Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Afgelopen weekend wou de zs 180 niet starten ivm lege accu.
Lichten aan laten staan en buzzer werkte niet.
Defecte deur schakelaar.
Vandaag ontdekte ik een plas koelvloeistof onder de auto, ik denk een gescheurd thermostaat huis.
Heb geen zin om met dit weer te sleutelen . morgen gaat hij naar de adverteerder onder aan deze pagina.
Zal ster voor betrouwbaarheid bij mijn review op autoweek naar beneden bij moeten stellen...
Gr
Theo
Lichten aan laten staan en buzzer werkte niet.
Defecte deur schakelaar.
Vandaag ontdekte ik een plas koelvloeistof onder de auto, ik denk een gescheurd thermostaat huis.
Heb geen zin om met dit weer te sleutelen . morgen gaat hij naar de adverteerder onder aan deze pagina.
Zal ster voor betrouwbaarheid bij mijn review op autoweek naar beneden bij moeten stellen...
Gr
Theo
Laatst gewijzigd door Theo op vr dec 02, 2016 7:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Re: Gaat lekker maar niet heus
Tja kan ook gewone slijtage zijn
Hoe oud is thermostaat dan ??
Hoe oud is thermostaat dan ??

Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
Re: Gaat lekker maar niet heus
Onze auto's zijn helaas de jongste niet meer. Onlangs met de ZR en de ZT gehad.
Je moet je voorstellen dat het het thermostaat huisje elke keer op zijn donder krijgt en dat het stuk plastic moe wordt.
En wat de deurschakelaar betreft daar staat de 45 en de ZS ook om bekend. Af en toe even inspreken met contact spray om ze soepel te houden of desnoods zelfs vervangen als je het idee hebt dat ze niet meer goed werken.
Je moet je voorstellen dat het het thermostaat huisje elke keer op zijn donder krijgt en dat het stuk plastic moe wordt.
En wat de deurschakelaar betreft daar staat de 45 en de ZS ook om bekend. Af en toe even inspreken met contact spray om ze soepel te houden of desnoods zelfs vervangen als je het idee hebt dat ze niet meer goed werken.
Re: Gaat lekker maar niet heus
Ach probleem is dat ik onlangs ook al behoorlijk in den beurs moest ivm brandstofpomp..
Bij nader inzien is het thermostaat huis ca 2 jaar geleden vervangen bij Henk Terpstra in Kollum dus hij moet daar maar naar toe ipv Arjan en Mark ( oeps)
Gr
Theo
Bij nader inzien is het thermostaat huis ca 2 jaar geleden vervangen bij Henk Terpstra in Kollum dus hij moet daar maar naar toe ipv Arjan en Mark ( oeps)
Gr
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Gaat lekker maar niet heus
Waar je het laat doen is een keuze
Los van de laatste kosten wat heeft de ZS dan tot nu toe gekost?
En dan ook nog eens op gas. Volgens mij ben je dan spek koper.
De reparatie zal tussen de € 250 - € 400 euro liggen en dan kun je als het meezit wel weer even voort.
ik zal binnenkort weer eens een update geven wat onze auto's ondertussen weer gekost hebben, nou dan weet je in ieder geval weer waar je voor gewerkt hebt
Desondanks heerlijke auto's om in te rijden

Los van de laatste kosten wat heeft de ZS dan tot nu toe gekost?
En dan ook nog eens op gas. Volgens mij ben je dan spek koper.
De reparatie zal tussen de € 250 - € 400 euro liggen en dan kun je als het meezit wel weer even voort.
ik zal binnenkort weer eens een update geven wat onze auto's ondertussen weer gekost hebben, nou dan weet je in ieder geval weer waar je voor gewerkt hebt

