Navigatie kaduuk

75 en 75 Tourer
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Die camera-draad heb ik aangesloten maar er gebeurt niets, er is een ZENIC site met allerlei verhalen over het aansluiten van die kabel bij de één werkt het wel en bij de ander niet... dat is al raar....
Die Reverse kabel zou verbonden moeten worden met een + zal het morgen eens proberen
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Heb nu de "reverse kabel" met de + van het achteruitrij-licht verbonden, zet ik hem in z'n achteruit gaat de radio uit maar de camera niet aan.
Moet de radio uitgaan of is het een foute verbinding?? :blur:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Ja die gaat uit en als je de draad los neemt gaat hij meteen weer aan.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Denk dat die het nu doet, stekker moest niet in de camera tulp maar in de video-aux ingang vreemde logica, zal de boel nu maar eens gaan fatsoeneren.
Kan ik me nu concentreren op winterbanden of de webasto kachel................
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Mooi dat het gelukt is maar what about de webasto doet hij het niet?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Bij Hofstee hebben ze de "stekker er uit getrokken" wanneer ik de deur open deed hoorde ik dat die aansloeg, wat die precies ging doen weet ik ook niet en wanneer ik de auto afsloot sloeg die weer aan omdat de stekker er uit is doet die nu niks meer.
Iemand van de Duitse '75 site beweerde, hij zei dat die er veel verstand van had, dat dit soort symptomen aangeven dat de kachel stuk is en volgens hem niet meer te repareren, tja gooi maar in m'n pet.........
Op Ebay staan ze nog wel voor Rover, niet goedkoop, het zijn hele installaties......
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Wat voor een onderdeel nummer staat er op?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

http://www.ebay.de/itm/Original-Rover-7 ... SwWTRW1siD" onclick="window.open(this.href);return false;

Gisteren zag ik ook één was zo'n €100 uit 2001
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Deze heeft het partnummer 98570B is dat ook jou nummer? Er zijn nl. 2 types.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Kan er niet goed bij komen maar wat ik kan zien is 98570D kan dat? nee dus, zag ik in je ombouw verhaal uit 2009, ondanks je belofte dat we op de hoogte gehouden zouden worden was het ook weer snel afgelopen............
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Het werkt perfect bij mij gewoon met een afstandsbediening en ook nog op de originele manier.
Maar mocht je dat ook willen kan ik het jou uitleggen.

ik zal even in de schuur kijken wat ik heb liggen. En er is een adres in frankrijk waar je hem evt naar toe zou kunnen zenden om te laten repareren. (French Mike rover75andzt forum)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Wanneer je auto van het slot haalt gaat die een paar minuten brommen en wanneer je hem op slot doet idem dito, vervolgens houdt die er weer mee op.
Het is net zo als bij die camera- je kunt heel goed zonder mee- maar als het er op zit moet het ook functioneren.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Hij is onder de 7 graden bij mij beduidend sneller warm het valt gewoon op.
Alleen als het rond het vriespunt is gaat hij ook niet meer uit, dit uitschakelen doet hij als je koelwatertemperatuur boven de 72 graden is, dus ik heb het idee dat mijn thermostaat weer aan het overlijden is.

Maar in de ochtend zet ik hem 10 minuten voor vertrek aan en als ik hem dan start is het lekker warm.
Ik had hem ook over mijn climat control maar als hij dan langer dan 15 minuten aan is is de accu al een eind leeg.
Ik heb nog steeds een klok liggen van webasto die moet ik eigenlijk aansluiten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Ik heb nog een webasto liggen zonder waterpomp die werkend is gedemonteerd.
Alleen dat was 3 jaar geleden die mag je voor 40 euro overnemen

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Ik ben gisteren eens bij een zaak geweest die Webasto kachels niet alleen verkoopt maar ook repareert, ze zijn er lang mee bezig geweest maar aan het eind van de bijna 2 uur was het nog steeds niet duidelijk waarom de koelvin aanslaat bij het openen en sluiten van de deuren.
Ik wil die kachel van jou wel kopen maar ik wil nog wel even de man uit Grouw vragen of ik daar wat aan heb wanneer er geen waterpomp is .
Je snapt wel, ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik wil hem wel graag reserveren dan bel ik maandag even met de man uit Grouw .
Ik kan mij voorstellen dat je de Rover verkocht hebt wanneer eenmaal de onvrede begint, om wat voor oorzaak ook, dan kun je de auto het beste verkopen.
Had ik met mijn vorige ZT ook was altijd wat mee, met de Audi gelukkig ook, mijn huidige '75 is een lot uit de loterij.........tot nu toe.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Die waterpomp zit er aan vast gemonteerd en die zit er wel op maar was lek. Die heeft een nieuwe pakking nodig.

Ja en en dat ik hem verkocht heb, weet je ik was hem zat hij heeft mij het laatste jaar behoorlijk in de steek gelaten. Er gingen zoveel dingen stuk en los dat ik het zat ben. Remmen, uitlaat, brandstofpomp, deuurpanelen, knopjes, verduisteringsgordijn van het dak, accu, afstandsbediening etc etc...

En geloof mij die Alfa gaat ook stuk maar die heeft 150 dkm minder gedraaid en was perfect onderhouden.
Geen rammels en kraken en ook hier net als die peugeot zijn de onderdelen vele malen goedkoper.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie