Mijn ouders belden net uit Polen waar ze op vakantie zijn. Mijn vader merkt dat de laatste dagen de toeren wat raar doen en het stinkt ook branderig/smeulerig vanuit dieper uit het motorcompartiment. Zo hebben ze mij het omschreven.
Ik weet dat dit niet veel info is, maar enig idee? Het is een diesel.
Ik lees nu pas dat het een diesel is...wie koopt er nu in godsnaam een MG diesel? Trouwens wanneer het dan toch een MG zou blijken te zijn is de diesel toch 100% zeker van BMW....en dan kan je dus terugkeren naar mijn vorig bericht....Indien ik jou was zou ik m'n ouders in de toekomst toch iets beter adviseren bij de aankoop van een wagen!
Het belletje naar Drachten gaf de mogelijkheid van een vervuild gasklephuis en iets wat tegen de uitlaat aankomt, als mogelijke oorzaak.
Vandaag zou er een kennis van een kennis naar kijken die monteur is. Maar ik denk dat uitlezen via de computer niet lukt, vaak een probleem als je in het buitenland wat hebt en er geen ex-dealer-dealer is zoals in Drachten.
Update:
Monteur heeft niks kunnen vinden, slangetjes etc nagekeken, afdekkap onder moter er ook af gehad, rondom uitlaat gekeken. Niks kunnen vinden....hmmm..
Hoi Pim en Edgard,
Als je weet dat BMW er de oorzaak van is dat Rover failliet is gegaan (moet ik dat ook bewijzen?) dan zeg ik: een bmw-motor in een Rover of MG dat moet j verdorie durven....maar ja duitsers zijn voor niks beschaamd....of laat je geheugen je in de steek of sliep je in de geschiedenisles?
De diesel in een 75 is een ideale combi; betrouwbaar, past met het koppel prima bij het karakter van de 75, en getuned naar 160 pk icm met dat koppel dan is het nog snel ook.
En Guy, wat jij voorstelt is iets te simplistisch....
BMW is niet de oorzaak van het faillissement, daar zijn tig andere redenen voor.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
BMW heeft het in 1994 heel sluw gespeeld: zij hadden geen klein wagentje en geen terreinwagen; om die te ontwikkelen zou het jaren tijd vragen en miljarden kosten. Daarom gingen ze op zoek naar een constructeur die dat wel in z'n gamma had (Mini en Land Rover) Rover werd de hemel beloofd: er zouden 4 of 5 nieuwe modellen komen, maar behalve de 75 is daar niks van in huis gekomen. Maar wat bleek? Het was BMW enkel om de Mini te doen, dus verkochten zij de Land Rover in 2000 aan Ford voor 133 miljard, zo maar eventjes 90 miljard meer dan ze voor de hele Rover-group hadden betaald....Resultaat: de Mini hebben ze gratis (gestolen dus) en Rover en MG geven ze gewoon terug aan 4 onbekwame britse zakenlui. (the Phoenix 4) Dat je met een sportwagentje (MGF) en 3 Rover-modellen moeilijk kunt overleven is begrijpelijk, terwijl jaren daarvoor met Honda schitterende en probleemloze wagens werden afgeleverd (200-400-600-800) Dankuwel BMW. Er is op de wereld niks dat ik meer haat dan drie letters.