Desondanks heerlijke auto's om in te rijden
Re: Gaat lekker maar niet heus
Update.
Thermostaathuis vervangen , zo op het eerste gezicht is er niets te zien .....aan de oude.
Zoals al eerder aangegeven is deze ruim 2 jaar / ca 40000 km geleden preventief vervangen...
Terpstra geeft aan dat dit een zwak deel is en hij ze zeer regelmatig vervangt.
Wat zijn jullie ervaringen , ik vind dit niet normaal.
Betreft dus de KV6 motoren.
Weet nog niet wat dit geintje gaat kosten en of hij mij coulant zal behandelen.
Wordt vervolgd ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit inferieure deel , lees thermostaat huis.
Gr
Theo
Thermostaathuis vervangen , zo op het eerste gezicht is er niets te zien .....aan de oude.
Zoals al eerder aangegeven is deze ruim 2 jaar / ca 40000 km geleden preventief vervangen...
Terpstra geeft aan dat dit een zwak deel is en hij ze zeer regelmatig vervangt.
Wat zijn jullie ervaringen , ik vind dit niet normaal.
Betreft dus de KV6 motoren.
Weet nog niet wat dit geintje gaat kosten en of hij mij coulant zal behandelen.
Wordt vervolgd ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit inferieure deel , lees thermostaat huis.
Gr
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Gaat lekker maar niet heus
De 75 diesel heeft ook een thermostaat probleem, je moet dan opletten dat je geen originele monteert want die geeft juist het probleem. Oftewel zorgen dat er een imitatie in komt.
Bij de diesel blijft het koelwater te koud oftewel hij sluit niet meer.
Bij de diesel blijft het koelwater te koud oftewel hij sluit niet meer.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Gaat lekker maar niet heus
Hoi Bam
Oke maar dit gaat meer om de behuizing .
Ondertussen op Engelse site,s gezocht en het schijnt een kwaal te zijn....
Er schijnen aluminium upgrade versies te koop te zijn.
Komisch en tragisch , de behuizingen op mijn engelse sunbeam klassiekers zijn aluminium gietstukken ...en nooit geen problemen mee gehad..
Gr.
Theo
Oke maar dit gaat meer om de behuizing .
Ondertussen op Engelse site,s gezocht en het schijnt een kwaal te zijn....
Er schijnen aluminium upgrade versies te koop te zijn.
Komisch en tragisch , de behuizingen op mijn engelse sunbeam klassiekers zijn aluminium gietstukken ...en nooit geen problemen mee gehad..
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror

De 75 V6 van mijn moeder daarintegen (140dkm)
Is al aan zijn 2e thermostaat toe.
Nr2 lekt nu nl ook.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Op mijn ZT lekte hij ook, maar is vervangen binnen de garantieperiode.
Is idd een van de weinige bekende zwakke punten van de KV6.
Is idd een van de weinige bekende zwakke punten van de KV6.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Ik denk op alle auto's en die van ons niet in het bijzonder.
de jongste MG/Rovers zijn 11 jaar oud en ongeacht het aantal kilometers aan slijtage onderhevig.
Een behuizing van plastic die te maken krijgt met grote temperatuurwisselingen begeeft en uiteindelijk.
De K series hebben er last van de BMW diesel in de 75 en ZT idem (en dat is nog wel een BMW onderdeel)
Uiteindelijk zullen de koel slangen het ook gaan begeven en andere rubbers die na verloop van tijd hun werking verliezen door alle invloeden.
de jongste MG/Rovers zijn 11 jaar oud en ongeacht het aantal kilometers aan slijtage onderhevig.
Een behuizing van plastic die te maken krijgt met grote temperatuurwisselingen begeeft en uiteindelijk.
De K series hebben er last van de BMW diesel in de 75 en ZT idem (en dat is nog wel een BMW onderdeel)
Uiteindelijk zullen de koel slangen het ook gaan begeven en andere rubbers die na verloop van tijd hun werking verliezen door alle invloeden.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
En aan ons de schone taak om deze ouderdomsverschijnselen op een kwalitatieve manier te (laten) repareren zodat we nog vele jaren van deze auto's kunnen genieten.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Ben ik het mee eens maar mijn oorspronkelijke opmerking was dat het belachelijk is dat zo,n thermostaat huis het maar ruim 2 jaar cq ca 40000 km uithoud.
Gr.
Theo
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Is er toen niet alleen een o ring vervangen? Of heb je gezien dat er een hele nieuwe in ging? En wat dit een aftermarket versie of een originele?
Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror

Re: Deurschakelaar en wat erger is thermostaathuis horror
Is het wel mogelijk om alleen de Open ring te vervangen?