Hoog olieverbruik
-
- MG-R Regular
Hoog olieverbruik
Ongeveer een half jaar geleden zat het oliepijl tot aan z'n max. Toen ik het gisteren ging chekken (misschien een beetje laat...) zat er helemaal nada noppes aan de pijlstok. Er ging iets van 2,5L olie in bij het aanvullen, zit nog onder de max maar had niet meer staan. Is een 25 1.4 uit 2005.
Overigens heb ik er niks van terug gevonden, zie nergens olie lekken, koelvloeistof (half jaar geleden vervangen) is ook nog mooi helder, geen stank tijdens het rijden.
Maar goed, de vraag is dus eigenlijk of het normaal is dat er zoveel olie in een half jaar verdwijnt. Nooit rover gereden, weet wel dat mijn nissan uit 93 (vorige auto) een liter per jaar verbruikte..
Overigens heb ik er niks van terug gevonden, zie nergens olie lekken, koelvloeistof (half jaar geleden vervangen) is ook nog mooi helder, geen stank tijdens het rijden.
Maar goed, de vraag is dus eigenlijk of het normaal is dat er zoveel olie in een half jaar verdwijnt. Nooit rover gereden, weet wel dat mijn nissan uit 93 (vorige auto) een liter per jaar verbruikte..
Re: Hoog olieverbruik

Geen druppels aan het blok aan de distributie zijde ?
is wel vrij fors ja.
hoeveel km heb je gereden in dat half jaar ?
hoeveel km heb je gereden in dat half jaar ?
-
- MG-R Regular
Hmm, ik denk 5000? Ga zaterdag even goed zoeken of ik een lek/olie kan vinden!
-
- MG-R Regular
Enige wat me opviel waren deze twee dingen:
1: Onder de ophanging van de dynamo

Closup, erg vettig, veel meer dan op andere plaatsen:

2: Is dit de stuurbekrachtigingspomp? Beetje slecht te zien maar aan hier (pomp dus?) hing een druppel aan de onderkant:

Bovenaanzicht:

1: Onder de ophanging van de dynamo

Closup, erg vettig, veel meer dan op andere plaatsen:

2: Is dit de stuurbekrachtigingspomp? Beetje slecht te zien maar aan hier (pomp dus?) hing een druppel aan de onderkant:

Bovenaanzicht:

Kap van de distributie er af en dan kan je meer zien.
-
- MG-R Regular
Top, bedankt. Ik ga er naar kijken!