbouwen...dat is nogal wat. Is ooit in een ver verleden ook al eens gedaan, dash sluit nu op een plekje niet meer mooi aan. Ga ik voorlopig dus niet aan beginnen.
Massapunt zit meestal toch ergens anders op de carosserie?
Massapunt zit meestal toch ergens anders op de carosserie?
MG ZT-T CDTi digitune 160pk handgeschakeld.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma mar 07, 2016 9:34 pm
- Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Re: Vraagje over interessant probleem!
Niemand die weet waar het massapunt zit van deze verlichting?
MG ZT-T CDTi digitune 160pk handgeschakeld.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
Re: Vraagje over interessant probleem!



STEKKERVERBINDINGEN !!!
-
- MG-R Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma mar 07, 2016 9:34 pm
- Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Re: Vraagje over interessant probleem!
Hmm oke. Wat een hoop hoofdletters. Maar goed.
Bij mijn andere auto (een porsche 924 uit 1981) is bij dergelijke problemen vaak een centraal massapunt in motorruimte of kofferbak de boosdoener. Vandaar.
Dashboard uitbouwen ga ik voorlopig niet aan beginnen.
Bedankt voor jullie reacties.
Bij mijn andere auto (een porsche 924 uit 1981) is bij dergelijke problemen vaak een centraal massapunt in motorruimte of kofferbak de boosdoener. Vandaar.
Dashboard uitbouwen ga ik voorlopig niet aan beginnen.
Bedankt voor jullie reacties.
MG ZT-T CDTi digitune 160pk handgeschakeld.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
vroeger: 111, 114gti, 214 cabrio, 623, 75 diesel, 820 auto.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Re: Vraagje over interessant probleem!
was dat niet het probleem met de printplaat? Eimer had ooit het zelfde probleem met zijn 800 fastback. Als hij dan de deur hard dicht gooide deed alles het weer.
De oplossing was alle solderingen op nieuw maken op div printplaten (weet alleen even niet meer welke)
De oplossing was alle solderingen op nieuw maken op div printplaten (weet alleen even niet meer welke)
Re: Vraagje over interessant probleem!
Lijkt erop dat de connectoren niet meer goed contact maken.
Er is geen andere optie om erbij te komen en je dashboard los te maken.
Maar kijk hier eens op pagina 215:
http://andern.mg-rover.cz/download/Rover820_825_827.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat je het hebt over een Rover 800?
Gr,
Er is geen andere optie om erbij te komen en je dashboard los te maken.
Maar kijk hier eens op pagina 215:
http://andern.mg-rover.cz/download/Rover820_825_827.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat je het hebt over een Rover 800?
Gr,