Voorpijp van de uitlaat kapot

214 216 218 220 25
Plaats reactie
ironman

Voorpijp van de uitlaat kapot

Bericht door ironman »

Nou ja de titel zeg genoeg denk ik.
Vandaag ik op weg in mijn auto en ik dacht al een iets harder geluid te horen dan normaal en het kwam van de voorkant van mijn auto.
Nou ja het geluid was toen nog niet echt uit de pan aan het reizen totdat ik voor het stoplicht stond en ik weg wou rijden.
Hoor ik me daar een geluid :shock: :shock: :shock:
Ik denk mijn Rover heeft een vrachtwagensyndroom gekregen, maar dus niet ik langs de kant met dat ding en ja hoor de voorpijp van mijn uitlaat afgescheurd.
Ik naar de garage gereden (met 70, want tegendruk is ver te zoeken en met zo'n snelheid maak je geen vrienden op de snelweg hahaha)
Kon niet gemaakt worden, want hadden geen nieuw onderdeel liggen, dus nu morgen terug en zo'n voorpijp kost gewoon 300 euro :shock:
Nou ja mijn dag is ook weer goed :evil:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

300 euro?? :shock: Ik heb bij Van Noort 170 euro betaald voor een voorpijp incl. montage (en de voorpijp van een Vi is duurder dan die van een 214).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
ironman

Bericht door ironman »

Zo tering, had ik dat vanmiddag maar geweten!!
Ik heb die afspraak nou al gemaakt, maar ik moet het ook redelijk snel doen, want ik moet dinsdag voor de APK.
Dennis

Bericht door Dennis »

:shock: da's prijzig ja...
Is er voor de 200 geen honda-onderdeel wat er op past toevallig :?:
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dat heb ik zelf ook gehad.
Even lekker bij het stoplicht weg en dan heb je dat.
Echt een gigantisch kabaal.
Gelukkig toen onder garantie hersteld.

Later nog een keer gehad.
Toen er zelf (met een beetje hulp) een nieuw flexibel stuk tussen gelast.
Anders moest het spruitstuk tot de kat helemaal vervangen worden.
(namelijk 1 geheel)

Toen die '93 colt gti (145pk) maar verkocht.
Had anders toch teveel geld gekost om hem door de apk te krijgen.
Dennis 25 Vi

Re: Voorpijp van de uitlaat kapot

Bericht door Dennis 25 Vi »

ironman schreef:Kon niet gemaakt worden, want hadden geen nieuw onderdeel liggen, dus nu morgen terug en zo'n voorpijp kost gewoon 300 euro :shock:
Nou ja mijn dag is ook weer goed :evil:
Ben ik wel benieuwd wat mijn kat koste, die bestaat namelijk uit een gedeelte uitlaatspruitstuk, de voorpijp en de kat. Gelukkig garantie.
ironman

Bericht door ironman »

Nou de nieuwe pijp zit erop, maar ik ben niet tevreden.
Het bedrag viel mee, want all in was ik met 280 euro klaar, maar nog steeds niet goedkoop hoor!!
Alleen de nieuwe pijp zit eronder en als ik nu gas geef hoor ik nog steeds een soort fluitend geluid onder mijn auto vandaan komen, dus ik natuurlijk terug naar de garage, maar die monteur had het ook gehoord, dus ook nog nagekeken, maar hij wist NIET ( :wall: ) wat het wel was, maar de uitlaat is helemaal dicht zegt ie!!!
Nou ja dinsdag moet ie dus naar de APK (andere garage gelukkig), dus dan geef ik dat gelijk aan en dan hoor ik het wel.
Kortom het zit nog steeds niet goed ergens, maar ik kan tenminste rijden.
(wel zo min mogelijk tuurlijk)

PS Iemand suggesties met wat het wel kan zijn??
roverdude

Bericht door roverdude »

ergens een dichtingsring die niet goed op zijn plaats zit of geschonden is... het lijkt allesinds op een lek. Een lek zie of voel je niet op stationair toerental, eens goed gas geven als hij op de brug staat en dan vind je het meestal... ofwel is er iets mis in de uitlaat zelf, ergens een braam binnenin waardoor je wervelingen krijgt...
Plaats reactie