Ben met een verbrande klep uit Frankrijk terug gekomen.Nieuwe klep erin en het revisie bedrijf welke de kop opnieuw heeft gevlakt adviseerde om naar de zuigerveren te kijken.Een klep verbrand niet zomaar. Als de olieschraap veren vast zitten gekoekt is dat de oorzaak . Bleek inderdaad het geval. Dus ook de zuigerveren laten vervangen . Motor weer in elkaar een weer inbouwen. Bij het proefdraaien bleek er koelvloeistof in de charterolie te zitten. Motor er weer uit. Er zat een zuigerbus los. Alle 6 de zuigerbussen eruit ,en opnieuw gemonteerd met pakking. Motor er weer in en ???????? je raad het al weer koelvloeistof in de olie ????????
Wie heeft dit eerder meegemaakt, en wat kan het anders zijn dan verkeerde koppakkingen ?????
Koelvloeistof in charterolie
-
- MG-R Regular
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do aug 04, 2016 7:47 pm
- Woonplaats: Heiloo
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: Koelvloeistof in charterolie
Zuigerbussen te laag? waardoor ze niet afsluiten?
Is de kop ook afgeperst, want misschien zit er toch een haarscheur in waardoor het blok daardoor de olie vervuilt
Is de kop ook afgeperst, want misschien zit er toch een haarscheur in waardoor het blok daardoor de olie vervuilt
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Mr. Dj M.
- MG-R Addict
- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
- Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss
Re: Koelvloeistof in charterolie
Dat zijn inderdaad wel een beetje de paar pijn punten denk ik om te controleren, aangenomen dat er verder geen pakkingen lekken....
