Heeft een R75 diesel van 2005 een roetfilter en egr klep??? en komt hier veel storing bij voor?
gr.
piet.
R75 Diesel....
Re: R75 Diesel....
Geen roetfilter wel een egr.
Ik heb een diesel van het bouwjaar 2001 en daar kun je de egr zo afsluiten door het vacuumslangetje er af te halen.
De nieuwere modellen vanaf 2003 of 2004 hebben een elektronisch geregelde klep.
Ik weet niet of je deze makkelijk kunt uitschakelen.
Schoonmaken is wel vrij eenvoudig.
Eric.
Ik heb een diesel van het bouwjaar 2001 en daar kun je de egr zo afsluiten door het vacuumslangetje er af te halen.
De nieuwere modellen vanaf 2003 of 2004 hebben een elektronisch geregelde klep.
Ik weet niet of je deze makkelijk kunt uitschakelen.
Schoonmaken is wel vrij eenvoudig.
Eric.
Re: R75 Diesel....
Roetfilter niet EDlGR klep wel maar die is af te doppen.
De EGR klep kan storingen geven maar dan is het een kwestie van schoonmaken en dan kan hij weer voort.
De EGR klep kan storingen geven maar dan is het een kwestie van schoonmaken en dan kan hij weer voort.
Re: R75 Diesel....
Top. Dank voor de antwoorden. En zijn er bekende euveltjes met de 2 liter dieselmotor en zijn deze ook van bmw. P.s. het gaat over de laats geproduceerde r75.
Gr.
Piet
Gr.
Piet
Re: R75 Diesel....
De hoge druk brandstof pomp wil het weleens begeven maar komt zelden voor.
Hier op het forum is er weleens gesproken over lekkende verstuivers, inlaat wil nog weleens zwaar vervullen door de uitlaatgassen die aankoeken, de valve breather filter wil verstoppen ( vervangen door een gemodificeerde BMW versie ).
De thermostaat wil en gaat dienst weigeren (is te modificeren) en de onderste motorsteun wil nog weleens verzuchten door de last.
Voordeel vind ik van het blok dat hij een distributie ketting heeft en eigenlijk best storingsvrij is. Thans wij hebben met het blok nog geen noemenswaardigheden gehad.
Belangrijkste is onderhoudt alle filters en olie tijdig vervangen.
Hier op het forum is er weleens gesproken over lekkende verstuivers, inlaat wil nog weleens zwaar vervullen door de uitlaatgassen die aankoeken, de valve breather filter wil verstoppen ( vervangen door een gemodificeerde BMW versie ).
De thermostaat wil en gaat dienst weigeren (is te modificeren) en de onderste motorsteun wil nog weleens verzuchten door de last.
Voordeel vind ik van het blok dat hij een distributie ketting heeft en eigenlijk best storingsvrij is. Thans wij hebben met het blok nog geen noemenswaardigheden gehad.
Belangrijkste is onderhoudt alle filters en olie tijdig vervangen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: R75 Diesel....
Weinig aan bovenstaande toe te voegen. 
Nog een paar puntjes:
- de poullies willen nog wel eens stukgaan.
- de slavecilinder (koppeling) gaat een keer stuk, tenzij je een automaat uitzoekt natuurlijk
- Een vaker voorkomende olielekkage bij de diesel (met name bij hogere km-standen) is bij de aansluiting tussen het blok en de versnellingsbak/automaat, let daar even op. Overigens kan het verholpen worden met een nieuwe pakking, maar het is natuurlijk even een klus.
Verder is het een bijzonder fijn blok icm de 75, rijdt goed, zo goed als storingsvrij en past heerlijk bij het karakter van de 75 (vooral icm automaat).

Nog een paar puntjes:
- de poullies willen nog wel eens stukgaan.
- de slavecilinder (koppeling) gaat een keer stuk, tenzij je een automaat uitzoekt natuurlijk

- Een vaker voorkomende olielekkage bij de diesel (met name bij hogere km-standen) is bij de aansluiting tussen het blok en de versnellingsbak/automaat, let daar even op. Overigens kan het verholpen worden met een nieuwe pakking, maar het is natuurlijk even een klus.
Verder is het een bijzonder fijn blok icm de 75, rijdt goed, zo goed als storingsvrij en past heerlijk bij het karakter van de 75 (vooral icm automaat).
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)